.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.lut.2025 23:52:06

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 4B i inne] rezanie hamulców na system Lucas 'a
PostNapisane: 15.lut.2009 02:57:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lut.2007 08:44:26
Posty: 303
Lokalizacja: Gostynin / Wólka Nosowska
Witam,
Nie wiem czy dobry dział wybrałem na mój opis!
Generalnie opis dotyczy rezania hamulców przednich na system Lucas'a dwutłoczkowy, opisywany przypadek dotyczy A6, ale myślę, że w A4 też dało by radę :)

Warunki jakie musi auto spełnić:
- zwrotnice muszą mieć rozstaw otworów pasujący do zacisków Lucasa (aluminiowe zwrotnice 4B3407253G i 4B3407254G)
- felgi muszą "zmieścić zaciski", dość popularne są felgi od A4 B6 16' (8E0601025B)

1) Musimy zakupić komplet zacisków Lucasa (4B0615107B i 4B0615108B), najłatwiej kupić od A8

2) Zaciski trzeba rozmontować, uwagę należy zwrócić na gumki ze zdjęcia, gdyż w zestawach naprawczych nie ma tych gumek
Obrazek

3) Elementy metalowe oraz aluminiowe należy wypiaskować, oraz polakierować farbą odporną na temperaturę
Obrazek
(utwardzanie lakieru przeprowadziłem w starym piekarniku mamy :),
zacisku aluminiowego nie lakierowałem)

4) Tłoki należy oczyścić papierem wodnym 1500
oraz zamontować w zacisku po wcześniejszym założeniu zestawu gumek
Obrazek

na gotowo wygląda to tak:
Obrazek

5) Można też zaopatrzyć się w przewody w stalowym oplocie, w zależności z jakiego auta mamy zaciski, od A8 potrzebne są przewody o długości 36cm, od A6, Allroad i S4 30cm (różnica jest jedynie w wyprowadzeniu sztywnego przewodu hamulcowego z zacisku)
Obrazek

6) Wszystko należy solidnie poskładać, pamiętając o przesmarowaniu części ruchomych smarem odpornym na temperaturę
Obrazek

7) Klocki hamulcowe - wedle uznania, jednak nie polecam tanich klocków, również nie polecam ATE (odkąd robią je w Indiach), mogą być Textary, ja zastosowałem klocki ceramiczne PBR (dawniej AXISS) made in Australia :)
Obrazek
klocki należy szukać od A6, Allroad lub S4, klocki od A8 mają inny typ złącza elektrycznego

8) Tarcze 320/30mm - wedle uznania, jednak trzeba dobrać tak, aby dobrze pracowały z konkretnymi klockami, innymi słowy trzeba zakupić sprawdzony zestaw, ja kupiłem wiercone Zimmermanny
Obrazek

9) Montaż:
- piasty należy dokładnie oczyścić i posmarować smarem miedzianym
Obrazek
- zaciski zamontować, podłączyć przewody hamulcowe, zamontować klocki i odpowietrzyć.
- można zakupić płyn hamulcowy Motul RBF 660
- jeśli felgi są aluminiowe warto posmarować część styku z tarczą smarem miedzianym.
Obrazek
- nie należy smarować zbyt dużo smaru, bo się "rozbiega" po tarczy i trudno doczyścić :(
Obrazek
- fota od spodu
Obrazek

10) Układanie klocków na tarczy.
Pozwolę sobie tutaj podać link do zaprzyjaźnionego forum :)
http://www.a4-klub.pl/smf/zasady_wymian ... 051.0.html

Zdjęcie jak to wygląda pod felą
Obrazek

Opis będzie jeszcze uzupełniony o foty, oraz dodatkowy opis czynności.

Pozdrawiam
Adam :)

_________________
S6 C6 5,2 BXA Quattro 2011>>??
S6 C5 4,2 AQJ Quattro M6 2009>>2011
A6 C5 2,5TDI AKE Quattro M6 2007>>2009


Ostatnio edytowano 18.lut.2009 00:07:21 przez altium, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lut.2009 11:39:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.paź.2007 15:19:04
Posty: 220
Lokalizacja: Trójmiasto
Auto: A6 C7
Super!!!
Czekamy na fotki... :)
No i jakie wrażenia z użytkowania?...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lut.2009 11:54:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lut.2007 08:44:26
Posty: 303
Lokalizacja: Gostynin / Wólka Nosowska
Hamulce dopiero co zamontowane, więc klocki układają się na tarczy, na razie mocno nie hamuje, ale nawet przy delikatnym hamowaniu jest różnica na plus!
;)

_________________
S6 C6 5,2 BXA Quattro 2011>>??
S6 C5 4,2 AQJ Quattro M6 2009>>2011
A6 C5 2,5TDI AKE Quattro M6 2007>>2009


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.maja.2009 21:02:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.lip.2006 15:36:06
Posty: 267
Lokalizacja: Kraków
A6 masz w C5 ? Ciekaw jestem czy mocowania masz o takim samym rozstawie jak w A4 B5.

Z której wersji A8 kupowałeś te zaciski, D2 ? Są różnice w zaciskach w różnych wersjach silnikowych A8/S8 ? Z tyłu zaciski też kupowałeś z A8? Jaki masz teraz rozmiar tarcz tylnych?

_________________
od 03.10.2008 Audi A4 B5 AVANT 1.9TDi AJM 116KM@285Nm
06.2006 -> 07.2008 Audi 80 B4 AVANT 2.0 ABK 115KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.maja.2009 22:30:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lut.2007 08:44:26
Posty: 303
Lokalizacja: Gostynin / Wólka Nosowska
A6 C5 2001, jeśli chodzi o hamulce przednie, to trzeba mieć zwrotnice aluminiowe, tam jest szerszy rozstaw otworów pod zacisk, zaciski są od D2, ale po lifcie, czyli 99->02, tylne zaciski mam również od A8 D2 po lifcie wraz z jarzmami, a tarcze tylne 280mm/22mm.

Pozdrawiam

_________________
S6 C6 5,2 BXA Quattro 2011>>??
S6 C5 4,2 AQJ Quattro M6 2009>>2011
A6 C5 2,5TDI AKE Quattro M6 2007>>2009


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.maja.2009 06:51:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.lip.2006 15:36:06
Posty: 267
Lokalizacja: Kraków
A gdzie te zwrotnice na przód i tył można dorwać? Też od A8?
Tak przypadkiem to w tej A8 zaciski nie są z S4 B5 ?

_________________
od 03.10.2008 Audi A4 B5 AVANT 1.9TDi AJM 116KM@285Nm
06.2006 -> 07.2008 Audi 80 B4 AVANT 2.0 ABK 115KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.maja.2009 19:11:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2004 22:33:12
Posty: 1207
no dobrze a co z tyłem ?
. przy takich heblach z przodu zostaje zakłócona proporcja rozkładu sił hamowania tył- przód .
Tył też przydało by się wzmocnić ewentualnie zwiększyć siłe tyłu doświadczalnie poprzez wyregulowanie korektorem siły hamowania tylniej osi

_________________
A6 c5 2.8 quattro limo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.maja.2009 19:20:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.lip.2006 15:36:06
Posty: 267
Lokalizacja: Kraków
Kolega tył też ma zrobiony z heblami z A8 :-) Na fotkach tylko pokazał przód.

_________________
od 03.10.2008 Audi A4 B5 AVANT 1.9TDi AJM 116KM@285Nm
06.2006 -> 07.2008 Audi 80 B4 AVANT 2.0 ABK 115KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.maja.2009 19:22:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lut.2007 08:44:26
Posty: 303
Lokalizacja: Gostynin / Wólka Nosowska
Już wszystko wyjaśniam,
Otóż cały zestaw hamulcowy (przód i tył) pochodzi z A8 D2 po lifcie, zatem rozkład sił jest zachowany, jeśli chodzi o zwrotnice, to na tyle nic nie trzeba wymieniać, na przedzie jeśli ktoś ma żeliwne zwrotnice, musi poszukać aluminiowych, od nowszych modeli, najlepiej ETKA przestudiować, co od czego gdzie pasuje :)
W S4 B5 zaciski tylne są inne i tarcze mniejsze, w A8 tłoczki zacisków maja większą średnicę.

_________________
S6 C6 5,2 BXA Quattro 2011>>??
S6 C5 4,2 AQJ Quattro M6 2009>>2011
A6 C5 2,5TDI AKE Quattro M6 2007>>2009


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.maja.2009 20:23:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.lip.2006 15:36:06
Posty: 267
Lokalizacja: Kraków
To jeszcze pytanko, bo fele 15" na zimę pewnie nie wejdą, a 16" ?

_________________
od 03.10.2008 Audi A4 B5 AVANT 1.9TDi AJM 116KM@285Nm
06.2006 -> 07.2008 Audi 80 B4 AVANT 2.0 ABK 115KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.maja.2009 08:41:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lut.2007 08:44:26
Posty: 303
Lokalizacja: Gostynin / Wólka Nosowska
15' nie, ale 16' tak, ale też nie wszystkie, fele muszą muszą mieć dużo miejsca, tak jak na foto w opisie.

_________________
S6 C6 5,2 BXA Quattro 2011>>??
S6 C5 4,2 AQJ Quattro M6 2009>>2011
A6 C5 2,5TDI AKE Quattro M6 2007>>2009


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.maja.2009 13:36:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.gru.2005 23:06:53
Posty: 568
Lokalizacja: Olsztyn
fajna rzecz, malo ludzi przywiazuje uwage do tego co zatrzymuje ich samochody, ale ... tych tarcz pozbadz sie w trybie pilnym, kupilem identyczne tarcze do mojego a4 3.0tdi, srednica 320mm, dotarlem w sposob chyba wlasciwy, bo przez pierwsze 2000km nie uzywalem ich w sposob agresywny i staralem sie jezdzic powoli, ew. hamowac bardzo delikatnie... klopoty zaczely sie podczas pierwszego kontaktu z autostrada... kiedy rozpedzilem sie do ponad 200km/h i musialem zahamowac... tarcze poprostu sie pogiely, a kazde nastepne hamowanie wprawialo w drgania cala bude... wrocilem , oddalem na gwarancje, ktora producent uznal i oddal mi $ , kupilem nacinane brembo i teraz naprawde mam dobre hamulce ... szybko stygna i co dziwne ... nie zdzieraja klockow duzo szybciej niz normalne tarcze...

_________________
B4 1992 1z bylo
C4 1994 aat bylo
C4 1996 ael bylo
B5fl x2 bylo
A3 2004 BKD bylo
A4 2006 ASB quattro
A6 c4 quattro XYS ael 30.12.1997
A6 C6 CDYA
A6 C7 CDUD @ 320/700
S4 B5 AGB @ 320/460


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.maja.2009 13:48:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lut.2007 08:44:26
Posty: 303
Lokalizacja: Gostynin / Wólka Nosowska
Czyli nie tylko mnie to spotkało, już myślałem, że coś źle zrobiłem, podobna historia, docierałem coś około 1500km, pierwszy kontakt z autostradą, 5 osób + hamowanie z ponad 200km/h i to samo, tarcze krzywe, uznali mi reklamację, ale tarcz jeszcze nie zakładałem, mam je w kartonie. Na razie jeżdżę na oryginałach i jest ok!

_________________
S6 C6 5,2 BXA Quattro 2011>>??
S6 C5 4,2 AQJ Quattro M6 2009>>2011
A6 C5 2,5TDI AKE Quattro M6 2007>>2009


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.maja.2009 15:00:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.gru.2005 23:06:53
Posty: 568
Lokalizacja: Olsztyn
to co kupilem wyglada tak :
Obrazek

koszt to ok 1.000zl (2szt.) w inter cars, ew. jak masz 400zl wiecej to po 700zl /szt. mozna kupic w serwisie orginalne tarcze, ktore tez sa nacinane i wiercone... nie znam nr. czesci wiec tylko mowie ze sa dostepne... reszte wiedzy trzeba zglebiac indywidualnie... :)

_________________
B4 1992 1z bylo
C4 1994 aat bylo
C4 1996 ael bylo
B5fl x2 bylo
A3 2004 BKD bylo
A4 2006 ASB quattro
A6 c4 quattro XYS ael 30.12.1997
A6 C6 CDYA
A6 C7 CDUD @ 320/700
S4 B5 AGB @ 320/460


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.cze.2009 21:24:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lut.2007 08:44:26
Posty: 303
Lokalizacja: Gostynin / Wólka Nosowska
No te brembo to super, ale cena też super!
Wymienili mi te Zimmermanny na nowe, a to okazało się, że piasta się zwichrowała, więc dostałem nowe tarcze za proste tarcze, ale numer :( nic tam, teraz hamulców zbyt długo nie docierałem, wszystko jest ok, bym powiedział auto dęba staje!

_________________
S6 C6 5,2 BXA Quattro 2011>>??
S6 C5 4,2 AQJ Quattro M6 2009>>2011
A6 C5 2,5TDI AKE Quattro M6 2007>>2009


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 31 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: