Witam.
Wcześniej podłączyłem się pod czyjś stary temat ale nikt nie odpowiedział (pewnie zrobiłem wykopalisko) więc zakładam własny temat.
Problem hamulców jest u mnie dwojaki.
1. Są słabe - tzn. muszę mocno wcisnąć pedał żeby zahamować.
- był luźny króciec na pompie vaqu. Usztywniłem. Zmierzyłem podciśnienie.
na wolnych obrotach podciśnienie wzrasta w miarę szybko do ok 0,5 i potem powoli dobija do ok 0,7-0,8.
Z gaszeniem (bo ma to związek z podciśnieniem) raz miękko raz telepnie.
Myślę, że pompa już do wymiany - chociaż podpowiedzcie mi jak sprawdzić serwo.
2. Dojeżdżając do skrzyżowań, przejazdów kolejowych przed samym zatrzymaniem (powiedzmy, że hamuję normalnie i przed samym przejazdem będąc kilka m od torów i mając na liczniku jakieś 15-30km/h dociskam pedał mocniej) - włącza mi się ABS i auto sunie dalej niż zakładałem. Spodziewam się gwałtownego zatrzymania - przysłowiowego "stanięcia dęba" a tu lipa..
Płyn hamulcowy wymieniłem.
Klocki jeszcze są OK.
Czytałem ze jak czujnik abs szwankuje (np jest lekko wysunięty) to może przy niskich prędkościach informować o blokadzie koła i wymuszać działanie abs-u
Podłączyłem vag-coma żeby sprawdzić wyczytany trop.
Błędów brak.
Zlogowałem grupę 1, 2 oraz 5. (trasa przez miasto więc powoli i z zakrętami)
w 1 wiem że sa odczytu przędkści z poszczególnych kół.
w 2 niewiem co to jest wirm tylko ze jak wciskam hamulec to pojawi się napis "aktywne" założyłem ze to informacja że koło (no bo są 4 pola) hamuje.
w 5 - wziąłem tylko po to bo tam jak wcisnę pedał hamulca to zdaje się pokazuje ciśnienie - może ktoś oceni czy prawidłowe.
Nie mniej najważniejszy był odczyt z 1-ki.
Wg mnie wszystkie koła kręcą się z podobną prędkością i nawet przy małej prędkości pokazują to samo. Wić chyba trop zły.
Zaniepokoiły mnie wskazania z 2-ki. Najpierw tylkokolumna 1 i 2 posiadały wpis "alktywny" innym razem doszła trzecia. Co to za blok?
PS. Zaskoczyło mnie to że po ustawieniu logów i ruszeniu w miasto po chwili rozłączyło mnie od kontrolera. Pomyślałem że to może ze względów bezpieczeństwa powyżej jakijś prędkości nie można sie do niego podłączać dla tego przed samym domem zatrzymałem się i ponowiłem probę. Stąd 2 logi.
Już jestem nastawiony na wymianę pompy - no chyba że podsuniecie pomysł jak sprawdzić serwo lub co jeszcze może być.
Ale nie wiem co z tym ABS.
Już wpadłem na pomysł (jeszcze nie wdrożony) że znajdę bezpiecznik od ABS- wyjmę go i zobaczę jak hamuje bez niego wyeliminuje chyba to ewentualny problem czujników.
Dobry pomysł?
Log (0 - 001,002,005)Log (1 - 001,002,005)