emsi napisał(a):
Ostatnio mocno zacząłem przyglądać się wskaźnikowi ciśnienia oleju w aucie. Mianowicie pod odapleniu auta jak i po rogrzaniu oleju wskaźnik dochodzi niemal do 5 barów. Zatrzymuje się dokładnie między przedostatnią, a ostatnią kreską. Puszczając gaz- przy zimnym staje dużo powyżej 2 bar, a przy rozgrzanym dokłądnie na 2 bar.
Wcześniej tego nie było. Wartości to 2 bary na jałowym i nieco powyżej 2,5 ? na wciśniętym pedale.
Poziom oleju dobry, sprawdzany co kilka dni 3 mm nad minimum
jak pokazuje ci 2 na jałowym i 5 w trakcie przyspieszania to wszystko jest OK.
Jak ci wcześniej pokazywał inaczej to znaczy, że ci czujnik pada, albo kable dochodzące do czujnika nie stykają.
Padający czujnik zaczyna cieknąć i spadają wielkości ciśnienia w zegarach.
Najprościej zdiagnozowac wykręcając czujnik i wręcając manometr.
Teraz są temperatury ujemne - możliwe, że czujnik przestał przeciekać i pokazuje OK.