.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 09.mar.2025 20:13:19

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 A6 A8] Regulacja kątów - konfrontacja ;).
PostNapisane: 06.gru.2006 15:23:41 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Witam :D .

Na forum Passata od wczoraj toczy się dyskusja nt. możliwości regulacji kątów przedniego zawieszenia:

http://www.forum.vw-passat.pl/topics16/ ... vt9547.htm

Jeden z uczestników (Marek) napisał, że nie ma żadnego problemu z regulacją kąta pochylenia przednich kół, tylko "trzeba wiedzieć jak to się robi", a kilka postów dalej uzupełnił informację, że używa się do tego "specjalnych podkładek dystansowych" pod "punkty mocowania zawieszenia". Jak się domyślam - teoretyczna możliwość podłożenia czegokolwiek dotyczy WYŁĄCZNIE "zdystansowania" ramy pomocniczej (tzw. sanek, wózka) od podłużnic przednich i mogłoby to działać tylko w "jedną stronę", czyli sytuacji kiedy koła stoją za bardzo w "minusie".
No to powiem Wam, że kopara opadła mi do podłogi na takie dictum z kilku powodów :galy: :galy: i baaardzo bym prosił jakąś dobrą duszyczkę o komentarz w tej sprawie, bo ja nie znajduję odpowiedzi na (conajmniej) kilka pytań :galy: :/ :
1. Jak bardzo muszą być krzywe: karoseria / wózek / jedno i drugie, żeby przesuwając ramą pomocniczą nie dało się wyrównać kątów "PK" w ramach tolerancji założonej przez producenta ?? (przecież w idealnie prostym samochodzie wystarcza współosiowe ustalenie wypustów w prawym nadkolu i geometria już powinna "zaskoczyć do zera").
2. Czy przez pojęcie "specjalnych podkładek" należy rozumieć część zamienną dostępną w ETCE, czy dystanse "ukute" przez kowala np. z szyny kolejowej ... ??
3. Jak, Waszym zdaniem, po tej "modyfikacji" (rzeźbie ?) zachowa się "powierzchnia styku" ramy pomocniczej (wózka) z podłużnicami (np. przy mocniejszym uderzeniu koła w krawężnik) ??
4. Co powie rzczoznawca gdyby doszło do jakiejś "afery" z udziałem tak zrezanego auta i ofiarami w ludziach ??
5. Czy w razie konieczności uzyskania "większego minusa" należy "odchudzić podłużnice" albo wystarczy rozkalibrowanie otworów dolnego ucha w amortyzatorze ?? (chyba, że jakiś "artysta" zechce "przeciągnąć" góra/dół całe kielichy w nadkolach :D :P )
Sorry za przydługawego posta ale jak na tą chwilę muszę powiedzieć, że gdybym u siebie na kanale "wyłapał" takiego "kwiatuszka" - odwiózłbym ten cały bajzel na lawecie do warsztatu, który wykonał aż tak "fachową" naprawę ... :galy: :): :!!: :!!:
Pomijając to, że np. wspawanie np. kawałków szyny kolejowej pomiędzy podłużnicę a wózek - ciągle jest technicznie możliwe :diabel: :diabel: .
Błagam - niech mnie ktoś oświeci i odpowie czy ja czegoś nie wiem, czy jednak metoda z podkładkami dystansowymi przystoi tylko do samochodów naprawianych w stodole ??

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: