Witam,
Nie wiem czy dobry dział wybrałem na mój opis!
Generalnie opis dotyczy rezania hamulców przednich na system Lucas'a dwutłoczkowy, opisywany przypadek dotyczy A6, ale myślę, że w A4 też dało by radę
Warunki jakie musi auto spełnić:
- zwrotnice muszą mieć rozstaw otworów pasujący do zacisków Lucasa (aluminiowe zwrotnice 4B3407253G i 4B3407254G)
- felgi muszą "zmieścić zaciski", dość popularne są felgi od A4 B6 16' (8E0601025B)
1) Musimy zakupić komplet zacisków Lucasa (4B0615107B i 4B0615108B), najłatwiej kupić od A8
2) Zaciski trzeba rozmontować, uwagę należy zwrócić na gumki ze zdjęcia, gdyż w zestawach naprawczych nie ma tych gumek
3) Elementy metalowe oraz aluminiowe należy wypiaskować, oraz polakierować farbą odporną na temperaturę
(utwardzanie lakieru przeprowadziłem w starym piekarniku mamy
,
zacisku aluminiowego nie lakierowałem)
4) Tłoki należy oczyścić papierem wodnym 1500
oraz zamontować w zacisku po wcześniejszym założeniu zestawu gumek
na gotowo wygląda to tak:
5) Można też zaopatrzyć się w przewody w stalowym oplocie, w zależności z jakiego auta mamy zaciski, od A8 potrzebne są przewody o długości 36cm, od A6, Allroad i S4 30cm (różnica jest jedynie w wyprowadzeniu sztywnego przewodu hamulcowego z zacisku)
6) Wszystko należy solidnie poskładać, pamiętając o przesmarowaniu części ruchomych smarem odpornym na temperaturę
7) Klocki hamulcowe - wedle uznania, jednak nie polecam tanich klocków, również nie polecam ATE (odkąd robią je w Indiach), mogą być Textary, ja zastosowałem klocki ceramiczne PBR (dawniej AXISS) made in Australia
klocki należy szukać od A6, Allroad lub S4, klocki od A8 mają inny typ złącza elektrycznego
8) Tarcze 320/30mm - wedle uznania, jednak trzeba dobrać tak, aby dobrze pracowały z konkretnymi klockami, innymi słowy trzeba zakupić sprawdzony zestaw, ja kupiłem wiercone Zimmermanny
9) Montaż:
- piasty należy dokładnie oczyścić i posmarować smarem miedzianym
- zaciski zamontować, podłączyć przewody hamulcowe, zamontować klocki i odpowietrzyć.
- można zakupić płyn hamulcowy Motul RBF 660
- jeśli felgi są aluminiowe warto posmarować część styku z tarczą smarem miedzianym.
- nie należy smarować zbyt dużo smaru, bo się "rozbiega" po tarczy i trudno doczyścić
- fota od spodu
10) Układanie klocków na tarczy.
Pozwolę sobie tutaj podać link do zaprzyjaźnionego forum
http://www.a4-klub.pl/smf/zasady_wymian ... 051.0.html
Zdjęcie jak to wygląda pod felą
Opis będzie jeszcze uzupełniony o foty, oraz dodatkowy opis czynności.
Pozdrawiam
Adam