.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 10.lut.2025 07:55:24

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: kompresor w Audi Allroad [C5]
PostNapisane: 21.lut.2010 16:45:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lut.2010 16:21:00
Posty: 19
Lokalizacja: Pruszcz Gdański / UK
Witam forumowiczów,

Nabyłem niedawno w/w autko. Jednak jest jedna rzecz, która mnie nurtuje. Mianowicie podczas uruchomionego silnika regularnie co kilka minut włącza mi się kompresor odpowiedzialny za pompowanie powietrza do całego układu zawieszenia. Wlącza sie, pochodzi chwile, po czym się wyłacza i tak w kółko. Co ciekawe, nie zauwazyłem aby poziom auta się zmianiał. Kontrolki zawieszenia cały czas pozostają w swoim pierwotym stanie (level 2) a nawet jeżeli wysiądę z auta i patrzę na poziom to pozostaje nie zmieniony niezależnie od tego czy kompresor pompuje czy nie (tak bynajmniej mi się wydaje). Po pozostawieniu auta na noc albo i dluzej nie opada. Byłem również u znajomego który sprawdział mi błędy na komputerze i wyszło żę kompresor się przegrzewa oraz cos z czujnikiem poziomowania.
Również dwa razy zdarzyło mi sie tak żę probowałem podnieść auto z levelu 1 na level 2 i po jakimś czasie auto przestało sie podnosić (pozostało na levelu 1) i na desce rozdzielczej pojawiła mi sie kontrolka od pneumatycznego zawieszenia.
Próbowałem szukac jakiejś odpowiedzi w archiwum ale niestety nie napotkałem na nic podobnego. Czy jest ktoś w stanie mi odpoiwiedzieć co możę być przyczyną takiego zachowania samochodu?
Dziękuję


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lut.2010 17:15:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
Masz na samym szczycie tej strony kopalnie http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=75011

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lut.2010 17:30:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lut.2010 16:21:00
Posty: 19
Lokalizacja: Pruszcz Gdański / UK
Dzięki za pomoc Bobo, ale ten temat mam juz przeczytany jakiś czas temu. Ogólnie to chodzi mi o to czy jest ktoś w stanie mi powiedzieć dlaczego ten kompresor ciągle pompuje powietrze, bo z tego co wywnioskowałem po czytaniu forum, to jeżeli maiłbym jakąś nieszczelność w układzie to auto by mi kucało, a tak sie nie dzieje.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lut.2010 18:50:15 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.sty.2009 11:50:51
Posty: 1187
Lokalizacja: Śląsk
Auto: E34
ciągłe pompowanie i allroad się nie podnosi? Pewnie poduszki nieszczelne czy coś ;) Sprawdź błędy

_________________
Było: 100 C4 94' 2.5TDI -> 100 C4 93' 2.3 -> S4 C4 92' 2.2t


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lut.2010 20:47:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lut.2010 16:21:00
Posty: 19
Lokalizacja: Pruszcz Gdański / UK
w środę jadę od mechanika, takze mam nadzieję że wszystko bedzie wiadomo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2010 01:46:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.mar.2006 13:34:01
Posty: 300
Lokalizacja: Słupsk- Irlandia
Jak słyszysz kompresor za każdym razem i wywala błąd o przegrzewaniu (01440 chyba ten) to znaczy że kompr. się trochę zmęczył bo ma już parę latek.
Kompresor się załącza co jakiś czas aby sprawdzić ciśnienie w ukł. i go trochę doładować. Czym słabszy kompresor tym dłużej, głośniej będzie chodził.
Ja mój kompresorek też słyszę ale błedu o przegrzewaniu nie mam(jeszcze :/ ).

_________________
2001 Allroad 2.5 Tdi 180 AKE 134tys. mil - było
2007 A6 Avant 2.0 Tdi 140 BRE 112tys. mil - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2010 17:00:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lut.2010 16:21:00
Posty: 19
Lokalizacja: Pruszcz Gdański / UK
Witam ponownie,

właśnie wróciłem od mechanika i po podłączeniu auta pod VAG-a wyszedł mi jeden błąd:

01772 - Signal from Level Control Pressure Sensor (G291)
27-10 - Implausible Signal - Intermittent

Z tego co wywnioskowałem czytając różne posty na forum nie jest to jakiś poważny błąd, ale sam już nie wiem co myśleć na ten temat. Mechanik powiedział mi że on zaczął by od wymiany tego czujnika (bagatela 240 GPB w ASO). Szczerze mówiąc, żebym miał pewność że to pomoże to bez wahania bym go wymienił, ale z tego co cztałem to nie jestem pewien czy to pomoże. Jakie jest Wasze zdanie na ten temat? Pomóżcie proszę bo jestem w kropce.
Dzięki

_________________
Obecnie: Audi Allroad 2.5 TDI 2004 BAU
Był: Audi A6 Avant 2.5TDI quattro 1998 AFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2010 01:24:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.mar.2006 13:34:01
Posty: 300
Lokalizacja: Słupsk- Irlandia
Spróbuj tak:
Co noc zostawiaj go na innym poziomie i rano obserwuj czy któryś "narożnik" nie opadł.
W ten sposób wyeliminujesz nieszczelność.
Pamietaj że jeżeli pokonujesz tylko krótkie dystanse to kompresor bedzie chodził częściej(hamowanie, przyśpieszanie, a komputer wykrywa te wszystkie przechyły i próbuje je niwelować, a więc potrzebuje ciśnienia w ukł.)
Pozdrawiam.

_________________
2001 Allroad 2.5 Tdi 180 AKE 134tys. mil - było
2007 A6 Avant 2.0 Tdi 140 BRE 112tys. mil - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: