.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 15.lut.2025 18:16:02

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: A3 1,9TDI drgania przenoszacy sie na karoserie podczas jazdy
PostNapisane: 06.sty.2010 21:37:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sty.2010 21:25:45
Posty: 54
Lokalizacja: PŁAWNO
Witam serdecznie,jestem tu nowy,wiec prosze o wyrozumialosc.A wiec posiadam Audi A3 1,9TDI 110 KM oznaczenie silnika AHF 2000 r. Moj problem polega na tym,ze auto wpada w rezonans i troche nim trzesie podczas jazdy. najbardziej to czuc jadac na piatym biegu tak w granicach predkosc 110 - 130 km/h. Nie wiem co to moze byc. Podejrzewalem ktoras poduszke silnika badz skrzyni,ale przy odpalaniu i gaszeniu nic nie slychac. Czy to moze byc pólos?

edit by Buba : "jestem tu nowy" nie zwalnia od czytania regulaminu. Proszę poprawnie tytułować wątki

_________________
Audi A3 1,9 TDI 110 km AHF 2000 r.+ witaminka 140 km/295 Nm.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2010 21:41:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.mar.2008 20:17:42
Posty: 124
Lokalizacja: opolskie
Hej Miałem podobne objawy.Myslałem że to przegub wewnętrzny jednak okazało się ze to łożysko w skrzyni, może u Ciebie jest to samo.
U mnie objawy wyglądały tak ,że podczas rozpędzania sie były odczuwalne wibracje, można je było zlikwidowac albo stabilizując predkosc albo delikatnie hamując.

_________________
AUDI 100 C4 2.5 TDI AAT '92r Klimatronic - było
Moto Honda VT 1100C Shadow
Serwis motocykli


Ostatnio edytowano 06.sty.2010 21:49:57 przez -gumis-, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2010 21:45:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sty.2010 21:25:45
Posty: 54
Lokalizacja: PŁAWNO
-gumis- napisał(a):
Hej Mam podobne objawy.Myslałem że to przegub wewnętrzny jednak okazało się ze to łożysko w skrzyni, może u Ciebie jest to samo.
U mnie objawy wyglądały tak ,że podczas rozpędzania sie były odczuwalne wibracje, można je było zlikwidowac albo stabilizując predkosc albo delikatnie hamując.



I tzreba było wyciagac i rozbierac skrzynie?

_________________
Audi A3 1,9 TDI 110 km AHF 2000 r.+ witaminka 140 km/295 Nm.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2010 21:49:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.mar.2008 20:17:42
Posty: 124
Lokalizacja: opolskie
Nie wiem jak u Ciebie jest ze skrzynia bo moje to 2.5TDI jest tam swietne dojscie i skrzyni nie trzeba demontowac tylko pół oś i odkręcasz boczny dekiel skrzyni. pod nim miesci się łożysko.Musisz zobaczyc czy też masz taki dekiel na około 12śrub (strzelam)

_________________
AUDI 100 C4 2.5 TDI AAT '92r Klimatronic - było
Moto Honda VT 1100C Shadow
Serwis motocykli


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2010 21:52:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sty.2010 21:25:45
Posty: 54
Lokalizacja: PŁAWNO
-gumis- napisał(a):
Nie wiem jak u Ciebie jest ze skrzynia bo moje to 2.5TDI jest tam swietne dojscie i skrzyni nie trzeba demontowac tylko pół oś i odkręcasz boczny dekiel skrzyni. pod nim miesci się łożysko.Musisz zobaczyc czy też masz taki dekiel na około 12śrub (strzelam)



A koszt takiego lozyska? to jest lozysko zaraz za przeglubem?

_________________
Audi A3 1,9 TDI 110 km AHF 2000 r.+ witaminka 140 km/295 Nm.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2010 22:03:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.sty.2007 22:15:25
Posty: 99
Lokalizacja: Moss Norge
no super
poruwnojesz 2.5 wzdluzne z 100 z a3 a czy tam nie siedzi silnik w poprzek? wiec jesli tak to inna kinstrukcja skrzyni i wg mnie moga bys inne przyczyny rezonansu...
moze byc poducha
moze byc cos z dawka ..podlaczyc vaga zobaczyc co na blokach jaka dawka na cylinder (nie wim czy vag w tym to odczyta robie przewaznie na deivie xd i na scan100 w ssangyong a tam mozna duzo info odzyskac..)
moze byc wada opon zawieszenia ....
++++

a zapomnialem jakie masz obroty silnika przy wpadaniu w rezonans?
zobacz jak jest na innych biegach przy takiej lamej liczbie obrotow...

_________________
2002 - Passat 1.9AVF TDI PD 150 HP 340Nm jest
1992 - Cabriolet 2.3 NG 133HP -- nowa zabawka
1989 - Coupe 2.3 NG 136 HP - bylo
1983 -Porsche 944 N/A - zlota perelka - skasowana

Job: Service DAF ™ \ SsangYong ™


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2010 22:52:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sty.2010 21:25:45
Posty: 54
Lokalizacja: PŁAWNO
troll oslo napisał(a):
no super
poruwnojesz 2.5 wzdluzne z 100 z a3 a czy tam nie siedzi silnik w poprzek? wiec jesli tak to inna kinstrukcja skrzyni i wg mnie moga bys inne przyczyny rezonansu...
moze byc poducha
moze byc cos z dawka ..podlaczyc vaga zobaczyc co na blokach jaka dawka na cylinder (nie wim czy vag w tym to odczyta robie przewaznie na deivie xd i na scan100 w ssangyong a tam mozna duzo info odzyskac..)
moze byc wada opon zawieszenia ....
++++

a zapomnialem jakie masz obroty silnika przy wpadaniu w rezonans?
zobacz jak jest na innych biegach przy takiej lamej liczbie obrotow...



Jezeli chodzi o Vaga to auto wrocilo dopiero z serwisu Tdi gdzie robia tylko grype VW. Z tej strony jest wszystko ok. Zero bledow wszystkie bloki sprawdzone.Opony zalozylem cztery nowe zimowki,a na poprzednich bylo to samo wiec to tez odpada.Zawieszenie sprawdzone na przegladzie od A do Z bo auto przyprowadzone z zachodu. Nie zwrocilem uwagi na obroty,ale sprawdze to. Poduszke i półoś biore pod uwage.

_________________
Audi A3 1,9 TDI 110 km AHF 2000 r.+ witaminka 140 km/295 Nm.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2010 23:06:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
mogą wtryski lać.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2010 23:15:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 14:41:45
Posty: 839
Lokalizacja: Kraków
przede wszystkim geometria i zbierznosc. Felgi ori ? czasem tak sie dzieje jak sa felgi nie wiadomo skad i np jest konieczny pierscien centrujacy.
sprawdz poduchy pod skrzynia i silnikiem.

zioolko napisał(a):
mogą wtryski lać.


a powyzej 130 km/h by nie laly tym bardziej ? zakres jest podany.

_________________
nf,mc,kg, aan
akn

nagie blondynki okazują się wcale nie takie głupie...

frustra vivit qui nemini prodest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2010 23:26:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.sty.2007 22:15:25
Posty: 99
Lokalizacja: Moss Norge
no nie wiem czy na servisie tak ot poprostu sprawdzaja ci logi /bloki vagiem - zreszta vw-audi nie uzywa vagcoma maja inny system do tego...
o sprawdzenie i wydruk trzeba im powiedziec nie robi sie tego w servisach ot tak.. no chyba ze w polsce inne reguly niz tu...

wtryski przypadkiem nie beda wyczuwalne ze leja w zejsciach z biegu na luz postuj na goracym silniku i przy dodawaniu gazu? na stalej predkosci sie powinno nie wyczowac lania ...

alej ja robie przy systemach delphi i daf -paccar

_________________
2002 - Passat 1.9AVF TDI PD 150 HP 340Nm jest
1992 - Cabriolet 2.3 NG 133HP -- nowa zabawka
1989 - Coupe 2.3 NG 136 HP - bylo
1983 -Porsche 944 N/A - zlota perelka - skasowana

Job: Service DAF ™ \ SsangYong ™


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2010 23:27:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
Nudas napisał(a):
przede wszystkim geometria i zbierznosc. Felgi ori ? czasem tak sie dzieje jak sa felgi nie wiadomo skad i np jest konieczny pierscien centrujacy.
sprawdz poduchy pod skrzynia i silnikiem.

zioolko napisał(a):
mogą wtryski lać.


a powyzej 130 km/h by nie laly tym bardziej ? zakres jest podany.


lejące wtryski w 1.9 tdi telepią budą najbardziej koło 110 km/h przynajmniej tak miałem w b4. powyżej tej prędkości sie stabilizowało.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2010 15:34:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sty.2010 21:25:45
Posty: 54
Lokalizacja: PŁAWNO
Nudas napisał(a):
przede wszystkim geometria i zbierznosc. Felgi ori ? czasem tak sie dzieje jak sa felgi nie wiadomo skad i np jest konieczny pierscien centrujacy.
sprawdz poduchy pod skrzynia i silnikiem.

zioolko napisał(a):
mogą wtryski lać.


a powyzej 130 km/h by nie laly tym bardziej ? zakres jest podany.


felgi sa orginalne i proste,zbierznosc i geometrie tez robilem bo byly wymieniane koncowki.

_________________
Audi A3 1,9 TDI 110 km AHF 2000 r.+ witaminka 140 km/295 Nm.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2010 15:36:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sty.2010 21:25:45
Posty: 54
Lokalizacja: PŁAWNO
troll oslo napisał(a):
no nie wiem czy na servisie tak ot poprostu sprawdzaja ci logi /bloki vagiem - zreszta vw-audi nie uzywa vagcoma maja inny system do tego...
o sprawdzenie i wydruk trzeba im powiedziec nie robi sie tego w servisach ot tak.. no chyba ze w polsce inne reguly niz tu...

wtryski przypadkiem nie beda wyczuwalne ze leja w zejsciach z biegu na luz postuj na goracym silniku i przy dodawaniu gazu? na stalej predkosci sie powinno nie wyczowac lania ...

alej ja robie przy systemach delphi i daf -paccar


nie robilem diagnostyki w serwisie VW,tylko w serwisie gdzie robia tylko i wylacznie auta z grupy VW. Tak,ze tu wszystko sprawdzili.

_________________
Audi A3 1,9 TDI 110 km AHF 2000 r.+ witaminka 140 km/295 Nm.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2010 15:37:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
zioolko napisał(a):
Nudas napisał(a):
przede wszystkim geometria i zbierznosc. Felgi ori ? czasem tak sie dzieje jak sa felgi nie wiadomo skad i np jest konieczny pierscien centrujacy.
sprawdz poduchy pod skrzynia i silnikiem.

zioolko napisał(a):
mogą wtryski lać.


a powyzej 130 km/h by nie laly tym bardziej ? zakres jest podany.


lejące wtryski w 1.9 tdi telepią budą najbardziej koło 110 km/h przynajmniej tak miałem w b4. powyżej tej prędkości sie stabilizowało.

W g....m poprzecznie ułożonym silniku przyczyn może być wiele. Głównie zawieszenie motoru, wtryski zostawiłbym na koniec , po dogłębnej analizie przy użyciu VAG`a.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2010 15:47:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sty.2010 21:25:45
Posty: 54
Lokalizacja: PŁAWNO
troll oslo napisał(a):
no super
poruwnojesz 2.5 wzdluzne z 100 z a3 a czy tam nie siedzi silnik w poprzek? wiec jesli tak to inna kinstrukcja skrzyni i wg mnie moga bys inne przyczyny rezonansu...
moze byc poducha
moze byc cos z dawka ..podlaczyc vaga zobaczyc co na blokach jaka dawka na cylinder (nie wim czy vag w tym to odczyta robie przewaznie na deivie xd i na scan100 w ssangyong a tam mozna duzo info odzyskac..)
moze byc wada opon zawieszenia ....
++++

a zapomnialem jakie masz obroty silnika przy wpadaniu w rezonans?
zobacz jak jest na innych biegach przy takiej lamej liczbie obrotow...


na 1,2,3 biegu nie jest to wyczuwalne. Na 4 biegu chwilowo nie moge sprawdzic przy jakich to jest obrotach,bo w moich okolicach jest zbyt slisko.Ale sprawdze przy najblizszej okazji.

_________________
Audi A3 1,9 TDI 110 km AHF 2000 r.+ witaminka 140 km/295 Nm.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2010 15:54:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sty.2010 21:25:45
Posty: 54
Lokalizacja: PŁAWNO
Baskecior napisał(a):
zioolko napisał(a):
Nudas napisał(a):
przede wszystkim geometria i zbierznosc. Felgi ori ? czasem tak sie dzieje jak sa felgi nie wiadomo skad i np jest konieczny pierscien centrujacy.
sprawdz poduchy pod skrzynia i silnikiem.

zioolko napisał(a):
mogą wtryski lać.


a powyzej 130 km/h by nie laly tym bardziej ? zakres jest podany.


lejące wtryski w 1.9 tdi telepią budą najbardziej koło 110 km/h przynajmniej tak miałem w b4. powyżej tej prędkości sie stabilizowało.

W g....m poprzecznie ułożonym silniku przyczyn może być wiele. Głównie zawieszenie motoru, wtryski zostawiłbym na koniec , po dogłębnej analizie przy użyciu VAG`a.


sprawdze to zawieszenie silnika i ta poloske i wtedy sie zobaczy

_________________
Audi A3 1,9 TDI 110 km AHF 2000 r.+ witaminka 140 km/295 Nm.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2010 16:16:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
MICHAS813 napisał(a):
Baskecior napisał(a):
zioolko napisał(a):
Nudas napisał(a):
przede wszystkim geometria i zbierznosc. Felgi ori ? czasem tak sie dzieje jak sa felgi nie wiadomo skad i np jest konieczny pierscien centrujacy.
sprawdz poduchy pod skrzynia i silnikiem.

zioolko napisał(a):
mogą wtryski lać.


a powyzej 130 km/h by nie laly tym bardziej ? zakres jest podany.


lejące wtryski w 1.9 tdi telepią budą najbardziej koło 110 km/h przynajmniej tak miałem w b4. powyżej tej prędkości sie stabilizowało.

W g....m poprzecznie ułożonym silniku przyczyn może być wiele. Głównie zawieszenie motoru, wtryski zostawiłbym na koniec , po dogłębnej analizie przy użyciu VAG`a.


sprawdze to zawieszenie silnika i ta poloske i wtedy sie zobaczy

Podpowiem jeszcze , że walczę z tym samym w moim Caddilaku AHU. Zapewne skończy się wymianą całej zawiechy ... :(

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2010 19:24:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2009 23:18:07
Posty: 104
Lokalizacja: Wielka Brytania / Chelmsford
Witam, mam podobny problem i będę niedługo próbował go rozwiązać, mianowicie na 4 i 5 biegu przy dodawaniu gazu gdy pojazd się rozpędza czuje wyraźne bujanie budą lewo prawo i lekkie stukanie w podłogę, nie jest to metaliczne bicie lecz przumulone stukanie. Myślałem że zawieszenie, wymieniłem tuleje na tylnej belce oraz gumy na wachaczach bo były porwane ale wciąż buja. Podejrzewam poduchę pod silnikiem, jak wsadzę rękę to jedna jest okrągła a z drugiej strony jakby zgnieciona. Bujanie występuje szczególnie przy przyspieszaniu pod górkę jak silnik jest bardziej obciążony. Czy poduchy mogą być przyczyną ?

Pozdrawiam.

Michał/

_________________
------------------------------------------------------------
A3 1.9 TDI SE [8L ALH]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2010 23:01:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.gru.2006 12:40:54
Posty: 117
Lokalizacja: 3miasto
No czesto plecionka we wzdluzniakach robi dziwne numery. Niby ladna i szczelna ale traci elastycznosc i wszelkie drgania na bude ida
Dodajmy do tego troche dwumasowke wytelepana i juz efekty 4D sa:)

_________________
....nic nie mozna napisac


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sty.2010 08:23:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 14:30:33
Posty: 400
Lokalizacja: olsztyn
ja obstawiam poduszki na silniku szczegulnie u ciebie suchyy3 bardzo dobry opis usterki swiadczacy o poduszce

_________________
audi v8 3,6 89'
audi v8 4.2 93'
citroen xantia 1,8 95' był golf IV 1.9 tdi 99'
audi A6 c6 s-line 2,7 tdi quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 28 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: