.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.lut.2025 16:59:33

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [100 c4 2,8 Q] problemy z ABS i kontrolka hamulca
PostNapisane: 06.lip.2010 21:50:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lip.2006 07:58:50
Posty: 129
Lokalizacja: Otwock k. Warszawy
Mam problem. Wymieniłem ostatnio hamulce tarcze, klocki (wszystko bosch) + amorki, a teraz tylne heble...

Pow wymianie przodu zaczął mi dziwnie odbijać ABS, na dohamowaniu przy małej prędkości przy już minimalnej prędkości pojawia się charakterystyczny masaż stopy.
Początkowo było przypuszczenie że nowe klocki, jedno koło było chwilowo mniejsze (opona i felga walnięta na naszych pięknych ulicach, kutfa), ale wszystko wymienione, teraz zmienione też klocki tył, sprawdzone czujniki ABS, pompa, wszystko przeczyszczone, sprawdzone przez elektryka, a problem ciągle pozostaje. nie ma go przy mocniejszym hamowaniu, tylko przy delikatnym pod koniec. Do tego wyskakuje mi czasem sygnalizacja końca klocków, choć są nowe prawie.

Czy ktoś ma pomysł co to może być. Chciałbym to zrobić tym bardziej, ze mam zamiar sprzedać autko a nie lubię sprzedawać, jak i przede wszystkim kupować aut z niewyjaśnionymi problemami...

_________________
było: C3 2,2T Quattro, Toyota land cruiser LJ73 (auto do off-road'u), forester s-turbo.... jest 100 C4 2,8(aah) avant quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lip.2010 23:29:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10347
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Musisz wysunąć czujniki ABS-u oczyścić je z opiłków (koronki na półosiach też), i wsunąć z powrotem na smar do samego końca a następnie wysunąć tyle żeby były jak najbliżej a jednocześnie nie obcierały o koronki. Te niekontrolowane 'łaskotanie' to najprawdopodobniej za bardzo wysunięty czujnik.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lip.2010 09:39:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lip.2006 07:58:50
Posty: 129
Lokalizacja: Otwock k. Warszawy
chodzi o to, że właśnie szystko było rozbierane, czyszczone, smarowane wg. wyżej podanego schematu i nic się nie zmieniło po tych zabiegach...

_________________
było: C3 2,2T Quattro, Toyota land cruiser LJ73 (auto do off-road'u), forester s-turbo.... jest 100 C4 2,8(aah) avant quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lip.2010 16:19:34 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
problem z ABS tkwi w slabym sygnale z ktoregos z czujnikow. w zaleznosci od tego z ktorego roku masz to auto to mozesz to zdiagnozowac przez vag lub nie. przyczyna moze byc albo zbyt duza odleglosc czujnika od koronki na przegubie lub slaby kontakt we wtyczkach czujnikow lub uszkodzenie przewodow.
co do czujnikow klockow to zupelnie odrebna sprawa , musisz poprostu poszukac slabego styku. przewaznie przewody przy wtyczkach.

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lip.2010 18:35:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lip.2006 07:58:50
Posty: 129
Lokalizacja: Otwock k. Warszawy
auto jest z 94roku, czy i gdzie można to zdiagnozować vagiem w razie co...?

_________________
było: C3 2,2T Quattro, Toyota land cruiser LJ73 (auto do off-road'u), forester s-turbo.... jest 100 C4 2,8(aah) avant quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lip.2010 16:14:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lip.2006 07:58:50
Posty: 129
Lokalizacja: Otwock k. Warszawy
Na VAGu nie wywaliło błedu żadnego czujnika

_________________
było: C3 2,2T Quattro, Toyota land cruiser LJ73 (auto do off-road'u), forester s-turbo.... jest 100 C4 2,8(aah) avant quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lip.2010 19:15:34 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
w takim razie pozostaje podociskac czujniki , wzglednie wyczscic koronki i sprawdzic styki we wtyczkach bo impulsy ida tylko w ktoryms czujniku sa slabsze co przy malych obrotach skutkuje zanikiem impulsow co przez sterownik odbierane jest jako poslizg i wlacza sie pompa

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lip.2010 15:04:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lip.2006 07:58:50
Posty: 129
Lokalizacja: Otwock k. Warszawy
Nic, mechanik mi wyjechał na wakacje, będę musiał sam spróbować to ogarnąć...

_________________
było: C3 2,2T Quattro, Toyota land cruiser LJ73 (auto do off-road'u), forester s-turbo.... jest 100 C4 2,8(aah) avant quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lip.2010 09:33:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lip.2006 07:58:50
Posty: 129
Lokalizacja: Otwock k. Warszawy
PYTANKO NA SZYBKO!!!

Gdzie mogę w okolicach Wawy w rozsądnej cenie zajechać do kogoś (oczywiście nie ASO, sprawdzony mechanik co w audi podłubać umi, mój Otwocki się urlopuje) kto mi zajrzy do tego ABSu i wymieni rozrząd... Muszę to koniecznie w tym rygodniu przed wyjazdem na woodstock ogarnąć, a jeszcze podtlenek LPG mam do założenia...

_________________
było: C3 2,2T Quattro, Toyota land cruiser LJ73 (auto do off-road'u), forester s-turbo.... jest 100 C4 2,8(aah) avant quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 87 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: