.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 09.lut.2025 12:06:26

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 20.kwi.2008 15:46:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.cze.2007 18:44:32
Posty: 153
W takim razie jak wedlug Ciebie powinna wygladac diagnoza ukladu hamulcowego? Przewody sztywne, nie lamia sie przez co same od siebie nie pekaja, a problem stanowia przewody gietkie, ktore nie wymieniane pekaja. Nie pisalem zeby co 3 miesiace smarowac, tylko rozruszac i spytalem czym smarowac. 2 lata temu jak wymienialem przednie przewody gietkie posmarowalem pasta miedziana, wczoraj znowu wymienialem i wcale nie bylo latwiej odkrecic.

Po czym wnioskujesz ze przewody sztywne trzeba wymienic? Jak zobaczyc ich zuzycie?

_________________
Audi `92 B4 1Z


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.kwi.2008 16:01:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Do zabezpieczenia gwintów można stosować odpowiednie preparaty jak np Locktite.
Smar miedziany nie jest lekarstwem na całą rdze.Pomaga ale na krótko.

Przewody giętki wg mnie powinny być wymieniane nie żadziej niż co 5 lat.Guma niestety też się stażeje.Pomimo że jest to bardzo dobty materiał.
Przewody Sztywne fabrycznie nie są robione z miedzi jak zamienniki.Jest to jakaś mieszanka metalu powleczona specjalną warstwą bitumiczną.Jak zdjagnozować taki przewód?? Każde ognisko korozji na takim przewodzie kwalifikuje go do wymiany.
Wystarczy drobne przetarcie warsatwy ochronnej aby przewód zaczynał koorodować.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.kwi.2008 16:22:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.cze.2007 18:44:32
Posty: 153
Wiec jezeli przewody nie sa skorodowane, wiec ich nie wymieniamy, a powiedzmy, ze trzeba wymienic regulator sily hamowania, a przewody 10 lat nie ruszane i co wtedy? jak sobie z tym poradzic?
Normalny uzytkownik eksplatujac samochod nie bedzie bez potrzeby rozkrecal przewodow zeby je przesmarowac.
Takze dbam o swoje auto, ale sa pewne rzeczy, ktorych normalny uzytkownik nie bedzie robil.

Nigdy nie uzywalem loctite, ale z tego co przeczytalem to jest to klej-uszczelniacz. Czy aby na pewno polecasz jego stosowanie? Pytam, bo wiekszosc napraw w mojej CCCO robie sam, a dobra rada nie jest zla :D.

_________________
Audi `92 B4 1Z


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.kwi.2008 18:03:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
A powiedz mi czy spotkałeś 10-15 letnie auto w którym przewody ham nie są skorodowane ??

Aco do Loctite.To nie tylko środki uszczelniające.To również specjalistyczne kleje "blokujące" gwint.I o takim kleju właśnie wspomniałem.

Jeśli kiedykolwiek odkręcałeś fabryczną śrubę to na pewno widziałeś czerwony lub niebieski nalot na niej.
Te kleje stosuje się wtedy kiedy mamy do czynienia z śrubami które pracują pod wpływem drgańi istnieje możliwość że się odkręci.
Oprócz tego zastosowania ten klej tworzy pewnego rodzaju osłonę dla gwintu.Dzięki temu możemy te śruby znacznie łatwiej odkręcać.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.kwi.2008 21:20:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.cze.2007 18:44:32
Posty: 153
Moje ma 16 lat i tydzien temu fura wisiala w powietrzu to moglem sobie wszystko poogladac i nie zauwazylem korozji na przewodach hamulcowych, sa jakby lekko zasniedziale, ale nic poza tym. Jezeli o zasniedzenie chodzi to co 2 lata musialbys cala instalacje wymieniac. Wczoraj wymienialem cylinderki z tylu i przy okazji probowalem ruszyc reszte srub kluczem do przewodow i te ktore byly bez sladow wczesniejszej proby odkrecenia poszly bez najmniejszego problemu, natomiast byly dwie troche objechanei juz sie klucz posliznol i zrobil ladne koleczka, wiec teraz zakup nowych przewodow i wymiana. Chyba od razu wymienie plyn hamulcowy, bo juz powoli drugi rok mija i przy okazji zaopatrze sie w lictite i przelece wszystkie pozostale zlacza, tylko jeszcze mialbym prosbe, jakbys mogl napisac ktory loctite, bo jest kilka rodzajow, a nie chcialbym zabezpieczyc sobie ukladu na amen.

P.S. Dzieki za cierpliwosc

_________________
Audi `92 B4 1Z


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.kwi.2008 21:37:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Niebieski Ci wystarczy ;)

Dobranoc


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.maja.2008 12:25:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.mar.2008 11:11:00
Posty: 189
Lokalizacja: Nowogród
Wrócę jeszcze do mego przypadku. Rozmawiałem kilka dni temu z mechanikiem, który spawał mi uchwyt na wydechu, i on twierdzi, że zapieczone na przewodzie nakrętki podgrzewa. Pokazał mi maleńki palnik gazowy na pojemniki z gazem do zapalniczek. Piszę o tym - może pomogę tą informacją komuś. Pozdrawiam Kolegów z AKP.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: