pawela122 napisał(a):
ja mam podobną sytuację w VW Golfie IV 1.9TDI AHF 110PS,turbine czysciłem jakies 2tys km temu i problem powrócił.Czy to wina N75 czy te silniki tak maja????
Podczas pracy wadliwego przepływomierza [ ale nie zawsze] ECU dostaje sygnał żeby polać więcej paliwa niż to jest wymagane , efekt jest taki że widzimy delikatne dymienie , prawie nie zauważalne - ten dymek to niedopalone paliwo które nie spaliło się prawidłowo bo był za mały stosunek masy powietrza do paliwa... efekt:
Zapieczone kierownice spalin
![n ->](./images/smilies/013.gif)
N75 próbuje zbijać ciśnienia aż w końcu się uszkadza ponieważ nie jest w stanie ruszyć regulacji ciśnienia [VNT - zmienn geometria] takie wysterowanie zaworu N75 widać jasno na VAG'U - Obczajony mechanior będzie wiedział że trzeba wyczyścić zmienną geometrię jak i sprawdzić zaworek N75.