.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.lut.2025 05:02:04

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [C4 2.0ACE]sonda wskazuje na bogato-problem z rozruchem
PostNapisane: 13.gru.2009 15:32:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2008 23:49:26
Posty: 87
Lokalizacja: Złotniki Kuj.
Auto: Audi S8 D2 4,2 AHC 340KM Tiptronic
Witam mam Audi A6 C4 Avant 2.0 16V Quattro -1995r PB+LPG.
Mam problemy z rozruchem na zimnym i ciepłym silniku - czasami jest idealnie ale z reguły muszę dodać gazu żeby w miarę zapalił.
Objawy jakie zauważyłem to to iż jak podłącze interfejs do instalacji gazowej Bingo M to w programie pokazuje mi że sonda cały czas pracuje na około 0,8V w całym zakresie obrotów jak i na jałowym biegu- tak jest na PB95, natomiast na LPG na jałowym też pokazuje non stop na bogato a na podwyższonych obrotach pracuje ok od ubogiej do bogatej i tak oscyluje.

Robiłem eksperyment i odłączyłem na chwilę przewód od regulatora ciśnienia paliwa i na PB95 wskazania sondy spadły na ubogą mieszankę a na LPG obroty spadły i auto chciało zgasnąć. Wynika z tego że sonda jest ok a coś innego szwankuje tylko co, skoro czasami auto odpala od dotyku.
Jakiś czas temu wymieniałem kopułkę i palec i przez 2-3dni odpalał ok. Nie wiem czy może jakieś przewody nie łączą - może coś naruszyłem i dlatego było przez jakiś czas ok.
Jak sprawdzić regulator ciśnienia paliwa oraz wtryskiwacz rozruchowy, bo ewidentnie widać że auto się zalewa.


Aha a z błędów po podpięciu VAG wykazuje:
1.regulacja lambda- przekroczona wartość kontrolna - błąd sporadyczny
2.czujnik punktu zapłonu- brak sygnału- błąd sporadyczny


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.gru.2009 17:59:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.maja.2006 22:04:35
Posty: 584
Lokalizacja: Zgierz
Auto: A6 C6 2.0 TDI CAHA
Zdejmij kolego gume z przepływomierza i zobacz czy nie zapiera się klapka i czy nie jest pokrzywiona. Nie miałeś przypadkiem strzału gazu ?

_________________
A6 1.8T AEB
A4 1.8 ADR(było)
c4 2.0 e 115KM (było)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.gru.2009 18:05:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2008 23:49:26
Posty: 87
Lokalizacja: Złotniki Kuj.
Auto: Audi S8 D2 4,2 AHC 340KM Tiptronic
kolego to sprawdzałem i wszystko wygląda ok. zastanawiam się czy jakbym podłączył komputer pod instalacje lpg aby obserwować pracę sondy i regulowałbym imbusem tą klapkę by zobaczyć czy reaguje? w razie braku oczekiwanych rezultatów wróciłbym do poziomu pierwotnego.
Syrzału gazu nie miałem


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.gru.2009 23:19:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.maja.2006 22:04:35
Posty: 584
Lokalizacja: Zgierz
Auto: A6 C6 2.0 TDI CAHA
Aby przeprowadzić regulacje , potrzebujesz sprawnej sondy lambda i amperomierza. Przecinasz kabelek idący do regulatora ciśnienia wpinasz się w szereg z amperomierzem i regulujesz tak aby prąd na wolnych zbliżał się jak najbardziej do 0. Na lambdę z wpiętym kompem w sterownik gazu poprawnie nie ustawisz a wręcz namieszasz.
Sprawdzanie wtryskiwacza: odkręć wtryskiwacz rozruchowy, odepnij niebieski czujnik temperatury i zakręć rozrusznikiem. Jeżeli zobaczysz mgiełkę paliwa to znaczy że do wtrysku dochodzi prąd i paliwo.
Sprawdź również czujnik temperatury cieczy chłodzącej.

A tu masz trochę wiedzy na temat mechanicznego wtrysku:

http://www.capri.pl/garage/kjetronic-2.8i

_________________
A6 1.8T AEB
A4 1.8 ADR(było)
c4 2.0 e 115KM (było)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.gru.2009 15:01:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2008 23:49:26
Posty: 87
Lokalizacja: Złotniki Kuj.
Auto: Audi S8 D2 4,2 AHC 340KM Tiptronic
Dzisiaj się trochę pobawiłem z podłączonym komputerem pod program od Bingo M i sonda wskazywała na bogato, ale jak zacząłem ruszać wężami które dochodzą do silnika krokowego to sonda zaczynała pracować dobrze. nie wiem czy to jakieś przewody gumowe tam są nieszczelne czy się zaginają czy co, bo silnik krokowy działa bo wymieniłem go już jakiś czas temu mimo że stary też dobrze chodził. Nie wiem co z tymi przewodami gumowymi bo żeby coś tam dojrzeć to mistrzostwo świata, a raczej napewno przyczyna tkwi w nich.
Ma ktoś jakiś pomysł jak tam oberkać przewody.
A może miał ktoś już taki problem?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 48 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: