.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 12.lut.2025 23:02:49

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 AFN] temperatura
PostNapisane: 14.gru.2009 15:25:06 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.mar.2006 13:07:33
Posty: 905
Lokalizacja: Zakopane-->Sosnowiec
Panowie mam pytanie.

W aucie mojego ojca jak samochód stoi na wolnych obrotach tak z 3-4 min po załączeniu ogrzewania temperatura spada o jakieś 5-7 stopni i już tak siedzi dopóki się nie ruszy. Podczas jazdy trzyma równo 89.

Czy możliwe że termostat nie trzyma. Ewentualnie może czujnik. Czy raczej przy takiej temperaturze -5 st na zewnątrz to normalne.

Pytam ba na forum piszecie że normalnie powinien trzymać temp 89 cały czas bez względy na wszystko.

Miałem u siebie kiedyś podobnie ale podczas jazdy spadało i to dużo około 20st i w tedy czujnik był padnięty, a tu takie wahania o 5-7 st :?:

_________________
:diabel:

Było --> A4 1.8 ADR [B5] :-)
Było --> A6 1.9 TDI AFN [C5] :-)
Było --> Audi 100 2.3E NF [C3] :-(
Jest --> Audi A6 2.4 AGA [C5] :-)

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.gru.2009 19:18:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Wydaje mi się, że powinien trzymac bez względu na warunki.


Ostatnio edytowano 15.gru.2009 08:29:48 przez wowo, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.gru.2009 21:08:35 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
Porównaj temp z temperaturą w skecji 17 instruments[ licznik]

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 AFN] temperatura
PostNapisane: 14.gru.2009 21:16:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Slawek A4 napisał(a):
Panowie mam pytanie.

W aucie mojego ojca jak samochód stoi na wolnych obrotach tak z 3-4 min po załączeniu ogrzewania temperatura spada o jakieś 5-7 stopni i już tak siedzi dopóki się nie ruszy. Podczas jazdy trzyma równo 89.

Czy możliwe że termostat nie trzyma. Ewentualnie może czujnik. Czy raczej przy takiej temperaturze -5 st na zewnątrz to normalne.

Pytam ba na forum piszecie że normalnie powinien trzymać temp 89 cały czas bez względy na wszystko.

Miałem u siebie kiedyś podobnie ale podczas jazdy spadało i to dużo około 20st i w tedy czujnik był padnięty, a tu takie wahania o 5-7 st :?:

Wszystko jest w jak najlepszym porządku.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.gru.2009 21:18:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10347
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
U mnie kiedyś tak spadała na wolnych , jak miałem spalone świece żarowe w kruścu wodnym (te dodatkowe trzy z tyłu silnika) Po wymianie wszystko wróciło do normy.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.gru.2009 21:40:07 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.mar.2006 13:07:33
Posty: 905
Lokalizacja: Zakopane-->Sosnowiec
Hmmm

Opinie różne. Zostawię to na razie wahanie nie są aż takie duże. Ważne jest że jest dogrzany w czasie jazdy.

Jak się ociepli i dalej będą cyrki to posprawdzam czujnik i termostat.

Dzięki :peace:

_________________
:diabel:

Było --> A4 1.8 ADR [B5] :-)
Było --> A6 1.9 TDI AFN [C5] :-)
Było --> Audi 100 2.3E NF [C3] :-(
Jest --> Audi A6 2.4 AGA [C5] :-)

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.gru.2009 10:05:06 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Po przejechaniu 8-10 km w miare dynamicznie - temperatura odczytywana VAG iem (007 stat) powinna oscylowac w okolicach 88-92*.
Po zatrzymaniu, kiedy silnik pracuje na biegu jalowym powinna raczej rosnąc, a nie spadac.
W mojej ocenie powinienes sie przygotowac na wymiane termostatu.

Pozdrawiam

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.gru.2009 12:49:20 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.mar.2006 13:07:33
Posty: 905
Lokalizacja: Zakopane-->Sosnowiec
Termostat już kupiony.
Wstrzymam się na razie z wymianą zobaczymy jak to będzie wyglądało jak zejdą mrozy :)

_________________
:diabel:

Było --> A4 1.8 ADR [B5] :-)
Było --> A6 1.9 TDI AFN [C5] :-)
Było --> Audi 100 2.3E NF [C3] :-(
Jest --> Audi A6 2.4 AGA [C5] :-)

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.gru.2009 01:32:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
przemik napisał(a):
Po przejechaniu 8-10 km w miare dynamicznie - temperatura odczytywana VAG iem (007 stat) powinna oscylowac w okolicach 88-92*.
Po zatrzymaniu, kiedy silnik pracuje na biegu jalowym powinna raczej rosnąc, a nie spadac.
W mojej ocenie powinienes sie przygotowac na wymiane termostatu.

Pozdrawiam

Pomyliło Ci się z sinikiem benzynowym. Mało tego -mówimy o eksploatacji TDI w niskich temperaturach. Nawet skoksowane gnojowozy mają problem z utrzymaniem temperatury w takich warunkach. ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 AFN] temperatura
PostNapisane: 17.gru.2009 02:42:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.gru.2004 13:18:15
Posty: 1321
Lokalizacja: Rawa Maz.
Auto: Audi Cabrio 2,8 '94r.
Slawek A4 napisał(a):
Panowie mam pytanie.

W aucie mojego ojca jak samochód stoi na wolnych obrotach tak z 3-4 min po załączeniu ogrzewania temperatura spada o jakieś 5-7 stopni i już tak siedzi dopóki się nie ruszy. Podczas jazdy trzyma równo 89.



dla mnie objaw jak najbardziej normalny nie przejmować sie na razie lać waszkę i latać a dopiero jak podczas jazdy nie bedzie trzymać temperatury wtedy wymienić termostat :peace:

_________________
Audi B4 2,8 AAH/AFC Cabrio '94 r. - Yes-t :)
.... - jeszcze parę innych CCCO ale mniej niz 3 m-c
Audi S6 C4 4,2 Quattro Avant 97r. - było
Audi A4 B5 2,5TDI Avant model S4 S-line-było
Audi 80 B4 1,9 TDI 1Z Avant wirus by Digtronik - było :/
"moja Audica budzi emocje niczym dobra szpryca"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.gru.2009 11:23:09 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Baskecior napisał(a):
Nawet skoksowane gnojowozy mają problem z utrzymaniem temperatury w takich warunkach. ;)


Przemo

a co ma do tego koks - badz jego brak - silnik pracuje na wolnych obrotach... zeby rozwiac wszelkie watpliwosci przeprowadze maly test u siebie:
- rozgrzeje motor do 90* - zaloguje 007 stat
- zostawie silnika na biegu jalowym i bede obserwował 007 stat

Dam znac co wyszło..

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.gru.2009 11:43:19 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
przemik napisał(a):
Baskecior napisał(a):
Nawet skoksowane gnojowozy mają problem z utrzymaniem temperatury w takich warunkach. ;)


Przemo

a co ma do tego koks - badz jego brak - silnik pracuje na wolnych obrotach...

na tym między innymi polega mit koksowania ;)
wystarczy koks i prawie wszystkie dolegliwości znikają - nawet rdza :):

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.gru.2009 13:53:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2009 23:18:07
Posty: 104
Lokalizacja: Wielka Brytania / Chelmsford
Witam, podczepię się pod temat.
U mnie jest taka sprawa, że podczas jazdy rozgrzewa się do 90st C później potrafi spaść na jakiś czas do 80 i znowu w górę... nidgy nie przekracza 90st C co jest chyba ok.

czy to normalne ?

Pozdrawiam.

Michał(suchy)

_________________
------------------------------------------------------------
A3 1.9 TDI SE [8L ALH]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.gru.2009 16:02:53 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.mar.2006 13:07:33
Posty: 905
Lokalizacja: Zakopane-->Sosnowiec
Z tego co wiem to podczas jazdy powinien trzymać temperaturę nawet przy niskich temperaturach.
Miałem tak u siebie i okazało się że czujnik temperatury był nie sprawny. Objawy takie same. Może to też być termostat.


Co do mojego wątku na razie wstrzymam się z wymianami.

Fajnie jak byś wrzucił wyniki swojego testu przemik :peace:

_________________
:diabel:

Było --> A4 1.8 ADR [B5] :-)
Było --> A6 1.9 TDI AFN [C5] :-)
Było --> Audi 100 2.3E NF [C3] :-(
Jest --> Audi A6 2.4 AGA [C5] :-)

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.gru.2009 20:13:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2009 23:18:07
Posty: 104
Lokalizacja: Wielka Brytania / Chelmsford
Panowie , nie chcę zakładać nowego tematu, dzisiaj coś zauważyłem.
Ruszam jadę, temperatura rośnie do 90st C i tam zostaje, ale..
ale jak włączę tylko nawiew na 30-40 sekund momentalnie spada do 80st i siedzi na tej wartości. Zabawne bo nie wiem o co w tym chodzi. Jakieś sugestie ?

Pozdrawiam.

_________________
------------------------------------------------------------
A3 1.9 TDI SE [8L ALH]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.gru.2009 20:22:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.gru.2004 21:02:38
Posty: 368
Lokalizacja: Rzeszów
Też to przerabiałem w 1Z - wymieniałem dwa razy termostat i tak samo - na postoju temperatura spada na zegarze....... po prostu większa sprawność silnika.

_________________
A4 1995 1Z, a4 1999 AVG, A4 2004 AVB.... lipa ale nie ma jak audi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.gru.2009 10:48:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
przemik napisał(a):
Baskecior napisał(a):
Nawet skoksowane gnojowozy mają problem z utrzymaniem temperatury w takich warunkach. ;)


Przemo

a co ma do tego koks - badz jego brak - silnik pracuje na wolnych obrotach... zeby rozwiac wszelkie watpliwosci przeprowadze maly test u siebie:
- rozgrzeje motor do 90* - zaloguje 007 stat
- zostawie silnika na biegu jalowym i bede obserwował 007 stat

Dam znac co wyszło..

Uzyj kodów klimatronika ;)
Niemniej - nie musisz testować. Wczoraj przy -13 na postoju temperatura z 90 do 73 st c spadła po kilku minutach. Dodam , że mam zdjętą wiskozę ... Przy działającej byłoby jeszcze gorzej.

Co do koksu - ja mam dobitą dawkę na maxa, w ok 3,5 mg ... Skutków wyjaśniać nie muszę.


Założyciel tematu wydał niepotrzebnie kasę na termostat ;)



@ suchyy3: tutaj mamy do czynienia ze złą charakterystyką termostatu. Uzyj kodów klimatronika i zobacz jaką dokładnie temperaturę trzyma silnik w czasie jazdy. Jadąc w miarę dynamicznie z włączonym ogrzewaniem powinien trzymać 88 st C.
Po zamknięciu termostatu temperatura w czasie jazdy nie powinna spadać. Nie mylić z jazda w korkach.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.gru.2009 11:12:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.lis.2005 21:41:01
Posty: 238
Lokalizacja: Suwałki
Auto: Audi A4 B7
W moim A4 AFN mam tak samo. Jak lecę w trasie to temp. stoi na 90 jak tylko wjadę do miasta i powoli przetaczam się w korkach to spada do 70-80. Gdy nie ustawiam ogrzewania na max to temperatura silnika tak nie spada ale jak tylko podkręcę więcej stopni na klimie to zaraz mi wychładza obieg. W zeszłym roku wymieniałem termostat bo myślałem że był padnięty. Po prostu te silniki tak mają.
Jeszcze pytanko... czy temp płynu chłodniczego odczytana na klimie jest mierzona tym samym czujnikiem który podaje temp na ECU i zegary?

_________________
Pozdrawiam
Michał

Audi A4 B7 S-Line '06 2.0TDi (BRE)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.gru.2009 14:30:26 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Basket przekonales mnie... aczkolwiek postaram sie wykonac testy w sobote..
Dzis zauwazylem jadąc do pracy, ze w miejscu gdzie zawsze juz dawno mialem 90* na blacie teraz zegar ledwie przechylał sie za 70*.
Jadac w trasie mam sztywne 90-92*.
Faktycznie wina moze lezec w temperaturze panujacej na zewnatrz.

Pozdrawiam

[+]

miszello napisał(a):
Jeszcze pytanko... czy temp płynu chłodniczego odczytana na klimie jest mierzona tym samym czujnikiem który podaje temp na ECU i zegary?

Na to pytanie odpowiedzialem tutaj:
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=98558

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.gru.2009 14:56:04 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.mar.2006 13:07:33
Posty: 905
Lokalizacja: Zakopane-->Sosnowiec
Baskecior napisał(a):
Założyciel tematu wydał niepotrzebnie kasę na termostat ;)

:peace: Pośpieszyłem się teraz już wszystko jasne

_________________
:diabel:

Było --> A4 1.8 ADR [B5] :-)
Było --> A6 1.9 TDI AFN [C5] :-)
Było --> Audi 100 2.3E NF [C3] :-(
Jest --> Audi A6 2.4 AGA [C5] :-)

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 36 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: