.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.lut.2025 14:50:26

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 B5 1.9 TDi] dziwna praca wspomagania
PostNapisane: 29.gru.2006 18:07:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.gru.2006 17:41:07
Posty: 32
Lokalizacja: Krotoszyn
Mam taki problem: gdy rano wsiadam do zimnego auta wspomaganie działa dobrze, bardzo lekko się kręci, gdy troche pojeżdzę i auto się rozgrzeje potrzeba dużo siły zeby ukręcić kierownicą na postoju, pomaga dodanie gazu wtedy znów jest łatwo ale nie bardzo mogę to robić bo mam automata. Czy mogę jednaznacznie obstawić pompę wspomagania? Acha nie wydaje ona nieprzyjemnych dzwięków. Prosze o opinie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2006 18:10:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Naciągnij pasek.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2006 19:24:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.gru.2006 17:41:07
Posty: 32
Lokalizacja: Krotoszyn
Pasek jest dobrze naciągnięty, tzn jak nim poruszam to mało się ugina


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2006 19:53:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lip.2005 17:20:19
Posty: 324
Lokalizacja: wawa
a płyn był kiedykolwiek zmieniany? Wygląda to tak, jakby po zagrzaniu tracil troche swoje wlasciwosci. Poziom plynu OK?

_________________
pozdr.
t.
________
ABC@8G7


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.gru.2006 11:33:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.gru.2006 17:41:07
Posty: 32
Lokalizacja: Krotoszyn
Nie wiem czy płyn był wymieniany bo auto mam od miesiąca, poziom płynu jest, a tak na oko to mi wygląda dobrze (kolor zielony). Może zaryzykować jego wymianę na początek??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.gru.2006 13:10:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.wrz.2006 17:46:54
Posty: 1140
Lokalizacja: Kraków
Zmien. Nic nie ryzykujesz. 25zl zielony "FEBI" litr. Ja zmieniłem bo rzęziła pompa na zimnym silniku. Jak zlałem "to" co było to jakies brunatno-szary płyn. Teraz i lżej kiera chodzi i cichutko pracuje wspomaganie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.gru.2006 20:09:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.gru.2006 17:41:07
Posty: 32
Lokalizacja: Krotoszyn
Tylko ze w zbiorniczku jest czysty zielony. Ale co tam sprobuje a ile tego wchodzi?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.gru.2006 23:55:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.cze.2006 17:30:36
Posty: 118
Lokalizacja: Belfast
Mialem identyczny problem. Pompa wspomagania do wymiany. Uzywana kupilem za 200 zł i jest duzo lepiej. Po prostu tak jak byc powinno.

_________________
A4 AFN '96


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.gru.2006 14:51:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.gru.2006 17:41:07
Posty: 32
Lokalizacja: Krotoszyn
A powiedzcie mi czy musze szukać pompy typowo do tdi czy pasują od wszystkich a4 z tego roku (95-98)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.gru.2006 17:36:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.cze.2006 17:30:36
Posty: 118
Lokalizacja: Belfast
Musisz szukac do TDI bo mocowania sa inaczej rozmieszczone niz w innych motorach.

_________________
A4 AFN '96


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.gru.2006 18:23:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lip.2005 17:20:19
Posty: 324
Lokalizacja: wawa
masz najpierw zmienic plyn a nie szukac pompy. Przy zmianie plynu jesli bardzo chcesz mozesz sobie te pompe obejrzec. A jesli to nie pomoze, to plyn mozesz spuscic do jakiegos naczynia i zalac ponownie po wyminianie pompy czy czego tam uwazasz. Plyn to jakas wersja alkoholu, wchlania wode z otoczenia. Wiec z czasem zmienia sie jego sciśliwość, temp. wrzenia, etc. Taki plyn po kilku obrotach kierownicy ma bardzo wysoką temperature i jesli w skutek jego zdegenerowania temperatura przewyzsza punkt wrzenia to plyn zaczyna sie pienic, traci "nieściśliwość" i ogolnie przestaje spelniac swoje funkcje czynnika roboczego oraz smarujące.

_________________
pozdr.
t.
________
ABC@8G7


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.gru.2006 21:05:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.cze.2006 17:30:36
Posty: 118
Lokalizacja: Belfast
Masz dwie opcje - albo patrzac na moje przejscia z tym samym problemem unikniesz dodatkowych kosztow i odrazu wymienisz pompe - uzywka ok 200 zł albo zmienisz plyn, odwiedzisz mechanikow co sie specjalizuja w regeneracjach pomp hydraulicznych i dowiesz sie, ze na nic te wydane pieniadze i i tak trzeba ja wymienic. Zrobisz co uznasz za stosowne. Ja tylko mowie ze mialem identyczny problem kilka miesiecy temu (post pewnie jest w archiwum) i zmiana plynu nic nie dala a regeneracja nie wchodzila w gre.

pozdrawiam

_________________
A4 AFN '96


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2007 23:03:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.gru.2006 17:41:07
Posty: 32
Lokalizacja: Krotoszyn
Wymieniłem płyn i jest troche lepiej tzn da się krecić jedna ręką ale wydaje mi się że powinno być jeszcze lżej.Zauważyłem także że czuć delikatny luz na kierownicy podczas szybkiej jazdy po nierównym asfalcie. Wiecie coś o tym?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2007 18:11:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.gru.2006 17:41:07
Posty: 32
Lokalizacja: Krotoszyn
Zdecydowałem ze kupie pompe, moze mi ktoś podać jakiś numer jakiej pompy mam szukać? czy to musi być pompa typowo do audi czy vw itp mają takie same. Mam audi a4 1.9 tdi 90km 95 rok automat


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lut.2007 16:19:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.gru.2006 17:41:07
Posty: 32
Lokalizacja: Krotoszyn
No i skonczyło się na wymianie pompy, kupiłe używke i jest ok


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: