.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 10.lut.2025 05:42:27

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [V8 D11 4.2] geometria - problem kąta wyprzedzenia
PostNapisane: 07.paź.2010 17:34:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
Zdjęcia sprzed kilku miesięcy, z problemem który jest ich efektem. nie uporałem się do chwili obecnej
Po niefachowej wymianie sprężyn zawieszenia (mechanik nie dokręcił nakrętki na amortyzatorze -zdj.3)
W czasie jazdy przy 90 + km/h Mcpherson jak widać odfrunął.
Po wymianie na nowe obu wahaczy, obu drążków (Mcpherson i amortyzator zostały - wyglądają na proste) i ustawieniu geometrii okazuje się że kąt wyprzedzenia lewego przedniego koła jest nieprawidłowy (delikatnie ale jest)
Ma ktoś pomysł gdzie we Wrocławiu lub okolicy można to skorygować (rama?), albo sprawdzić powód?
Osobiście stawiałem na stabilizator (ale nie mogę sie go od kilku miesięcy doczekać - pozdrawiam ospałego klubowicza)


fotki:

http://www.easy-rider.pl/audi/1.jpg
http://www.easy-rider.pl/audi/2.jpg
http://www.easy-rider.pl/audi/3.jpg
http://www.easy-rider.pl/audi/4.jpg

Nadmnieniam że wcześniej geometria była tip top.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.paź.2010 10:43:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.wrz.2005 20:59:51
Posty: 863
Lokalizacja: Białystok
Zlituj się przecież nie będziesz prostować stabilizatora (bo oczywiste jest że wyprzedzenie "padło" wraz z jego skrzywieniem). Kąt zmienił się z ilu na ile jeśli łaska?Może nie warto zawracać "pupy"? Pomierz odległości koła we wnęce i porównaj ze zdrową stroną.
A ha mechanik zęby jeszcze ma wszystkie(niestety)?
Dobrze że nie trafiłeś w ten słup...
Z czwartego zdjęcia widzę, że koło mogło po "aferze" pójść dołem do przodu a nie do tyłu...jak by się można sugerować...raczej stabilizator do wymiany

_________________
A6 C5 1997 ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.paź.2010 15:32:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
makaon napisał(a):
Zlituj się przecież nie będziesz prostować stabilizatora (bo oczywiste jest że wyprzedzenie "padło" wraz z jego skrzywieniem). Kąt zmienił się z ilu na ile jeśli łaska?Może nie warto zawracać "pupy"? Pomierz odległości koła we wnęce i porównaj ze zdrową stroną.
A ha mechanik zęby jeszcze ma wszystkie(niestety)?
Dobrze że nie trafiłeś w ten słup...
Z czwartego zdjęcia widzę, że koło mogło po "aferze" pójść dołem do przodu a nie do tyłu...jak by się można sugerować...raczej stabilizator do wymiany


Stabilizatora nie przyszło mi nawet do głowy prostować.
Kolega z forum. który miał go mi przywieźć wiezie już 4 miesiąc (pozdrawiam).
Jak ktoś ma taki na sprzedaż prosty to PW.
Różnica między wnękami ok 10 mm (pomiar powtarzalny - wielokrotnie mierzyłem)
Różnica na tyle duża że zbiera oponę i na 10 metrach drogi ściąga z prawego pasa na lewy (przy dużej prędkości sciąganie się wyraźnie ZMNIEJSZA)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2010 21:39:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10347
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Nikt tu Ci nic nie pomoże , tam może być zgięte praktycznie wszystko, poczynając od drążków, ławki, magla, po podłużnice. Żeby to dobrze zrobić trzeba by zwalić ławę i porównać wszystkie przekątne na mocowaniach, a pózźiej po kolei wymieniać fanty. A swoją drogą to musiało nieżle napier...ać a Ty dalej jechałeś?

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2010 09:52:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
mały v8 napisał(a):
Nikt tu Ci nic nie pomoże , tam może być zgięte praktycznie wszystko, poczynając od drążków, ławki, magla, po podłużnice. Żeby to dobrze zrobić trzeba by zwalić ławę i porównać wszystkie przekątne na mocowaniach, a pózźiej po kolei wymieniać fanty. A swoją drogą to musiało nieżle napier...ać a Ty dalej jechałeś?

Zaczęło się tłuc jak wracałem w nocy z pracy do domu - drugiego dnia po wymianie.
Urwało się jak jechałem następnego dnia do diagnosty sprawdzić co stuka.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2010 17:36:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lip.2010 21:52:54
Posty: 262
Lokalizacja: Warszawa
zioolko napisał(a):
Kolega z forum. który miał go mi przywieźć wiezie już 4 miesiąc (pozdrawiam).


:D ciekawe który, znam takiego jednego ospałego, nawet nick mu się zaczyna na O.... czyżby ten sam ? :)

PS. Mechanika najpierw obij, potem rozmawiaj

_________________
V8 D11 4.2 quattro 6gang manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2010 21:51:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.maja.2005 22:55:49
Posty: 1361
Lokalizacja: Wołomin
O żeszzz... poszedł w pole...
Dobrze, że w nic nie trafiłeś po drodze.

_________________
D11 ABH 4.2 6G
D2F AQF 4.2 AT

TRIUMPH Tiger 1050


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.paź.2010 19:37:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
SJake napisał(a):
O żeszzz... poszedł w pole...
Dobrze, że w nic nie trafiłeś po drodze.

las skończył się 50 metrów przed polem


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2010 20:02:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lip.2010 21:52:54
Posty: 262
Lokalizacja: Warszawa
i jak sprawa się ma? uporałeś się ?

_________________
V8 D11 4.2 quattro 6gang manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2010 10:11:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
stabilizator właśnie przyszedł, myśle do końca tygodnia go założę i sprawdzę czy się poprawiło.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2010 10:36:49 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Po takim "zawinięciu" nie wierzę w to że rura amortyzatora pozostała prosta, raczej ona może mieć zgubny wpływ na wyprzedzenie.
Zasadniczo w tym zawieszeniu istotne są amorki i proste mocowanie stabilizatora (prostego).

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 31 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: