.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.lut.2025 22:58:21

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [ A6 C5 ] Wymiana wahaczy i tarcz przód
PostNapisane: 17.wrz.2012 21:01:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2009 20:43:05
Posty: 5990
Lokalizacja: 51°12'N; 17°23'E - Oleśnica
na youtubie niedawno natknąłem się na filmik jak wymienić przednie górne wahacze właśnie-poszukaj.
nie jest to skomplikowane i nie potrzeba specjalistycznych narzędzi. zwykłe nasadki i młotek powinny ci wystarczyć

_________________
`03 MB W211 320 CDI
`02 Audi A6 Avant 2.7T ARE, quattro, MT + LPGTech + koksu 2012-2016
`92 Audi 100 C4 Avant 2.6 ABC+Stag 300 Plus -2008-2012

Obrazek Piszę poprawnie po polsku, ty też pisz poprawnie po polsku, chyba, że nie robi Ci różnicy, że robisz komuś laske, a nie łaskę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ A6 C5 ] Wymiana wahaczy i tarcz przód
PostNapisane: 18.wrz.2012 11:28:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.cze.2012 19:18:43
Posty: 5
Lokalizacja: poznan
Auto: audi a4
tez mozna samemu to zrobic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ A6 C5 ] Wymiana wahaczy i tarcz przód
PostNapisane: 18.wrz.2012 12:18:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
Ważne tylko, jak już masz robić sam, dociągnięcie na silentblockach na odprężonym zawieszeniu, czyli w takiej pozycji, jakby auto stało na kołach, inaczej masz za chwilę znowu do wymiany, bo pozrywa silentblocki jak zacznie pracować :(

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ A6 C5 ] Wymiana wahaczy i tarcz przód
PostNapisane: 18.wrz.2012 14:45:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lip.2006 19:11:52
Posty: 1509
Lokalizacja: Warmia
Auto: Audi V8 4.2q
Powtórzę się ...
solaris napisał(a):
no spoko, ale jak będziesz ściągał to zobacz czy w miejscu łączenia tarczy z piastą było przetoczone bo na 99% dlatego drgają

ile dawałeś za przetoczenie?

Jeżeli przetoczysz miejsce łączenia tarczy z piastą, to możesz od razu wywalić tarcze na złom. Przetacza się wyłącznie powierzchnie stykające się z klockami hamulcowymi, ewentualnie można "zabielić" po obwodzie. Toczenie tarczy zamocowanej w uchwycie również nie usunie bicia. Należy je mocować na wałku zatoczonym pod konkretne tarcze i toczyć dwoma nożami z jednego mocowania. Jeżeli tarcza jest przegrzana, toczenie nie pomoże. Jest to specyficzna robota, nie każdy tokarz sobie poradzi. Cały "myk" polega na prawidłowym zamocowaniu tarczy :) Robię po 30zł/szt.
Gdyby ktoś chciał, mogę podpowiedzieć bardziej szczegółowo - żadna tajemnica.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ A6 C5 ] Wymiana wahaczy i tarcz przód
PostNapisane: 18.wrz.2012 15:09:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.kwi.2009 19:53:18
Posty: 2579
Lokalizacja: Limanowa/NS
Marianb napisał(a):
Powtórzę się ...
solaris napisał(a):
no spoko, ale jak będziesz ściągał to zobacz czy w miejscu łączenia tarczy z piastą było przetoczone bo na 99% dlatego drgają

ile dawałeś za przetoczenie?

Jeżeli przetoczysz miejsce łączenia tarczy z piastą, to możesz od razu wywalić tarcze na złom


Takie małe OT: absolutnie się nie spieram, widzę, że w tym siedzisz ale jakbyś mógł szczegółowo wytłumaczyć dlaczego? osłabi się te miejsce czy jak?

_________________
A4 B6 1.9tdI
S85D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ A6 C5 ] Wymiana wahaczy i tarcz przód
PostNapisane: 18.wrz.2012 17:22:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lip.2006 19:11:52
Posty: 1509
Lokalizacja: Warmia
Auto: Audi V8 4.2q
Osłabienie nie ma znaczenia w tym przypadku. Chodzi o to, że płaszczyzna tarczy która styka się z klockami musi być idealnie równoległa do płaszczyzny przylegającej do piasty. Jeżeli ruszysz tę drugą zgubisz równoległość, co spowoduje bicie :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ A6 C5 ] Wymiana wahaczy i tarcz przód
PostNapisane: 19.wrz.2012 15:49:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.kwi.2009 19:53:18
Posty: 2579
Lokalizacja: Limanowa/NS
Marianb napisał(a):
Osłabienie nie ma znaczenia w tym przypadku. Chodzi o to, że płaszczyzna tarczy która styka się z klockami musi być idealnie równoległa do płaszczyzny przylegającej do piasty. Jeżeli ruszysz tę drugą zgubisz równoległość, co spowoduje bicie :)


a jak nie ruszysz tylko 3 miejsca będą równoległe?

_________________
A4 B6 1.9tdI
S85D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ A6 C5 ] Wymiana wahaczy i tarcz przód
PostNapisane: 24.wrz.2012 21:49:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lip.2006 19:11:52
Posty: 1509
Lokalizacja: Warmia
Auto: Audi V8 4.2q
Tak, jeżeli nie ruszy się trzeciego miejsca, będą równoległe.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: