.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.lut.2025 11:30:08

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Passat 2.5 TDI AKN - cykanie wałków podczas jazdy z górki
PostNapisane: 30.gru.2009 22:20:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.paź.2009 15:37:46
Posty: 1183
Lokalizacja: Pyrlandia
Witam,

Czy cykanie wałków rozrządu podczas hamowania silnikiem przy jeździe z górki (dużej górki) to normalny objaw? Szczególnie dobrze słyszalne na 3 i 4 biegu, obroty na silniku ok 2500.

Tylko i wyłącznie w górach mam takie zjawisko. Nie dotyczy wiaduktów, mostów i innych takich wzniesień.

_________________
BMW X1 1,5 136PS - jest
BMW X3 3.0d 218PS - był
Touareg 3.0TDI - był
Audi A6 C6 3.0TDI quattro + tip - był
Passat B6 2.0TDI Sportline + DSG - był
Skoda Octavia I 1.9TDI 90PS - był
Golf IV 1.6 SKL? + LPG - był
Passat B5FL 2.5TDI AKN - był
Golf III 1.8AAM? + LPG - był


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.gru.2009 23:59:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.gru.2004 13:18:15
Posty: 1321
Lokalizacja: Rawa Maz.
Auto: Audi Cabrio 2,8 '94r.
jaki przebieg auta i czy znasz jego przeszłość ?

moze to oznaczać ze wałki do wymiany + cała hydraulika - dużo na tan temat było na forum , opcja szukaj sie kłania , koszt ok cirka about 7000 zł wiec wszystkiego najlepszego w nowym roku :diabel: :peace:

_________________
Audi B4 2,8 AAH/AFC Cabrio '94 r. - Yes-t :)
.... - jeszcze parę innych CCCO ale mniej niz 3 m-c
Audi S6 C4 4,2 Quattro Avant 97r. - było
Audi A4 B5 2,5TDI Avant model S4 S-line-było
Audi 80 B4 1,9 TDI 1Z Avant wirus by Digtronik - było :/
"moja Audica budzi emocje niczym dobra szpryca"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.gru.2009 10:11:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.paź.2009 15:37:46
Posty: 1183
Lokalizacja: Pyrlandia
Co do cykania tylko podczas jazdy z góry na forum nic nie było :diabel:

Przebieg udokumentowany, 260 000 na blacie. Silnik pracuje idealnie, moc trzyma. Fabryczne 212km/godz wg GPS autko osiąga. Zalewany olejem 5W-50 z wymianą co 15k km. Odma wymieniona. Przyśpieszenie bardzo dobre.

Więc gdzie jest problem?

Wałki były sprawdzane jakiś czas temu, wytarcie max 0,1mm.

_________________
BMW X1 1,5 136PS - jest
BMW X3 3.0d 218PS - był
Touareg 3.0TDI - był
Audi A6 C6 3.0TDI quattro + tip - był
Passat B6 2.0TDI Sportline + DSG - był
Skoda Octavia I 1.9TDI 90PS - był
Golf IV 1.6 SKL? + LPG - był
Passat B5FL 2.5TDI AKN - był
Golf III 1.8AAM? + LPG - był


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.gru.2009 12:32:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.gru.2004 13:18:15
Posty: 1321
Lokalizacja: Rawa Maz.
Auto: Audi Cabrio 2,8 '94r.
Grimson napisał(a):
Co do cykania tylko podczas jazdy z góry na forum nic nie było :diabel:

Przebieg udokumentowany, 260 000 na blacie. Silnik pracuje idealnie, moc trzyma. Fabryczne 212km/godz wg GPS autko osiąga. Zalewany olejem 5W-50 z wymianą co 15k km. Odma wymieniona. Przyśpieszenie bardzo dobre.

Więc gdzie jest problem?

Wałki były sprawdzane jakiś czas temu, wytarcie max 0,1mm.


podepnij pod Vag- a i zapodaj Logi do analizy - przyczyną cykania moze tez być mało wydajna pompa olejowa ale to tylko domysły - bez vaga ani rusz

_________________
Audi B4 2,8 AAH/AFC Cabrio '94 r. - Yes-t :)
.... - jeszcze parę innych CCCO ale mniej niz 3 m-c
Audi S6 C4 4,2 Quattro Avant 97r. - było
Audi A4 B5 2,5TDI Avant model S4 S-line-było
Audi 80 B4 1,9 TDI 1Z Avant wirus by Digtronik - było :/
"moja Audica budzi emocje niczym dobra szpryca"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.gru.2009 12:40:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.mar.2006 22:43:09
Posty: 1346
Lokalizacja: Września ....... Upomnień:12
Jeżeli to wałki, to cykają cały czas. Podczas hamowania silnikiem, czy też zjazdów z górki, silnik odcina sobie paliwo, przez co chodzi ciszej i wałeczki wychodzą na pierwszy plan. Nie mniej jednak sprawdź poziom oraz jakość oliwy.

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010
E38 740i (I 2011 - 2018)
Teraz: bmw E60; cbr1100xx


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sty.2010 03:57:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.paź.2009 15:37:46
Posty: 1183
Lokalizacja: Pyrlandia
Poziom oliwy sprawdzony - jest OK. Oliwa Mobile One....nadal jestem w kropce :/

_________________
BMW X1 1,5 136PS - jest
BMW X3 3.0d 218PS - był
Touareg 3.0TDI - był
Audi A6 C6 3.0TDI quattro + tip - był
Passat B6 2.0TDI Sportline + DSG - był
Skoda Octavia I 1.9TDI 90PS - był
Golf IV 1.6 SKL? + LPG - był
Passat B5FL 2.5TDI AKN - był
Golf III 1.8AAM? + LPG - był


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sty.2010 19:24:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
a moze wydaje Ci sie ze to cyka hydraulika... moze zwyczajnie wtryski/wtrysk taki poglos daje?
Hydraulike bys dobrze slyszal na wolnych obrotach (wydaje mi sie).. chyba ze - moze przy tych stromych zjazdach po prostu smok zaczyna ciagnac juz powietrze czesciowo??? ale chyba bys widzial miganie kontrolki oleju...
moze jest taki efekt o ktorym wspomnial mroova81 - wtryki normalnie sporo klekotu generuja a bez paliwa (zakladam, ze bez gazu jedziesz) zaczynasz slyszec inne odglosy?
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 62 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: