.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.lut.2025 14:06:48

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [All] opony - indeks prędkośi W czy V
PostNapisane: 15.gru.2006 14:18:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.mar.2006 19:16:50
Posty: 115
Lokalizacja: Podkarpackie
W moim AEL obecnie mam na lato 205/55/16 W , ale na kolejny sezon musze kupić nowe.
Czym róznią się oponki o podanych iw tytule indeksach / oczywiśći poza maksymalną prędkością/ , chodzi mi o twadrość wytrzymałość , ścieralność itp.

_________________
Octavia 1.9 TDI AGR 1999
A6 2.5 TDI AEL 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.gru.2006 15:14:00 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
zmiany indeksu predkosci pociagaja za soba zmiany konstrukcyjne oraz materialowe. zmiany te nie sa w inny sposob opisywane.
http://www.pneuhage.pl/oznaczenia_opon.html

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.gru.2006 11:32:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sie.2003 02:24:56
Posty: 504
Lokalizacja: Fr
Nie szukaj dziury w calym,miales orginalnie "W" zaloz "W".
W razie wypadku twoj dociekliwy ubezpieczyciel,
moze niewyplacic odszkodowania.
Ja do swojego kupilem "W" taniej niz "V",akurat byla promocja.

_________________
Obrazek
Audi 90 PS pozniej C4 AAR nastepny A4 ADR kombi,aktualnie A6 1.8T AWT Avant
http://www.audipassion.com/accueil.php


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.gru.2006 12:07:12 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
im wyzszy wspolczynnik predkosci tym scianka boczna jest sztywniejsza a do produkcji kordu opony oprocz wlokien syntetycznych stosuje sie tez oplot stalowy co zwieksza bezpieczenstwo opony i wytrzymalosc na sile odsrodkowa

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.gru.2006 12:10:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lut.2004 18:11:56
Posty: 2899
Lokalizacja: Śląsk
Auto: A8, R8
Dodatkowo dodam ze Audi stosuje system PAX to fajny bajer.

_________________
Odis online GeKo CP, VCP
Konwersja USA to EU gratis
Kodowanie online_+48605203589


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.gru.2006 14:06:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.mar.2006 19:16:50
Posty: 115
Lokalizacja: Podkarpackie
Czyli oponka z indeksem W powinna być nieco twardsza od V

_________________
Octavia 1.9 TDI AGR 1999
A6 2.5 TDI AEL 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.gru.2006 15:35:08 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
dokladnie

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.gru.2006 23:53:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sie.2003 02:24:56
Posty: 504
Lokalizacja: Fr
I odporniejsza na scieranie-bo mieszanka tez jest inna

_________________
Obrazek
Audi 90 PS pozniej C4 AAR nastepny A4 ADR kombi,aktualnie A6 1.8T AWT Avant
http://www.audipassion.com/accueil.php


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.gru.2006 00:07:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.sty.2006 17:28:18
Posty: 896
Lokalizacja: Olsztyn
A ja dodam od siebie że w twoim autku, v-ki to i tak z zapasem będa za to chyba bardziej komfortowe.

_________________
C3 KP było C4 AAH było S4 AAN jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.gru.2006 06:19:09 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:20:59
Posty: 2049
Lokalizacja: The Great Lakes
oles napisał(a):
I odporniejsza na scieranie-bo mieszanka tez jest inna

Jeżeli mają ten sam indeks ścieralności, to różnicy nie będzie.

_________________
Było: B5 1.8Tq
Jest: E39 530i, 8R Q5 3.0T, Charger SRT392


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.gru.2006 17:42:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.mar.2006 19:16:50
Posty: 115
Lokalizacja: Podkarpackie
co oznacza indeks ścieralnośći

_________________
Octavia 1.9 TDI AGR 1999
A6 2.5 TDI AEL 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.gru.2006 17:52:47 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:20:59
Posty: 2049
Lokalizacja: The Great Lakes
Rzutuje na przebieg jaki dana opona może przejechać, zanim się zetrze, przynajmniej teoretycznie.

_________________
Było: B5 1.8Tq
Jest: E39 530i, 8R Q5 3.0T, Charger SRT392


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.gru.2006 21:01:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sie.2003 02:24:56
Posty: 504
Lokalizacja: Fr
Po prostu minimum to takie jakie byly zalozone przez fabryke,
mozesz zalozyc wyzszy indeks ale nie nizszy-wyjatek opony zimowe.

_________________
Obrazek
Audi 90 PS pozniej C4 AAR nastepny A4 ADR kombi,aktualnie A6 1.8T AWT Avant
http://www.audipassion.com/accueil.php


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.gru.2006 13:35:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.mar.2006 19:16:50
Posty: 115
Lokalizacja: Podkarpackie
http://opony.interia.pl/producent1.asp? ... l=BRAVURIS

Jeździł ktoś na tym

_________________
Octavia 1.9 TDI AGR 1999
A6 2.5 TDI AEL 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.gru.2006 21:15:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2004 22:33:12
Posty: 1207
pete a gdzie na oponie cywilnej jest index ścieralności -coś wymyślasz chłopie .jedynie w oponach przeznaczonych do wyczynu stosuje się klasy twardości a jeśli chodzi o przebiegi to wzrost indexu prędkości pociąga za sobą spadek żywotności. wieksze prędkości wymagają lepszej przyczepności a to zapewnić mogą tylko miękie mieszanki

_________________
A6 c5 2.8 quattro limo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.gru.2006 22:02:45 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:20:59
Posty: 2049
Lokalizacja: The Great Lakes
enduro7777 napisał(a):
pete a gdzie na oponie cywilnej jest index ścieralności -coś wymyślasz chłopie.

Nazywa się to 'treadwear' i przeważnie jest podane obok indeksu przyczepnosci i temperatury na ściance opony.

W moich starych S03 było tutaj (sorry, marna jakosc):
TREADWEAR 220

Obrazek



Tu masz jeszcze parę przykładów, żeby nie było, że 'wymyślam'... Obrazek

http://www.dervman.com/fakqwheels_files/image010.jpg
http://www.pit911.com/renewal/review/ti ... tire_6.jpg
http://www.volvospeed.com/Pics/repairpi ... einfo1.jpg
http://www.forum-auto.com/uploads/20030 ... adwear.jpg

FYI... na oponach zimowych tego indeksu nie podają zazwyczaj.


Cytuj:
wieksze prędkości wymagają lepszej przyczepności a to zapewnić mogą tylko miękie mieszanki

Nie koniecznie. Większe prędkości wymagają sztywniejszych ścianek bocznych, by opona zbytnio się nie odkształcała i nie przegrzała. Dlatego dają do nich więcej albo grubsze kordy. Mieszanka z której zrobiony jest bieżnik pozostać może bez zmian. Zadawaliśmy kiedyś to pytanie specom z Nokian'a - twierdzili, że na przykład w oponie WR, pomimo różnych indeksów prędkości (H i V w tym przypadku), sama guma bieżnika jest identyczna. Oczywiście indeks ścieralności (treadwear), też na obu był ten samu.

_________________
Było: B5 1.8Tq
Jest: E39 530i, 8R Q5 3.0T, Charger SRT392


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.gru.2006 21:26:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2004 22:33:12
Posty: 1207
zwracam honor pete. to stary patent o którym zapomniałem Wynalazek jest amerykanski, znalezli sobie przed laty jakas popularna
opone, ktora przyjeli jako punkt odniesienia i nadali jej wspolczynnik 100.
Teraz porownuja w takich samych warunkach obciazeniowych inne opony i
wszystkie sa lepsze pod wzgledem trwalosci stad wartosci nawet do 400 dla
Michelina MXT Energy
z tym że ten wskażnik ni jak ma się do obecnie przeprowadzanych testów ADAC. dochodzi do paradoksów żę opony z wysokim tradewear mają większą ścieralność niż te z niskim . obowiązek umieszczania tego wskażnika dotyczy stanów zjednoczonych .dla mnie i dla speców z ADAC nie jest on miarodajny

_________________
A6 c5 2.8 quattro limo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sty.2007 20:18:01 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:20:59
Posty: 2049
Lokalizacja: The Great Lakes
enduro7777 napisał(a):
.dla mnie i dla speców z ADAC nie jest on miarodajny

Dlatego też na samym początku napisałem, że tylko "teoretycznie". :) W praktyce jest tyle różnych czynników, które mogą rzutować na zużycie opony (styl jazdy, typ nawierzchni, masa auta, warunki atmosferyczne, itd.), że ten indeks należy raczej traktować ze szczyptą soli. Poza tym, z tego co czytałem, sens ma jedynie porównywanie indeksów opon od tego samego pruducenta, natomiast jeśli mamy opony różnych producentów, to już wszystko o kant dupy...

_________________
Było: B5 1.8Tq
Jest: E39 530i, 8R Q5 3.0T, Charger SRT392


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2007 18:56:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2005 13:29:49
Posty: 59
Lokalizacja: Szczecin
To ja mam takie pytanie:

Po kiego grzyba mam kod wypasu H6U - tires 205/55 R 16 91W w samochodzie z podpisu ? Oczywiscie opony letnie sa z indeksem "W".

_________________
Audi A6 Avant 1.9 TDI (AFN) 98'


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 73 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: