Jak juz wspominalem , mam znajomego ktory ma Merca AMG E50, ma ALU 18" i na zime nie ma nigdy zamiaru zmieniac na mniejsze, dziwie sie mu no ale cóż, on zaklada 265/35/18 na tyl i 235/..../18 oczywiscie zima i lato ten sam rozmiar.
Zgadzam sie z Hansem ze taka opona musi byc specjanlie opracowana azeby przy ponad 26cm szerokosci sprawiala swoje wlasnosci
hans napisał(a):
...w razie wiekszej dziury opona jest rozrywana (wiem to z autopsji) tak wiec jezeli bede kupowal nastepne zimowki to napewno beda to 205/60/15 ... i wcale nie bede za szerokie ... poza tym , mowie o nowych oponach ....
A niby dlaczego opona ma sie rozerwac?? Masz chyba na mysli nalewki??
Wg tego co widze, to gdy wpadniesz w dziure to najwyzej moze powstac guz z boku opony a nie sie rozerwac?? Wiadomo ze opona ma swoja nosnosc max ale to i tak ma swoja rozbierznosc tak jak to jest z cisnienie.
Powiedzmy ze cisnienie max na oponie ma 3.5bar a my napompujemy 6.5bar lub 7bar czyli dwa razy max teoretyczne i co
Nic sie nie stanie
Tak jest i obciazeniem, moze nie ma takich rozbierznosci ale gdy przeladujemy o 200kg nadwie osie to nic im nie bedzie
a tymbardziej nie rozerwa sie napewno podczas jazdy lub jakiejsc dziury