.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 10.lut.2025 04:23:29

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Dystanse... czy aby na pewno bezpieczne??
PostNapisane: 29.mar.2011 19:11:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.mar.2011 18:57:40
Posty: 4
Witam.Jestem posiadaczem audi A4 B5. Mam problem związany z dystansami, a mianowicie kupiłem felgi 17' i po założeniu opona dotyka wahacza. Myślałem nad zakupem dystansów lecz nie jestem pewien czy są do końca bezpieczne podczas szybszej jazdy itp. Z góry dziękuje za pomoc.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.mar.2011 19:16:07 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
dziwne pytanie. dystans to dystans , jego jedyne zadanie to nie dopuscic do zbliżenia piasty i felgi i jedyna siła jaka na niego działa to siła wywołana naciskiem felgi w kierunku piasty poprzez dokręcenie śruby. Oczywiście dystanse powinny mieć papiery dopuszczające do użytku tak żebyś miał pewność że dystans wogóle będzie pasował ale zasadniczo to nie ma żadnego niebzpieczeństwa poza tym że jak przesadzisz z grubością dystansów to zwiekszą się siły działające na elementy zawieszenia przez co przyspieszy się ich zużycie.

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.mar.2011 08:48:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sie.2010 21:32:33
Posty: 491
Lokalizacja: okolice lublina
nie wiem na ile są bezpieczne a na ile nie.
badan nie prowadzilem.

jezdzilem duzo z kumplem po europie A8 z dystansami 17mm przód, i 25mm tył, nierzadko z prędkosciami 250km/h po autobahnach i nic sie nie działo.
Ja niedawno zalozylem u siebie dystanse tego samego producenta do swojego C3, bo tez kupilem 17' i nie moglem wlozyc, 20mm przód i 25 tył i tez nic sie nie dzieje.
wiadomo ze troche zawieszenie dostaje bardziej po dupie.... ale who cares!!! ma byc wyglad :D :D

wybralismy najtansze z tych troche lepszych. pewnie i tak chinszczyzna jednak wygladaja chcociaz na solidnie wykonane
tu masz aukcje:
http://allegro.pl/audi-dystanse-25mm-ze ... 86362.html

pozdro :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.mar.2011 08:54:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
Coś mi się tam kiedyś zapamietało z historycznych występów na PWR o momentach ścinających śrub.
Sam jeżdże z dystansami, ale wydaje mi się że śruba z dystansem jest mocniej obciążona na moment ścinający niż bez.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.mar.2011 09:34:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
to prawda, jak jest jakiś zajefajny dystans, to trzeba lepsze szpilki zastosować. Niech Was ręka Matki broni od tego, żeby do dystansów użyć seryjnych śrub!
W przypadku dystansów nieco bardziej dostają łożyska w piaście też, lecz jeśli nie są to jakieś strasznie duże dystanse, to nic nie powinno się stać. Dystanse powinny być dobrze osadzone na pierścieniu piasty, tak jak i felga na dystansie, który takowy pierścień również powinien mieć.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.mar.2011 11:30:29 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
zioolko napisał(a):
Coś mi się tam kiedyś zapamietało z historycznych występów na PWR o momentach ścinających śrub.
Sam jeżdże z dystansami, ale wydaje mi się że śruba z dystansem jest mocniej obciążona na moment ścinający niż bez.


Z tego co mnie uczyli, śruba nigdy nie powinna pracować na ścinanie/zginanie.

Tak więc śruba ma zapewnić takie tarcie między łączonymi elementami aby przeniosło wszystkie siły. Wyjątkiem jest bezpośrednie obciążenie wzdłużne śruby przy wszelkich "wieszakach", lub przy mocowaniu pokryw zbiorników ciśnieniowych (głowic itp., itd.).

Jeżeli używamy dystansów cienkich wystarczy użyć odpowiednio dłuższych śrub o wytrzymałości takiej samej lub wyższej od fabrycznych. Bardzo ważne jest aby dystans zapewniał możliwość centrowania feldze, gdyż niezbędne jest prawidłowe ustawienie koła żeby nie "biło", czego śruby nigdy nie zapewnią (wyjątek stanowią niektóre stare konstrukcje z bardzo dużym rozstawem śrub mocujących).
Tak więc poza dystans cienki musi wystawać wystarczająca długość piasty aby koło ułożyć centrycznie przed dokręceniem.

Dystanse średniej grubości posiadają "kopię" średnicy centrowania i również wymagają dłuższych śrub.

Dystanse grube mają z reguły własne śruby mocujące do fabrycznej piasty a dla potrzeb mocowania koła używamy fabrycznych śrub lub nakrętek na szpilki wprasowane w redukcję.

W przypadku pierwszego i drugiego rodzaju materiał nie może być kruchy ani zbyt plastyczny. Właściwie każde twardsze aluminium się nadaje, więc najmniej obaw co do producenta.

W trzecim wymagana jest bardzo duża wytrzymałość od redukcji gdyż poza zadaniem "dystansowania" przenosi pełne siły przez materiał redukcji, trudno wykonać taki element na grubość mniejszą niż 20mm, Wykonanie ze stali byłoby zbyt ciężkie więc dochodzi zmniejszenie wytrzymałości przez wprasowane nakrętki/szpilki które muszą być stalowe (niezbędna wytrzymałość również na wielokrotne rozłączanie gwintu).
Ze względu na przenoszony rodzaj obciążeń bardzo ważny jest właściwy materiał jak również poprawna konstrukcja (projekt /kształt) elementu, bardzo ważne jest stosowanie elementów pochodzących ze sprawdzonych źródeł i uznanych producentów, najlepiej jak mają homologację (dopuszczającą do użycia chociażby na wyścigach) - oznacza to że wytrzymałościowo spełniają swoje zadanie i kółko nam nie odpadnie.
Często brak homologacji do normalnego ruchu wynika z kosztów badań (niezbędne badania dla wielu pojazdów do których pasuje) oraz zastrzeżeń producentów pojazdów odnośnie obciążenia łożysk i układu zawieszenia, jak również wpływu odsadzenia felgi (ET) na stabilność prowadzenia się samochodu - inne dla każdego modelu samochodu.

Dystanse trzeciego rodzaju dają ponadto na zmianę rozstawu śrub a czasem nawet ich ilości co pozwala na użycie felg które nam się podobają a nie są produkowane z mocowaniem kompatybilnym do naszego samochodu (np. firmowe felgi z innego koncernu).

Pozdrawiam!

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.mar.2011 12:13:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.sty.2009 14:51:54
Posty: 213
Lokalizacja: Wawa
dystanse tak naprawdę zmieniają ET felgi

tak samo beda dostawać łozyska po dupie z felgami ET30 jak z tymi samymi felgami ale ET45+dystans 15mm ;)

w sporcie: górskie, drift jeżdża auta z dystanasami nawet 50mm na stronę i nic sie nie dzieje
warunkiem musi być profesjonalne wykonanie, porządne śruby i montaż

do dupowozu zwykle starcza 10-15mm a ponieważ do audi tego dużo ja bym szukał markowych H&R itd z TUV, zdarzaja sie na allegro w dobrej cenie

_________________
audi b2 2-door quattro R32 VR6 turbo projekt

https://www.facebook.com/audiB2quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: