.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.lut.2025 14:26:45

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [ A4 B5 AFB ] Fatalny rozruch. Logi statyczne do oceny.
PostNapisane: 14.sty.2010 22:24:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.wrz.2009 20:25:02
Posty: 15
Witam

Mam powazny problem z rozruchem na zimnym silniku. Problem sie powieksza, od kiedy sa temparatury dochodzace w nocy do -25 C ( Bialystok).

Podczas rozruchu auto odpala, bardzo mocno kopci na bialo, obroty faluja miedzy 400 a 1000 obr/min i auto samoczynnie gasnie. Po trzeciej takiej probie auto przestaje gasnac, lecz dymi tak samo, ale ruszam i jade. Po osiagnieciu temp. 90 wszystko wydaje sie juz ok, nic nie kopci podczas jazdy lub postoju.
Dzis jednak zauwazylem, ze w aucie czasami "znika moc" miedzy 2k a 4k obrotow.

Wyskakuje mi rowniez blad 00550 i nie wiem do kogo z tym sie zglosic.

Oto logi do oceny:

BS-000
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d2b ... d1487.html

BS-003
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/75a ... 0d4eb.html

BS-004
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5f1 ... d73de.html

BS-011
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5a2 ... f9cc2.html



s000-001-003
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b11 ... 0645e.html

s004-007-013
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a41 ... a9e58.html

s014-018
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/53f ... e34a6.html



Ponizej podaje link do moich logow pazdziernika 2009. W miedzyczasie odwiedzilem warsztat, w ktorym wstawiono mi 3 zaworki zwrtone w celu unikniecia cofania sie paliwa. Od mniej/wiecej tamtego momentu mam blad 00550.

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... highlight=

Pozdrawiam
rw4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2010 22:47:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
problem widać w 004BS - na pierwszy rzut oka wygląda na problem z pompą.
...ale zacznij od sprawdzenia napięcia paska napędzającego pompę VP44 - zrób to zgodnie z tą instrukcją: http://meszrum.neostrada.pl/2.5TDI.pdf .

poza tym wygląda to tak, jakby pompa nie dostawała paliwa. zdemontuj na próbę te dodatkowe zawory i zobacz czy problem będzie się pojawiać ponownie.

ponadto, zaloguj jutro 001sN oraz 004sN jednocześnie bezpośrednio po porannym rozruchu [na zimnym silniku, zaraz po odpaleniu leluta].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2010 23:12:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.wrz.2009 20:25:02
Posty: 15
meszrum napisał(a):
problem widać w 004BS - na pierwszy rzut oka wygląda na problem z pompą.
...ale zacznij od sprawdzenia napięcia paska napędzającego pompę VP44 - zrób to zgodnie z tą instrukcją: http://meszrum.neostrada.pl/2.5TDI.pdf .

poza tym wygląda to tak, jakby pompa nie dostawała paliwa. zdemontuj na próbę te dodatkowe zawory i zobacz czy problem będzie się pojawiać ponownie.

ponadto, zaloguj jutro 001sN oraz 004sN jednocześnie bezpośrednio po porannym rozruchu [na zimnym silniku, zaraz po odpaleniu leluta].


Wydrukowalem tego pdfa i pojade z nim do tego warszatu, w ktorym zakladali mi te zawroki, ale watpie aby mieli np. V.A.G. 1331.

Troche obawiam sie, ze mi auto gdzies padnie po drodze lub je "dobije" zimnym rozruchem i jazda. Czy moge je uzytkowac w takim stanie ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2010 23:48:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
sprawdź na początek napięcie paska - wskazują to "strzałki". jeżeli będzie niepoprawne, to ustawcie napięcie prawidłowo i sprawdźcie kąt [VCom'em].

jeżeli nadal będzie źle, to pozostają zaworki oraz pompa.
nie ma innego błędu poza 00550?

na pewno nie powinieneś eksploatować silnika ponad tyle, ile jest to konieczne.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2010 00:05:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.wrz.2009 20:25:02
Posty: 15
meszrum napisał(a):
sprawdź na początek napięcie paska - wskazują to "strzałki". jeżeli będzie niepoprawne, to ustawcie napięcie prawidłowo i sprawdźcie kąt [VCom'em].

jeżeli nadal będzie źle, to pozostają zaworki oraz pompa.
nie ma innego błędu poza 00550?

na pewno nie powinieneś eksploatować silnika ponad tyle, ile jest to konieczne.


Bledow pojawia sie wieceji. Obecnym codziennie od 2008 roku jest 01375, a od paru dni 00550, pozostalych dzis nie mialem.

Wklejam DCT-01.txt:

Friday, 25 December 2009, 15:42:53

VAG-COM Version: Release 409.1-S



Control Module Part Number: 8D0 907 401 A

Component and/or Version: 2.5l/4VT EDC 00SG D40

Software Coding: 02002

Work Shop Code: WSC 06325

6 Faults Found:

01375 - Valves for Engine Mounting: Stage 1

38-10 - Output won't Switch or Short to B+ - Intermittent

00575 - Intake Manifold Pressure

08-00 - Control Limit Surpassed

00522 - Engine Coolant Temperature Sensor (G62)

30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent

01265 - Exhaust Gas Recirculation Valve (N18)

31-00 - Open or Short to Ground

01441 - Low Fuel Level Sensor (G210)

30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent

17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer

P1570 - 35-00 - -

---------------------------------------------------------------------------





Monday, 11 January 2010, 14:06:30

VAG-COM Version: Release 409.1-S



Control Module Part Number: 8D0 907 401 A

Component and/or Version: 2.5l/4VT EDC 00SG D40

Software Coding: 02002

Work Shop Code: WSC 06325

3 Faults Found:

01375 - Valves for Engine Mounting: Stage 1

38-10 - Output won't Switch or Short to B+ - Intermittent

00522 - Engine Coolant Temperature Sensor (G62)

30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent

00550 - Start of Injection Regulation

17-10 - Control Difference - Intermittent

---------------------------------------------------------------------------


DCT-35.txt

Friday, 25 December 2009, 15:43:40

VAG-COM Version: Release 409.1-S



Control Module Part Number: 8L0 862 257 K

Component and/or Version: ZV-Pumpe, Funk D05

Software Coding: 12864

Work Shop Code: WSC 06325

1 Fault Found:

00956 - Key 2

09-00 - Adaptation Limit Surpassed

---------------------------------------------------------------------------


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2010 00:11:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
01375 możesz sobie darować [o ile poduszka silnika nie przenosi drgań na karoserię], o tyle 00522 powinieneś jak najszybciej naprawić. zdejmij wtyczkę z czujnika cieczy i sprawdź stan pinów [pod kątem zaśniedzenia]. jeżeli będzie ok, to pozostaje wymiana czujnika [ok. 100 PLN, tylko ori z ASO]. ten błąd mógł mieć wpływ na rozruch wcześniej - teraz także może odpowiadać, w części, za to co się dzieje.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2010 00:22:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.wrz.2009 20:25:02
Posty: 15
meszrum napisał(a):
01375 możesz sobie darować [o ile poduszka silnika nie przenosi drgań na karoserię], o tyle 00522 powinieneś jak najszybciej naprawić. zdejmij wtyczkę z czujnika cieczy i sprawdź stan pinów [pod kątem zaśniedzenia]. jeżeli będzie ok, to pozostaje wymiana czujnika [ok. 100 PLN, tylko ori z ASO]. ten błąd mógł mieć wpływ na rozruch wcześniej - teraz także może odpowiadać, w części, za to co się dzieje.


Dziekuje za rady i poswiecony czas. Jak wykonam jakis krok, to wrzuce tu informacje o tym.

Pozdrawiam
rw4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2010 12:38:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.wrz.2009 20:25:02
Posty: 15
meszrum napisał(a):
problem widać w 004BS - na pierwszy rzut oka wygląda na problem z pompą.
...ale zacznij od sprawdzenia napięcia paska napędzającego pompę VP44 - zrób to zgodnie z tą instrukcją: http://meszrum.neostrada.pl/2.5TDI.pdf .

poza tym wygląda to tak, jakby pompa nie dostawała paliwa. zdemontuj na próbę te dodatkowe zawory i zobacz czy problem będzie się pojawiać ponownie.

ponadto, zaloguj jutro 001sN oraz 004sN jednocześnie bezpośrednio po porannym rozruchu [na zimnym silniku, zaraz po odpaleniu leluta].


Zrobilem te logi swiezo po rozruchu, bylo -14 C na zewnatrz. Bledy odczytane dzis vagiem to 01375 i 00550. Blad 00522 juz sie nie pojawia. Bylem rowniez u mechanikow od zaworkow, oni juz przy zakladaniu zaworkow sprawdzili ten pasek i katy w pompie. Wszystko bylo ok. Ich jedyna rada to musze kupic na wlasna reke pompe o numerze 059130106D .

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 9c1f3.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sty.2010 00:09:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
nie kupuj pompy, a jedynie podjedź do serwisu Bosch'a [autoryzowanego] w celu sprawdzenia pompy na stole probierczym. jeżeli okaże się być niesprawna, to być może wystarczy wymiana konkretnego elementu pompy.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sty.2010 12:05:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.wrz.2009 20:25:02
Posty: 15
meszrum napisał(a):
nie kupuj pompy, a jedynie podjedź do serwisu Bosch'a [autoryzowanego] w celu sprawdzenia pompy na stole probierczym. jeżeli okaże się być niesprawna, to być może wystarczy wymiana konkretnego elementu pompy.


Podjechalem do Bosch Serwis Zarniewski ( Bialystok, ul. Moniuszki ), ale tam nie maja stolu probierczego. Musza pompe wysylac. W ich opini "zaciera sie jej tloczek". Podsumowyjac moj koszt na teraz: Regeneracja pompy 2400 PLN + 350 PLN( za demontaz + montaz jej).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sty.2010 15:13:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
rw4 napisał(a):
meszrum napisał(a):
nie kupuj pompy, a jedynie podjedź do serwisu Bosch'a [autoryzowanego] w celu sprawdzenia pompy na stole probierczym. jeżeli okaże się być niesprawna, to być może wystarczy wymiana konkretnego elementu pompy.


Podjechalem do Bosch Serwis Zarniewski ( Bialystok, ul. Moniuszki ), ale tam nie maja stolu probierczego. Musza pompe wysylac. W ich opini "zaciera sie jej tloczek". Podsumowyjac moj koszt na teraz: Regeneracja pompy 2400 PLN + 350 PLN( za demontaz + montaz jej).



w takim razie wyszukaj taki serwis Bosch'a, który ma stół. sprawdzisz wtedy od ręki, bez wysyłania, bez ściemniania, etc.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sty.2010 15:31:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.wrz.2009 20:25:02
Posty: 15
meszrum napisał(a):
rw4 napisał(a):
meszrum napisał(a):
nie kupuj pompy, a jedynie podjedź do serwisu Bosch'a [autoryzowanego] w celu sprawdzenia pompy na stole probierczym. jeżeli okaże się być niesprawna, to być może wystarczy wymiana konkretnego elementu pompy.


Podjechalem do Bosch Serwis Zarniewski ( Bialystok, ul. Moniuszki ), ale tam nie maja stolu probierczego. Musza pompe wysylac. W ich opini "zaciera sie jej tloczek". Podsumowyjac moj koszt na teraz: Regeneracja pompy 2400 PLN + 350 PLN( za demontaz + montaz jej).



w takim razie wyszukaj taki serwis Bosch'a, który ma stół. sprawdzisz wtedy od ręki, bez wysyłania, bez ściemniania, etc.


Zostawilem im auto i zdecydowalem sie na regeneracje. Odbior auta za tydzien.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2010 16:50:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.wrz.2009 20:25:02
Posty: 15
Odebralem dopiero auto po wymianie pompy. Laczne koszty to 3008.80 PLN. Wklejam logi statyczne do oceny.

Statyczne:

000-001-033
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/79c ... 1019d.html

004-007-013
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/97b ... 43515.html

014-018
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0f7 ... 42e93.html



BS 000:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ef9 ... 3e62a.html

BS 003:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/eb2 ... 616f8.html

BS 004:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f1b ... bf941.html

BS 011:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2b2 ... db6ca.html

RACHUNEK:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/43a ... 4254c.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2010 17:10:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
pompa jak nowa...

...ale kąt wtrysku do poprawy - 004BS na Late jest 4.6*ATDC, a ma być 2*ATDC.
wówczas będzie idealnie.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2010 17:35:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.wrz.2009 20:25:02
Posty: 15
meszrum napisał(a):
pompa jak nowa...

...ale kąt wtrysku do poprawy - 004BS na Late jest 4.6*ATDC, a ma być 2*ATDC.
wówczas będzie idealnie.


Jutro pojade reklamowac.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2010 18:20:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
wydrukuj to: http://meszrum.neostrada.pl/2.5TDI.pdf
oraz to: http://img221.imageshack.us/img221/6980 ... qx8fs1.jpg .

na Late [zielona ramka] powinno być 2*ATDC +/-2*, czyli pomiędzy 0* a 4* ATDC. może być 1*, może być 3*, ale nie więcej niż 4* [generalnie ELSA mówi o 2*ATDC i tak powinniście ustawić].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sty.2010 16:08:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.wrz.2009 20:25:02
Posty: 15
meszrum napisał(a):
wydrukuj to: http://meszrum.neostrada.pl/2.5TDI.pdf
oraz to: http://img221.imageshack.us/img221/6980 ... qx8fs1.jpg .

na Late [zielona ramka] powinno być 2*ATDC +/-2*, czyli pomiędzy 0* a 4* ATDC. może być 1*, może być 3*, ale nie więcej niż 4* [generalnie ELSA mówi o 2*ATDC i tak powinniście ustawić].


W serwisie powiedzilei mi, ze nie da sie inaczej ustawic kata wtrysku. Jezeli mialbym nowy rozrzad to prawdopodbnie mialbym idealny wynik. Ja rozrzad mialem robiony 60 kkm temu ( w maju 2007) - serwis twierdzi, ze juz pora na nowy rorzad. A i wedlug nich wynik 4.8 jest w normie, pozniewaz tolerancja jest +-2, od wartosci 0 - 4.
Obecnie auto na zimno odpala prawidlowo i nic nie dymi. Pracuje o wiele ciszej, obroty nie faluja.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sty.2010 17:47:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
zatem serwis nie ma zielonego pojęcia o tym, co robi.
w dodatku oszukuje.
pozostaje podjechać Ci do innego serwisu, gdyż kąt ten jest nieprawidłowy dla tego typu silnika. w ostateczności zawsze możesz kąt ustawić samodzielnie.

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=99489 - tutaj masz film zrobiony przez VAG, na którym jest opisane jaki kąt ma być.


[+]
na marginesie - jak można zdanie "Wartość wymagana: 2 °n.GZP± 2 °" zinterpretować, że to "tolerancja jest +-2, od wartości 0 - 4"?

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 58 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: