.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.lut.2025 14:55:23

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6/C4] Problem z wymiana klocków
PostNapisane: 08.lip.2008 14:37:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lis.2007 16:54:05
Posty: 231
Witam
Od jakiś 2 dni zaczęły mnie drażnić jakieś piski w tylnym kole, tak jak by nie było już klocków, ale podczas jazdy tez pisk sie pojawiał, tak jak by cały czas klocki trały po kole. Rozebrałem koło i okazało sie, że klocki są do wymiany. Ok! Ściągnąłem zacisk, założyłem nowe klocki, tłoczek nie chciał sie cofnąć, ale kręcąc nim schowałem go. Przystąpiłem do zakładania zacisku a tu du..a, nie mogę wsadzić zacisku, tak jak by klocki były za duże. Pomyślałem sobie ze może i tak jest ale miałem inne z innego zestawu, tez do a6 c4 i to samo, nie mogłem włożyć zacisku. Chociaż tłoczek jest cofnięty chyba maksymalnie bo nie odstaje od pierwszego klocka ale ten drugi od zewnętrznej strony w ogóle nie chce wejść, jest tak, jak by brakowało około 1 cm. Jak by nie było na prowadnicy tego dystansu w kształcie śruby 15, to by weszło na styk a tak, aby wsadzić zacisk musiałby sie zacisk schować za dystansem prowadnicy. Pomocy! Nie wiem o co tu chodzi.
A i dodam jeszcze ze chyba nie chcąco zrobiłem mała dziurke w gumce od strony tłoczka. Czym to będzie skutkowało? Może można to jakoś zaślepić?

Proszę używać Worda lub czegoś innego, co sprawdza ortografię i interpunkcję. Ciężko było zrozumieć, o co w ogóle chodzi...
Poprawiłem...
Heveliusz


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lip.2008 14:48:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.wrz.2006 17:46:54
Posty: 1140
Lokalizacja: Kraków
Zaslepic mozna nowa gumką. Ja dzis zmieniałem w swoim strupie 19letnim i powiem ci nie obyło sie bez klucza do rur :) Taka duza "zaba" Lewy był ok ale prawy zacisk to prawie cały tłoczek wyszedł. Wkrecaj do oporu, musi sie schowac. A klocki mam zamienniki i weszły. 3h walczyłem ale wygrałem nieróną walkę. Nie wiem czy to dobry pomysł ale mozna spróbowac odkrecic odpowierznik i WCISNAC tłok choc nie wiem da sie tak? Myslałem o tym bo juz mnie nerwica brała przy kreceniu tłokiem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lip.2008 15:12:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lis.2007 16:54:05
Posty: 231
ok kolego ale on już chyba jest na maksa wkręcony i klocek od strony tłoczka wchodzi i do tłoczka ma jeszcze luz ale ten drugi zewnętrzny za uja nie wejdzie tylko dla tego ze wtedy nie będę mógł go do tej całe prowadnicy przykręcić tymi dwoma śrubami


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lip.2008 17:09:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lis.2007 16:54:05
Posty: 231
sprawa rozwiązana zatarło mi sie jarzmo ma ktoś ??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lip.2008 09:51:49 
Wulkanizator

Dołączył(a): 31.paź.2005 15:35:35
Posty: 1950
Lokalizacja: Orzesze
nie jarzmo, tylko prowadnice. Spokojnie, nie musisz od razu wymieniać, no chyba że przy rozbieraniu ukrecisz/ skrzywisz prowadnice. Zacisk na stół, i po zdjeciu części z tłokiem próbuj kręcić prowadnicami kluczem 15 który wspomniałeś - jak ruszy - to już połowa sukcesu. Powoli, w jedną/ drugą strone jednocześnie podważając - i wyjdzie. A potem czyszczenie, nowy smar , nowe gumki i bedzie działac ;)

_________________
dawniej:
A100 C2 2,0 D 2000-2001 RIP
A100 C3 2,3 B+G 2001-2004
A80 B3 1,8 JN B+G 2004-2005
w AKP:
S4 AVANT 2,2T + LPG 2005-2008 (sprzedana :( )
A90q B3 2,3 NG/ABH 2008-2013
A6 C5 2,8 B+G avant q tip 2008 -


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lip.2008 14:39:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lis.2007 16:54:05
Posty: 231
no wiec tak nie stety ta prowadnica sie już do niczego nie nada jest zapieczona na amen kupiłem używana .Jak założyłem sobie jedno koło myślę sprawdzę drugie może jest w podobnym stanie albo przynajmniej przesmaruje prowadnice aby uniknąć podobnej sytuacyj no i sie nie mylyliłem prowadnice prawie ze juz stały naparowałem smarem miedziowym i oczyściłem z rdzy ale co dalej , w sumie sie nie dziwie bo by mi za szybko poszło wsadzjac nowe klocki nie mogę cofnąć tłoczka nawet nie chce sie obracać czyżby zatarty czy czy co jak go teraz cofnąć dodam ze po naciśnięciu pedała tłok sie wychyla


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lip.2008 14:53:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.wrz.2006 17:46:54
Posty: 1140
Lokalizacja: Kraków
Skoro tłoczek wychodzi to znaczy ze sie rusza czyli MOZNA nim krecic zeby wkrecic na nowe klocki. Ja uzyłem do tego duuuuzego klucza takiego jak hydraulicy maja i kupe siły...Lekko nie szło ale poszło. Wszytsko na uacie bez wyciagania zacisku wiec w jednej rece zacisk a w 2 kluczyk :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lip.2008 15:03:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.sie.2005 12:33:54
Posty: 2803
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Cabrio V6
Ja mam dorobiony dawno temu przez Seniora specjalny "klucz" do dokręcania tłoczka.
Jest to rura długości ok 50cm, średnica taka sama jak tłoczek i wyrżnięte ząbki żeby się w tłoczku klinowały. Nic tylko kręcić.

Jak w domu jest zawsze jakieś C4 od 10 lat to się przydaje :peace:

_________________
C4 od 2005...

Audi 100 C4 AAR 1991 sedan zyclam pearl (2005 - 2012)
Audi A6 C4 AEL quattro 1996 Avant aluminium silver (2007 - 2015)
Audi Cabrio 8G ABC 1997 kabriolet brilliant black (2014 - ...) [.: TERAZ MY :.]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lip.2008 15:28:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.wrz.2006 17:46:54
Posty: 1140
Lokalizacja: Kraków
Ja tez miałem taka łyzke z wycietymi zebami po rogach ale sie slizgało....nie szło ukrecic i wepchac naraz.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 43 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: