.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.lut.2025 15:17:03

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Coupe quattro 7A] Strzały w kolektorze ssącym
PostNapisane: 21.lis.2008 06:59:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.paź.2007 17:57:32
Posty: 36
Lokalizacja: Warszawa
Witam.
Mam problem ze swoim CQ 20v. Kupiłem auto z którym mam non stop problem. Mianowicie w ciągu roku wymieniłem już chyba wszystko związane z silnikiem a mimo wszystko coś jest nie tak. Auto na zimnym strzela w kolektor ssący. Efekt podobny do strzału gazu w przypadku instalacji przelewowych (auto nie ma gazu !!). Okazało się że padło: cewka, czujnik Halla w aparacie zapłonowym, wymieniłem przy okazji czujnik położenia wału (wywalał błąd). Po prawie 2 tygodniach w warsztacie auto jak jest ciepłe to jeździ ok ale na zimnym jest tragedia na wyższych obrotach. Dzisiaj zdarzyło się że nawet na ciepłym strzeliło i auto zupełnie straciło moc na wyższych obrotach.
Wskaźnik temperatury jest na około 70 stopniach (obecnie) w lato było 90 stopni.

Mechanik powiedział po wymianie tego co napisałem poniżej że to moze być czujnik temp (ten z boku bloku) ale nie jestem przekonany, poza tym z tego co wiem to ciężko dostać go sprawnego (kiedyś kupiłem go i od razu nastąpił zwrot pieniędzy.

Proszę o pomoc

PS. w aucie ponadto wymienione:
czujnik temperatury (ten z tyłu głowicy)
termostat
czujnik położenia wału
cewka
aparat zapłonowy (zregenerowany)
stukowce
świece
panewki
czujnik ciśnienia oleju
i sam już nie wiem co jeszcze ale to wymieniłem bo być może ma to wpływ na sytuację :<

_________________
Jest i będzie: Audi CQ 20V 7A '88
Było: Audi Coupe B2 1,9 WN 5S '81
Dawno i nieprawda BMW E-36 316i '91


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2008 07:35:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
bujda z czujnikiem. Do sprawdzenia:
- trzpień na kole zamachowym
- ustawienie rozrządu
- ustawienie aparatu zapłonowego
- ustawienie wałków i sprawdzenie łańcuszka między nimi
- czujnik obrotów na kole zamachowym

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2008 08:01:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.paź.2007 17:57:32
Posty: 36
Lokalizacja: Warszawa
OK mam tylko w związku z tym zapytanie.
Wszystko stało sie w sumie z dnia na dzień.
wcześniej silnik miał wymieniane panewki, rozrząd, sprzęgło. Czy te elementy nie eliminują z góry czegoś? Mechanik który ogarniał to auto twierdzi że to coś z elektorniką i nie wiem czy warto uderzać w wymianą wszystkiego?
Aparat był ustawiany, rozrząd skoro zmieniany to tez ustawiany (około 2tyś km temu)

_________________
Jest i będzie: Audi CQ 20V 7A '88
Było: Audi Coupe B2 1,9 WN 5S '81
Dawno i nieprawda BMW E-36 316i '91


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2008 10:52:50 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Jakieś ciśnienie oleju na nowym czujniku?

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2008 11:48:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.kwi.2007 20:32:17
Posty: 1158
Lokalizacja: Zgorzelec
Auto: ACOQ NG
Lepiej napisz nazwy tych czujników, bo to że nowy to jeszcze o niczym nie świadczy.
Szedłbym raczej w stronę tego co napisał quattrofan.

Jak był regenerowany ten aparat zapłonowy?

_________________
była Pantera na A80KP
Kamei


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2008 11:55:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
strzały w kolektor to ewidentnie coś z zapłonem.
aha, i jeszcze bardzo ważne! Jak koleś zabezpieczyl koło pasowe z przodu silnika ??? módl się, żeby to nie to ...

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2008 12:06:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.paź.2007 17:57:32
Posty: 36
Lokalizacja: Warszawa
hmm jestem obecnie w pracy wiec odpiszę na wszystkie pytania wieczorem. Narazie wiem tyle, że niestety nie wiem jak jest zabezpieczone koło pasowe:( nazwe czujniki są na 100% ok (załatwiałem od osoby która zna się na częściach). W kopułce wiem tyle ze było coś robione z czujnikiem Halla (mam nadzieję że dobrze to piszę) przynajmniej tak mi mówił mechanik. Auto było podłączane do jakiegoś kompa i żadnych błędów nie wyrzuca. Poza tym zdaje mi się że mechanik już zbyt wiele mi nie pomorze co widać po tym że oddał nie sprawne w 100% auto
Resztę posprawdzam i dam znać

Dzięki za tak wiele sugestii :)

_________________
Jest i będzie: Audi CQ 20V 7A '88
Było: Audi Coupe B2 1,9 WN 5S '81
Dawno i nieprawda BMW E-36 316i '91


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: dalsze info
PostNapisane: 22.lis.2008 19:52:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.paź.2007 17:57:32
Posty: 36
Lokalizacja: Warszawa
witam.
Sprawdziłem dokładnie czujnik ciśnienia oleju (jest już nowy) i ciśnienie na zimnym 5 ale na ciepłym spada i jest momentami 1:(
Poza tym sprawdziłem ciśnienie na cylindrach => 7,5 bara.

Wiem że to źle ale mam pytanie czy wymiana panewek ma na to wpływ?? bo jest kilka wersji i nie wiem jak uderzać do mechanika?

poza tym co ciekawe przybyło znacznie oleju i mam wrażenie jakby pachniał benzyną ?? nie mam pojęcia co robić ale obawiam się uszczelki pod głowicą albo zaworów (kolejny remont :/)

Jeszcze inną ciekawostką jest to że pompa paliwa się odezwała, buczy strasznie.

Czasem jest tak że nie można przekroczyć pewnych obrotów => różnie. wystarczy go zgasić i zapalić silnik i jest to samo na nowo. tak jakby pompa nie dawała rady. Dzieje się tak na zimnym a potem na bardzo ciepłym silniku (zaraz jak się rozgrzeje jest ok)

Będę wdzięczny za ewentualne info. Wszystko stało się w ciągu kilku dni jazdy. Auto było w ciągu roku więcej u mechaników (z różnymi rzeczami) więc właściwie nim nie jeździłem :(

Pozdrawiam i z Góry Dziękuję

_________________
Jest i będzie: Audi CQ 20V 7A '88
Było: Audi Coupe B2 1,9 WN 5S '81
Dawno i nieprawda BMW E-36 316i '91


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lis.2008 20:57:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
wygląda na podwieszający się zawór, uszk. spręzyna, generalnie coś domykaniem.
a pon.mechanik.pl zapewne zrobił panewki :D

aha jeszcze jedno kol. quattrofan bez urazy ale głupoty wypunktowałeś całkiem podobnie jak ten mechanik ;)

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: dalsze info
PostNapisane: 23.lis.2008 00:16:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
Pablog1 napisał(a):
Poza tym sprawdziłem ciśnienie na cylindrach => 7,5 bara.



Ciśnionko sprężania manometrem Ci takie wyszło na wszystkich cylindrach? :(

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2008 00:19:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.paź.2007 17:57:32
Posty: 36
Lokalizacja: Warszawa
sprawdziłem na dwóch pierwszych (patrząc od zderzaka) i złapałem się za głowę....

_________________
Jest i będzie: Audi CQ 20V 7A '88
Było: Audi Coupe B2 1,9 WN 5S '81
Dawno i nieprawda BMW E-36 316i '91


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2008 09:45:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
Mauzer napisał(a):
wygląda na podwieszający się zawór, uszk. spręzyna, generalnie coś domykaniem.
a pon.mechanik.pl zapewne zrobił panewki :D

aha jeszcze jedno kol. quattrofan bez urazy ale głupoty wypunktowałeś całkiem podobnie jak ten mechanik ;)


rozumiem, że to źle, to mnie popraw :)

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 24 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron