.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.lut.2025 14:01:46

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [AFB/AKN] przypalone sprzęgło - czy wymieniać od razu?
PostNapisane: 14.sty.2010 15:56:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lip.2008 15:17:02
Posty: 15
Lokalizacja: lubuskie
Cześć,
moje auto to a4 1998 2,5 tdi quattro

udało mi się przypalić sprzęgło (zakopałem się w śniegu)

objawy zaraz po akcji: lekki dymek i zapach, wyraźny poślizg sprzęgła podczas jazdy (kilkaset metrów na praking) - na niskich biegach.
objawy po ostygnięciu: na niskich biegach jeździ normalnie. poślizg sprzęgła wyczuwalny (przez chwilę) podczas mocniejszego przyspieszania przy wyższych prędkościach (5 i 6 bieg); po jeździe deliatnie czuć sprzęgło (jak się schylę i niucham :-) ). biegi wchodzą normalnie, pedał sprzęgła bez zmian

powiedzcie proszę:
1. czy można tak jeszcze trochę pojeździć, aż się pogorszy? (czy jest ryzyko że coś jeszcze uszkodzę - np. koło dwumasowe)?
2. jaki jest orientacyjny koszt wymiany (części i wymiana)?
3. jakiego producenta części wybrać?

z góry dzięki

_________________
Audi A4 Avant 2.5 TDI Quattro 1998


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2010 16:08:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Pojeździj jeszcze z 1000 km , ale w miarę delikatnie.
Jeśli nic się nie zmieni - sprzęgło będzie do wymiany.
Niemniej tej zimy miałem już kilka takich akcji a sprzęgło żyje i ma się dobrze ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2010 17:59:13 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.mar.2006 13:07:33
Posty: 905
Lokalizacja: Zakopane-->Sosnowiec
Dokładnie tak jak pisze Baskecior pojeździj i zobacz co się będzie działo. Miałem podobną akcje zeszłej zimy przez kilka dni jeszcze czułem że cos nie gra potem zostawiłem auto na weekend i wszystko wróciło do normy. :peace:

_________________
:diabel:

Było --> A4 1.8 ADR [B5] :-)
Było --> A6 1.9 TDI AFN [C5] :-)
Było --> Audi 100 2.3E NF [C3] :-(
Jest --> Audi A6 2.4 AGA [C5] :-)

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2010 18:20:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.kwi.2008 18:50:04
Posty: 239
Lokalizacja: Poznań
Auto: A6C5 AKE
IMO mozesz jexdzic tak długo aż się zdecydowanie nie pogorszy poslizg albo nie zacznie Cie to denerwować.
Poza tymi wrażeniami związanymi z poslizgiem niczym to nie grozi.
Oczywiście nastepne akcje w sniegu moga radykalnie pogorszyc stan sprzęgła :D

Co do firm to wg mnie: Sachs, LUK, Valeo (w dowolnej kolejności). Jakość porównywalna z oryginałem (wszyscy produkują na 1 montaż), a ceny nizsze.

Co do cen to zależy co masz do wymiany. Tarcza sprzęgłowa na pewno, łożysko wyciskowe tez (nawet jakby wyglądało dobrze to wymień asekuracyjnie, koszt 100-150 zł). Docisk wymieniasz jak masz zuzyta tarczę dociskową (lub zużyte segmenty sprężyny talerzowej) ale zdarzało mi sie, ze przy zjechanej tarczy sprzęgłowej (ciernej) docisk miał tarcze gładką i zostawał do dalszej pracy.
Bez demontazu tego nie sprawdzisz.

Zdarzyło mi sie tez regenerować tarcze sprzęgłową. Wymieniono okładziny, same elementy metalowe były jak niezuzyte (tarcza bez spręzyn) i o dziwa taka tarcza wytrzymała ponad 120 tys km. Regeneracja ta kosztowała niecałą stówkę.

_________________
Cały kłopot polega na tym, że głupcy są pewni siebie, a mądrzy pełni wątpliwości

Pozdrawiam, Roman

A6 C5 2,5 TDI AKE Avant 2000


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2010 19:08:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lip.2008 15:17:02
Posty: 15
Lokalizacja: lubuskie
dzięki wszystkim za odpowiedzi,

jeszcze trochę się pobujam z tym sprzęgłem i będę obserwować.
jak się będę decydował na wymianę, to kompletne (tarcza, łożysko, docisk).

jeszcze tylko prośba o podanie orientacyjnej ceny części i robocizny.

_________________
Audi A4 Avant 2.5 TDI Quattro 1998


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2010 19:18:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
cena to ok. 2000 - 2500 PLN.

na razie nic nie wymieniaj. Senior Basket słusznie radzi - bardzo delikatna jazda powinna przywrócić za jakiś czas poprawne działanie sprzęgła [przerobiłem to sam].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2010 12:23:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lip.2008 15:17:02
Posty: 15
Lokalizacja: lubuskie
krótkie info po przejechaniu tysiąca km: po kilku dniach spokojnej jazdy jest coraz lepiej. nawet przy wyższych prędkościach (4-6 bieg) wciśnięcie gazu do oporu nie powoduje już widocznego poślizgu sprzęgła - może trochę gorzej przyspiesza (chociaż to może być tylko wrażenie).

w każdym razie wygląda że spokojnie mogę jeździć. Dzięki za rady.

_________________
Audi A4 Avant 2.5 TDI Quattro 1998


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 65 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: