.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.lut.2025 13:48:21

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 ARS] Znikajacy plyn chlodzacy.
PostNapisane: 19.sty.2010 17:10:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2003 16:23:46
Posty: 366
Lokalizacja: PL
Auto: BMW 320d
Witam.
Od dłuższego czasu ubywa mi płynu chladzacego z układu chłodzenia. Ubytek jest rzędu 1-1,5 litra na tydzień czasu. Obejrzałem silnik na tyle ile to możliwe i nigdzie nie widać żadnych wycieków. Sprawdzałem z góry , od dołu a także przód silnika przy okazji zmiany rozrządu. Myślę ze wyciek G12 zdołałbym zauważyć gdyż tworzy on charakterystyczne zacieki. Odpinałem także reduktory lpg aby wyeliminować możliwość przepuszczania płynu do gazu. W środku nie czuć płynu nie parują szyby wiec mysle ze nagrzewnice można wykluczyć. Auto zapala normalnie nie dymi na biało, brak oleju w płynie, olej nie przybywa, babelkow w zbiorniku wyrównawczym brak. Przegonienie auta na wysokich obrotach także nie powoduje ubytku płynu.
Moze ktoś ma pomysł co jeszcze mogę sprawdzić , mam już dosyć dolewania tego płynu ;)
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2010 18:07:52 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Na rozgrzanym silniku na postoju zwróć uwagę czy chłodnica ( tzn. płyn z jej powierzchni ) nie paruje.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2010 21:44:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2003 16:23:46
Posty: 366
Lokalizacja: PL
Auto: BMW 320d
chlodnica takze sprawdzana, brak parowania jak i sladow plynu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sty.2010 00:36:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2004 21:59:22
Posty: 644
Lokalizacja: szczecin
Auto: C4 2.6 ABC AVANT
mi też tak ucieka w B3 i w C4 - okazuje się że w tym samym miejscu, w miejscu łączeń na brzegach chłodnicy, ale tylko gdy układ jest pod ciśnieniem, więc nic nie widać , a płynu ubywa :peace:

_________________
był: Audi 90 B3 '89 2.0i 115KM 5 cyl. code: PS+cat.
jest: Audi 100 C4 Avant '92 2.6i v6 150KM ABC
jest: VW Passat Variant '99 1.8T 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sty.2010 16:58:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2006 13:31:17
Posty: 270
Lokalizacja: kraków
hej, u mnie tez ubywa, nawet bardziej jak jest niższa temperatura, u mnie obstawiam waż do nagrzewnicy, lub nagrzewnice(króciec)

_________________
80 B3 1.8s (90 kM gazniczek) XI.1989 u ojca
A6 C4 2.8 AAH 174KM Quattro automat 1995 - gdzieś tam jeździ
A8 D2 4,2 300KM quattro automat - aktualnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lut.2010 00:42:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2004 21:59:22
Posty: 644
Lokalizacja: szczecin
Auto: C4 2.6 ABC AVANT
no i poszła mi chłodnica dzisiaj jechałem do domu (na szczęście strzeliła 200m od parkingu) z chmurką :D
okazało się że z małej dziurki zrobiła się już konkretna dziurka , którą szła para pod ciśnieniem na silnik (nawet troche się wymył ;P )
zapaćkałem tą dziurę teraz CX-80 (klej na bazie żywicy epoksydowej), tylko nie wiem czy zwiąże w takiej temperaturze (-2).

_________________
był: Audi 90 B3 '89 2.0i 115KM 5 cyl. code: PS+cat.
jest: Audi 100 C4 Avant '92 2.6i v6 150KM ABC
jest: VW Passat Variant '99 1.8T 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 47 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: