.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 10.lut.2025 05:45:50

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [C3] Hydrozagadka - coś nie tak w układzie hydraulicznym
PostNapisane: 02.paź.2010 13:09:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Mam taki problem:
Od pewnego czasu mam mocno spocony zbiorniczek płynu hydraulicznego, mam wrażenie, że górą wywala mi nieco płynu. Poza tym wyraźnie czuję, że siła wspomagania kierownicy jest znacznie słabsza.
W czym problem?
- jakieś zapowietrzenie układu? Coś nie tak z pompą?
- czy przy zdrowym układzie w zbiorniczku panuje nadciśnienie, czy nie?

Pomożecie?

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.paź.2010 14:42:59 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Spróbuj odpowietrzyć układ. Odkręć korek i na postoju kilka razy pokręć energicznie kierownicą od lewej do prawej. Powinno pomóc.

Poza tym trzeba poszukać powodu zapowietrzenia - najprawdopodobniej jakaś nieszczelność.

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2010 19:35:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
A czy do pompy dwusekcyjnej jest osiągalny jakiś zestaw naprawczy z o-ringami?
Ma ktoś rozrysowaną tę całą hydrauliczną rurologię w C3...

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.paź.2010 17:37:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Tu masz rozrysowane rurki:
Obrazek
Obrazek

Sprawdź czy nie masz przytkanego króćca do którego idzie wąż zwrotny od wspomagacza hamulców (ten cienki na samej górze od strony pompy hamulcowej). Zobacz czy po jeździe płyn nie jest spieniony. Robiłeś coś przy tym układzie, czy samo się tak stało?
Oringi można kupić, ale ich wymiana ma sens tylko gdy leje się z pompy na zewnątrz - one nie mają wpływu na pracę pompy.

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2010 07:12:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Dzięki
Nie przy układzie hydraulicznym w cygórku nigdy nic nie robiłem

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2010 14:46:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lip.2008 21:01:48
Posty: 44
Lokalizacja: suwałki
Zerknij na magielnice czy z niej nie cieknie. Podobny przypadek przerabiałem z A3, pod maską sucho zero wycieków a zbiorniczek cały upaprany w płynie, no i jak się okazało magilel w jedną stronę popuszczał płyn , a w drugą pompował powietrze i kipisz w zbiorniczku. Odpowietrzanie pomagało na jakiś czas, a potem znowu to samo.

_________________
Team Audi Suwałki
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.paź.2010 23:23:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lut.2008 22:02:25
Posty: 497
Lokalizacja: Gdańsk
Temat o ringów i uszczeniaczy przerobiłem nawet na tym forum wypisałem wszelkie oznaczenia;] Szukajka;]

_________________
Audi 100 QUATTRO C3 2.3NF ( BYŁO )
Audi V8 D11 4.2 ( BYŁO )

Audi Coupe QUATTRO B2 2.2 10V
Audi 200 2.2 20V Turbo Quattro Avant
Audi 200 2.1 10V Turbo Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.paź.2010 23:42:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10347
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Ja w Alfie miałem takie objawy przy ujemnych temperaturach, wymiana na oryginalny płyn z ASO załatwiła sprawę.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.paź.2010 17:01:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Pierwsza diagnoza - poszarpana uszczelka pod korkiem zbiorniczka. Wyciąłem z gumy nową i płynu nie ubywa. Ale wspomaganie kierownicy nadal nie takie jak kiedys....
Będę sukcesywnie dolewał świeżego płynu, może pomoże

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.paź.2010 17:52:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
A jaki płyn lejesz? Mineralny czy syntetyczny? Ma być mineralny. Syntetyk rozpuszcza uszczelki. Poza tym tych płynów nie można mieszać ze sobą (syntetyka z mineralem).

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.paź.2010 19:38:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Mineralny leję, mineralny

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 32 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: