No to może opowiem wszystko od początku ... kupiłem A6 AFB 2.5 TDI z 1999 roku, niestety okazało się, że auto miało całe 98KM i 150Nm a wykres z hamowni był fajnym szlaczkiem na kartce. Po pierwszej diagnostyce nie było kompletnie żadnych błędów umieściłem logi na forum, wszyscy potwierdzili uszkodzenie turbiny lub przepływki ... a więc zacząłem od tańszego, zamontowałem przepływkę, ponowna diagnoza i co? Te same wyniki:( Przyszła pora na turbo, wymieniona na nowe i diagnoza ... wszystko się poprawiło bez błędów i co hamownia ... tym razem:
W dalszym ciągi lipa, rozmontowanie pokryw .. sprawdzenie wałków, itp. nic nie znaleziono. Ale sprawdzamy wtryski i okazują się być z literką F (180KM rok 2003) a moje powinny być bez literki, więc zakup wtrysków z silnika AFB rok 99 okazuje się że otrzymuje z literką D i co ... dalej lipa. Wtryski były wyciągnięte z działającego w pełni silnika AFB. Mam też zupełnie nowe wtryski z przebiegiem z 2 tys. km te co na aucie czyli z literą F.
Kolejna pełna diagnostyka, tylko błąd 1440 i nic więcej, a mocy dalej brak. A może to skrzynia? Pojechałem do eksperta w okolicy, pooglądał, przejechał się i twierdzi że skrzynia w porządku.
Martwi mnie jedna rzecz, np. po zmianie biegów z 1 na 2, przechodzi bez stuków, szarpania a obroty spadają trochę zatrzymują po czym opadają niżej. Dziwnie to wygląda! Czy wiecie co to może być? Ja już nie mam pomysły, poddałem się:(
Samochód słabo odpala również. Czy jest to może wina zapchanych katalizatorów, bo tak wygląda i objawy? Spaliny również chyba są zbyt gorące na wydechu.
Proszę oto logi przed zmianą wtrysków na D (z nimi w ogóle lipa) jeszcze na starych "nowych" F.
Link do dynamik
Również mam problem z jednym błędem:
1440 Nie znany kod błędu
przerwa lub zwarcie do plusa
01440 informuje o braku (lub nieprawidłowościach) sygnału poziomu paliwa. Może być pochodną wady czujnika w zbiorniku (chociaż wtedy raczej zapisałby się 01441) lub jakiegoś innego problemu elektrycznego - nie wyłączając problemów z zestawem wskaźników. Ale jakoś nie mogę się z tym uporać:( Może ktoś pomóc?
Aha, zapomniałem również że strasznie pali na zimnym i zanim się trochę rozgrzej jest zupełny brak mocy i reakcji na pedał gazu ... można cisnąć a on jak żółw jedzie ... czołg!