.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.lut.2025 19:21:43

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [C4 2,6 V6] Dziwny dzwięk w nowej pompie wspomagania.
PostNapisane: 06.lut.2010 18:17:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.wrz.2006 16:46:18
Posty: 49
Witam
Od jakiegoś czasu moja stara pompa wspomagania na zimnym strasznie ryczała, oraz gubiła troche płynu, mechanik powiedział ze pompa do wymiany. Kupiłem nową pompę i została juz zamontowana do samochodu, i tu się zaczął problem, po zamontowaniu pompa dziwnie rzęzi, mam ją zamontowaną 2 dni, dzisiaj rano jak odpalałem samochod zaskoczyła dopiero po 10 sec, wczesniej kierownica była sztywna. Mechanik powiedział ze pewnie jest zapowietrzona i musi się sama odpowietrzyć, a jak to nie pomoze to wina pompy, ale jakoś w to mi się nie chce wierzyć, czy mogła zostać zle zamontowana?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lut.2010 18:25:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.mar.2004 21:36:17
Posty: 1946
Lokalizacja: Zielona Góra/Łuków...jak spot będzie to przyjadę
Pewnie gdzieś ciągnie powietrze i dlatego rzęzi...a co to za pompa używka czy może jakaś pod...ka ??

_________________
stary dobry góral


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lut.2010 18:28:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.wrz.2006 16:46:18
Posty: 49
J@rek napisał(a):
Pewnie gdzieś ciągnie powietrze i dlatego rzęzi...a co to za pompa używka czy może jakaś pod...ka ??


Pompa jest nowa firmy MAX GEAR, nie wiem co to za firma, ale bardziej mnie nie dziwi to że po nocy rano jak odpalam nie zaskakuje od razu. A jak cięgnie powietrze to jest źle założona ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lut.2010 18:37:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.mar.2004 21:36:17
Posty: 1946
Lokalizacja: Zielona Góra/Łuków...jak spot będzie to przyjadę
Tak jakaś włoska...mam taką samą założoną w sprinterze i lata, sam zmieniałem...tam ona jest na wierzchu więc wymiana była banalnie prosta a sama pompa po odpaleniu silnika chwilę się odpowietrzyła...no trzeba sprawdzić szczelność układu, może mechanik coś spaprał...uważam, że nie powinien cię wypuścić z warsztatu twierdząc że się odpowietrzy sama.
Być może problem nie jest w pompie tylko w nieszczelności

_________________
stary dobry góral


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lut.2010 18:44:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.wrz.2006 16:46:18
Posty: 49
J@rek napisał(a):
Tak jakaś włoska...mam taką samą założoną w sprinterze i lata, sam zmieniałem...tam ona jest na wierzchu więc wymiana była banalnie prosta a sama pompa po odpaleniu silnika chwilę się odpowietrzyła...no trzeba sprawdzić szczelność układu, może mechanik coś spaprał...uważam, że nie powinien cię wypuścić z warsztatu twierdząc że się odpowietrzy sama

Dzięki, też m i się nie chce wierzyć zeby nowa nie działała bo jak by była walnięta to albo działa albo nie, a nie ze raz tak a raz nie. dodam ze mechanik zakładając zerwał mi pasek klinowy (ciekawe jakim cudem...)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2010 14:02:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lis.2006 19:29:29
Posty: 373
Lokalizacja: KRAKÓW
Auto: 90Q b2,S8d2,cqV8,RS4b7,A7
moze zostal syf ze starej pompy w ukladzie i nowa dostala w d.... jak nie przeplukal ukladu, a z drugiej strony pompy max-geara to nic markowego i rewelacji bym sie nie spodziewal po niej

_________________
quattro-service


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2010 14:18:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.paź.2008 21:01:59
Posty: 25
Lokalizacja: Będzin
Szukaj wycieku płynu w okolicach przekładni kierowniczej,mam ten sam obiaw ,cieknie mi z przewodu ktory idzie od pompy do przekładni ,ten zamocowany na prawej glowicy, wyciek jest niewielki ale przez noc potrafi się zapowietrzyć i z rana po odpaleniu rzęzi. Zobacz cz plyn sie nie pieni?
Jaki masz wlany płyn? Powinien być zielony.

_________________
Volvo V40 T4
Audi 80 Avant 2.0 ABK
Audi S4 B6 BBK
Audi V8 3.6 PT Automat LPG/PB (w krotce 4.2)
Audi a6 c4 avant 95 rok 2.6 ABC PB/LPG + BLOS automat (spadek dla żony)
FORD ORION Przejściowe TOCZYDŁO 93 rok 1.6 16V sprzedany
Audi 100 c4 sedan 93 rok 2.6 ABC sprzedany
VW GOLF II GTI 1.8 16V KR 140 PS skasowany
VW GOLF II 1.6 TD ukradli


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2010 15:25:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.mar.2007 23:08:05
Posty: 2222
Lokalizacja: Gdzieś pomiędzy niebem a piekłem
Auto: Zawsze Fajne :)
Jaki płyn zastosowałeś ????

Zielony Febi koniecznie.

Miałem taka sytuacje po sprowadzeniu A6 C5 pompa wspomy wyła niemiłosiernie , w zbiorniczku piana, po wymianie na ziolny febi (oczywiscie wczesniej cały układ przepłukany) Cisza jak ta lala ;)

_________________
Kto ma rację dzień wcześniej od innych ten przez dobę uchodzi za idiotę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2010 15:55:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.mar.2004 21:36:17
Posty: 1946
Lokalizacja: Zielona Góra/Łuków...jak spot będzie to przyjadę
No już zakładamy, że mechanik takiego babola nie odwalił...zresztą tam jest napisane na zbiorniczku jaki płyn :D

_________________
stary dobry góral


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2010 15:59:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.mar.2007 23:08:05
Posty: 2222
Lokalizacja: Gdzieś pomiędzy niebem a piekłem
Auto: Zawsze Fajne :)
Ale z mechaniorami bywa róznie jedni to machery a inni Kowale :):

_________________
Kto ma rację dzień wcześniej od innych ten przez dobę uchodzi za idiotę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2010 22:21:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.paź.2008 21:01:59
Posty: 25
Lokalizacja: Będzin
Sprawdz ten wąż od pompy do przekladni czy nie jest mokry , na nim jest dodadkowa warstwa osłonowa przed przetarciem która ładnie ukrywa pęknięcia tego węża,a to jest glowny wąż podajacy ciśnienie do przekładni.

_________________
Volvo V40 T4
Audi 80 Avant 2.0 ABK
Audi S4 B6 BBK
Audi V8 3.6 PT Automat LPG/PB (w krotce 4.2)
Audi a6 c4 avant 95 rok 2.6 ABC PB/LPG + BLOS automat (spadek dla żony)
FORD ORION Przejściowe TOCZYDŁO 93 rok 1.6 16V sprzedany
Audi 100 c4 sedan 93 rok 2.6 ABC sprzedany
VW GOLF II GTI 1.8 16V KR 140 PS skasowany
VW GOLF II 1.6 TD ukradli


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lut.2010 09:04:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.wrz.2006 16:46:18
Posty: 49
Problem w tym że stara pompa tylko się pociła i płyn uciekał, ale wogóle nie hałasowała, mechanik powiedzial ze do wymiany wiec wymieniłem, przed zmianą wszystko było dobrze (poza poceniem), mechanik mógł uszkodzić ten przewód ? a dodam że ponoć jak założył pasek to ze zaczął sie topić :/ choć nie wiem jak to możliwe, musze się do niego wybrać i powiem zeby to sprawdził, choc zastanawiam sie czy nie darowac sobie tego i do kogos innego bo jakoś zrazłilem sie do nich.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lut.2010 10:23:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.wrz.2006 16:46:18
Posty: 49
Dodam jeszcze ze przed chwilą sprawdzałem i płyn się nie pieni, tylko wlali tego płynu znacząco za dużo czy to moze byc problem ? jest duzo ponad maxa, ale oni cos z tym mają ostatnio oleju wlali mi tez duzo za duzo.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lut.2010 21:20:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.paź.2008 21:01:59
Posty: 25
Lokalizacja: Będzin
Moze zamontowali pompe sucha, załozyli pasek, odpalili i pompa się przytarła(staneła), a to spowodowało spalenie paska.
Płynu ma być tyle ile podaje producent, czyli między min a max.
Jesli płyn sie nie pieni to układ jest szczelny,stawiam na pompe.

_________________
Volvo V40 T4
Audi 80 Avant 2.0 ABK
Audi S4 B6 BBK
Audi V8 3.6 PT Automat LPG/PB (w krotce 4.2)
Audi a6 c4 avant 95 rok 2.6 ABC PB/LPG + BLOS automat (spadek dla żony)
FORD ORION Przejściowe TOCZYDŁO 93 rok 1.6 16V sprzedany
Audi 100 c4 sedan 93 rok 2.6 ABC sprzedany
VW GOLF II GTI 1.8 16V KR 140 PS skasowany
VW GOLF II 1.6 TD ukradli


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lut.2010 01:32:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.wrz.2006 16:46:18
Posty: 49
waskivw napisał(a):
Moze zamontowali pompe sucha, załozyli pasek, odpalili i pompa się przytarła(staneła), a to spowodowało spalenie paska.
Płynu ma być tyle ile podaje producent, czyli między min a max.
Jesli płyn sie nie pieni to układ jest szczelny,stawiam na pompe.


No własnie tak mi mniej więcej to opisali, tę przyczyne spalenia paska, teraz pytanie czy jak zamontowali suchą pompe to mogli ją uszkodzić ?? jak powinni poprawnie ją poprawnie zamontować ? bo moze teraz się okaże ze producent mi reklamacji nie uzna ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lut.2010 17:10:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2007 20:20:09
Posty: 974
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol Obecny od 27.05.2007
pawlo5 napisał(a):
Jaki płyn zastosowałeś ????

Zielony Febi koniecznie.

Miałem taka sytuacje po sprowadzeniu A6 C5 pompa wspomy wyła niemiłosiernie , w zbiorniczku piana, po wymianie na ziolny febi (oczywiscie wczesniej cały układ przepłukany) Cisza jak ta lala ;)

Pawlo 5 :) problem z tym, że obydwa Febi są zielone, ale Febi S 6161 to syntetyk, a Febi M 6162 to mineral. Nie wiem jak powinien być u niego, ale pewnie też mineral - jak w C5-kach. U mnie niestety, ale płukanie i wymiana na nowy płyn tylko przyspieszyła koniec pompy, ale w oleju pływały już opiłki metalu. Nie jestem fachowcem, ale wiem, że nawet montując nową pompę to układ trzeba dobrze przepłukać - śmiało 3 litry - i odpowietrzyć, a resztę powietrza pompa odpowietrzy sama.
pozdr.

_________________
A6 2.5 TDI SE AYM 2002 FSC
Po adrenaline wskocz tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 98 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: