.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.lut.2025 14:16:25

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B5 AFN] Odcina TURBINĘ
PostNapisane: 20.sty.2010 17:53:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lis.2006 22:21:01
Posty: 36
Lokalizacja: JG
Auto: A4B5 1.9 110 km AVG
Witam serdecznie !!!
Jestem posiadaczem A4 1,9 TDI 110 km rok 12.1999. i pojawił się problem z turbiną rok temu było auto w warsztacie i ponoć była czyszczona przez rok było ok, teraz w momencie obciążenia silnika mocnego przyśpieszenia na początku się zbiera i nagle przestaje ciągnąć odcina turbinę jak zgaszę auto i ponownie jadę jest ok do momentu aż znów nie nacisnę za mocno na gaz .
Wężyki podciśnieniowe ok
Główny dolotowy ok
Filtr paliwa nie wymieniany u mnie auto od 2005
Powietrza wymieniany ok 1,5 roku temu
Czy to mogą być przyczyny tych zacięć ????
Dziękuje Bardzo za pomoc

_________________
A4 B5 99r 110km AVG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Odcina TURBINĘ A4
PostNapisane: 20.sty.2010 18:05:21 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
auto łapie typowy tryb awaryjny - przeładowanie ze względu na zapieczone kierownice lub padnięty N75.
FanTomass napisał(a):
Filtr paliwa nie wymieniany u mnie auto od 2005

bo 1.9 tdi to oszczędny silnik :):

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Odcina TURBINĘ A4
PostNapisane: 20.sty.2010 20:13:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lis.2006 22:21:01
Posty: 36
Lokalizacja: JG
Auto: A4B5 1.9 110 km AVG
BiLu napisał(a):
auto łapie typowy tryb awaryjny - przeładowanie ze względu na zapieczone kierownice lub padnięty N75.
FanTomass napisał(a):
Filtr paliwa nie wymieniany u mnie auto od 2005

bo 1.9 tdi to oszczędny silnik :):

Tak myślałem dzięki za podpowiedź czyszczenie już lada moment a filtr wymienię obligatoryjnie

_________________
A4 B5 99r 110km AVG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sty.2010 20:20:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.kwi.2006 18:08:47
Posty: 366
Lokalizacja: BRZOZÓW
ja mam podobną sytuację w VW Golfie IV 1.9TDI AHF 110PS,turbine czysciłem jakies 2tys km temu i problem powrócił.Czy to wina N75 czy te silniki tak maja????

_________________
AUDI 80 B3 1.8S 91r- sprzedane
AUDI 80 B4 1.9TDI AVANT 10.93r. KLIMA - sprzedane
AUDI 80 B4 1.9TDI sedan 12.94r. 2xPP,el.sz.,el.szd.,ABS- sprzedane
AUDI 80 B4 1.9TDI AVANT 11.94. KLIMA-sprzedana
VW BORA 1.9TDI AHF 110PS '99
VW GOLF IV 1.9TDI 110PS '99/00 KOMBI-sprzedany


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sty.2010 20:31:49 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
pawela122 napisał(a):
ja mam podobną sytuację w VW Golfie IV 1.9TDI AHF 110PS,turbine czysciłem jakies 2tys km temu i problem powrócił.Czy to wina N75 czy te silniki tak maja????


Podczas pracy wadliwego przepływomierza [ ale nie zawsze] ECU dostaje sygnał żeby polać więcej paliwa niż to jest wymagane , efekt jest taki że widzimy delikatne dymienie , prawie nie zauważalne - ten dymek to niedopalone paliwo które nie spaliło się prawidłowo bo był za mały stosunek masy powietrza do paliwa... efekt:

Zapieczone kierownice spalin -> N75 próbuje zbijać ciśnienia aż w końcu się uszkadza ponieważ nie jest w stanie ruszyć regulacji ciśnienia [VNT - zmienn geometria] takie wysterowanie zaworu N75 widać jasno na VAG'U - Obczajony mechanior będzie wiedział że trzeba wyczyścić zmienną geometrię jak i sprawdzić zaworek N75.

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sty.2010 23:02:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lis.2006 22:21:01
Posty: 36
Lokalizacja: JG
Auto: A4B5 1.9 110 km AVG
Gustav napisał(a):
pawela122 napisał(a):
ja mam podobną sytuację w VW Golfie IV 1.9TDI AHF 110PS,turbine czysciłem jakies 2tys km temu i problem powrócił.Czy to wina N75 czy te silniki tak maja????


Podczas pracy wadliwego przepływomierza [ ale nie zawsze] ECU dostaje sygnał żeby polać więcej paliwa niż to jest wymagane , efekt jest taki że widzimy delikatne dymienie , prawie nie zauważalne - ten dymek to niedopalone paliwo które nie spaliło się prawidłowo bo był za mały stosunek masy powietrza do paliwa... efekt:

Zapieczone kierownice spalin -> N75 próbuje zbijać ciśnienia aż w końcu się uszkadza ponieważ nie jest w stanie ruszyć regulacji ciśnienia [VNT - zmienn geometria] takie wysterowanie zaworu N75 widać jasno na VAG'U - Obczajony mechanior będzie wiedział że trzeba wyczyścić zmienną geometrię jak i sprawdzić zaworek N75.


Dzięki za cenne rady, biorę się za diagnostykę i trzymam za kieszeń.

_________________
A4 B5 99r 110km AVG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sty.2010 23:43:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Gustav napisał(a):
pawela122 napisał(a):
ja mam podobną sytuację w VW Golfie IV 1.9TDI AHF 110PS,turbine czysciłem jakies 2tys km temu i problem powrócił.Czy to wina N75 czy te silniki tak maja????


Podczas pracy wadliwego przepływomierza [ ale nie zawsze] ECU dostaje sygnał żeby polać więcej paliwa niż to jest wymagane , efekt jest taki że widzimy delikatne dymienie , prawie nie zauważalne - ten dymek to niedopalone paliwo które nie spaliło się prawidłowo bo był za mały stosunek masy powietrza do paliwa... efekt:

Zapieczone kierownice spalin -> N75 próbuje zbijać ciśnienia aż w końcu się uszkadza ponieważ nie jest w stanie ruszyć regulacji ciśnienia [VNT - zmienn geometria] takie wysterowanie zaworu N75 widać jasno na VAG'U - Obczajony mechanior będzie wiedział że trzeba wyczyścić zmienną geometrię jak i sprawdzić zaworek N75.

Problemem jest fakt, że wielu myśli że umie porządnie naprawić vnt - solucją nie zawsze jest czyszczenie.
Drugi problem to PSJ ...
Lmm zostaw w spokoju ;)
Zapchane katy, filtry powietrza nie wymieniane tak często jak się należy , słabe paliwsko ... ot co.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sty.2010 23:58:31 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
Baskecior napisał(a):
Gustav napisał(a):
pawela122 napisał(a):
ja mam podobną sytuację w VW Golfie IV 1.9TDI AHF 110PS,turbine czysciłem jakies 2tys km temu i problem powrócił.Czy to wina N75 czy te silniki tak maja????


Podczas pracy wadliwego przepływomierza [ ale nie zawsze] ECU dostaje sygnał żeby polać więcej paliwa niż to jest wymagane , efekt jest taki że widzimy delikatne dymienie , prawie nie zauważalne - ten dymek to niedopalone paliwo które nie spaliło się prawidłowo bo był za mały stosunek masy powietrza do paliwa... efekt:

Zapieczone kierownice spalin -> N75 próbuje zbijać ciśnienia aż w końcu się uszkadza ponieważ nie jest w stanie ruszyć regulacji ciśnienia [VNT - zmienn geometria] takie wysterowanie zaworu N75 widać jasno na VAG'U - Obczajony mechanior będzie wiedział że trzeba wyczyścić zmienną geometrię jak i sprawdzić zaworek N75.

Problemem jest fakt, że wielu myśli że umie porządnie naprawić vnt - solucją nie zawsze jest czyszczenie.
Drugi problem to PSJ ...
Lmm zostaw w spokoju ;)
Zapchane katy, filtry powietrza nie wymieniane tak często jak się należy , słabe paliwsko ... ot co.


Ale teraz jest moda na tanie przpeływki które jak wiadomo szybko odmawiają posłuszeństwa i wtedy serwuje się nowy komplet: N75 + przepływomierz + czyszczenie sprężarki ;)

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2010 01:47:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Gustav napisał(a):
Baskecior napisał(a):
Gustav napisał(a):
pawela122 napisał(a):
ja mam podobną sytuację w VW Golfie IV 1.9TDI AHF 110PS,turbine czysciłem jakies 2tys km temu i problem powrócił.Czy to wina N75 czy te silniki tak maja????


Podczas pracy wadliwego przepływomierza [ ale nie zawsze] ECU dostaje sygnał żeby polać więcej paliwa niż to jest wymagane , efekt jest taki że widzimy delikatne dymienie , prawie nie zauważalne - ten dymek to niedopalone paliwo które nie spaliło się prawidłowo bo był za mały stosunek masy powietrza do paliwa... efekt:

Zapieczone kierownice spalin -> N75 próbuje zbijać ciśnienia aż w końcu się uszkadza ponieważ nie jest w stanie ruszyć regulacji ciśnienia [VNT - zmienn geometria] takie wysterowanie zaworu N75 widać jasno na VAG'U - Obczajony mechanior będzie wiedział że trzeba wyczyścić zmienną geometrię jak i sprawdzić zaworek N75.

Problemem jest fakt, że wielu myśli że umie porządnie naprawić vnt - solucją nie zawsze jest czyszczenie.
Drugi problem to PSJ ...
Lmm zostaw w spokoju ;)
Zapchane katy, filtry powietrza nie wymieniane tak często jak się należy , słabe paliwsko ... ot co.


Ale teraz jest moda na tanie przpeływki które jak wiadomo szybko odmawiają posłuszeństwa i wtedy serwuje się nowy komplet: N75 + przepływomierz + czyszczenie sprężarki ;)

Taaaak, a wystarczy dobrze wyczyścić ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2010 15:35:19 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Ja dzis czyscilem moje GT1749VA - tak naprawde potrzebny jest papier scierny i dobra szczotka druciana i troche cierpliwosci.
Wczesniej wymoczylem VTG w nafcie.
Wazne jest tez zeby porzadnie i DOBRZE poskladac elementy VTG.

Jak zawali sie sadzą moje VNT15 - bedzie podmiana na turbo jak wyzej.

Pozdro

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 51 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: