.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.lut.2025 22:45:04

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: A6 C4 1,9TDi (1Z) Pasek wieloklinowy
PostNapisane: 15.maja.2010 23:45:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.wrz.2006 09:50:15
Posty: 109
Lokalizacja: Gdynia
Witam,
Usterka nietypowa - pasek wieloklinowy traci na obwodzie rowki - wygląda
jakby były wyszarpywane przez któreś koło. (pawdopodobnie alternatora).
Nie wiem już gdzie szukać usterki !!
Uściślam silnik 1Z z klimatyzacją
Napinacz z rolką nowy, pasek chyba już 4ty różnych firm, kołą sprawdzone (proste, bez uszkodzeń).
Co zaobserwowałem - koło alternatora mocno się nagrzewa (na dłuzszych dystansach) i prawdopodobnie
ta guma z paska przykleja się i przy następnym uruchomieniu wyrywa te rowki.
Pytałem fachowców od alternatorów - twierdzą, że to nie to .
Alternator wygląda na dobry, ładowanie OK, lożyska OK.
Gdzie ta usterka ?
Proszę o konsultację ?
POZD
RG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.maja.2010 09:49:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Prawdopodobnie któreś z kół straciło osiowość. Podejrzewam napinacz paska wielorowkowego, przyjrzyj mu się dokładnie.
Jeśli to nie to ... czy nie miałeś zmienianej pompy wspomagania ? Jeśli nie jest identyczna jaką miałeś, może mieć lekko cofnięte koło względem reszty ... wtedy będzie cięło pasek ...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.maja.2010 10:24:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.wrz.2006 09:50:15
Posty: 109
Lokalizacja: Gdynia
Tak też zwróciłem uwagę na to czy wszystko jest w osi, łącznie z napinaczem.
Jest OK. Te wyrwy w pasku wielorowkowym są nie uporządkowane (miejsca bez rowków)
i prawdopodobnie występują na skutek przywierania paska do gorącego koła alternatora na stojącym silniku i potem zrywane przy uruchomieniu.
To jest tylko moja teoria. Mam w związu z tym pytanie : jaką temperaturę
osiąga alternator w waszych autach po przejechaniu ok 100km.
U mnie jak dotknę osi alternatora to aż parzy !!?

W moim Zetorze (Z1) pasek wielorowkowy jest napędzany z wału poprzez
napinacz, alternator i kompresor AC. Pompa wspomagania jest na innym pasku.
POZD
RG.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.maja.2010 10:29:34 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.kwi.2006 22:22:18
Posty: 2434
Lokalizacja: Radomsko
Auto: AUDI
Zdejmij pasek wielorowkowy i sprawdź opory toczenia wałka alternatora - może łożyska mają dość i się od tego tak grzeje...

_________________
AUDI a6 C5 2,8 QUATTRO Avant
AUDI A6 C5 2,4 QUATTRO - SWAP na 1,8T ->poszło w dobre ręce
AUDI B3 QUATTRO 2.3 NG - było...
AUDI C4 AVANT QUATTRO 2.8 AAH - sprzedane...
AUDI 80 Cabrio 1Z :-)
AUDI A4 B6 1,8TQ OETTINGER


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 46 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: