.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.lut.2025 23:24:18

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 77 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [A6 C4] Ustawienie zbieżności - pływanie w koleinach.
PostNapisane: 02.mar.2012 09:35:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.gru.2010 10:40:55
Posty: 108
Lokalizacja: Śmigiel
to wiem wordeck ale mi chodzi o to czy ma być ustawione właśnie tak jak na rysunku który specjalnie wykonałem dla ułatwienia wytłumaczenia o co mi chodzi.
Więc jak makaon napisał że ma być "ZBIEŻNOŚĆ NA +2mm" to ma to u mnie wyglądać tak jak na tym obrazku poniżej tak???

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4] Ustawienie zbieżności - pływanie w koleinach.
PostNapisane: 02.mar.2012 09:49:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.wrz.2005 20:59:51
Posty: 863
Lokalizacja: Białystok
Dokładnie tak jest w specyfikacji zawieszenia Audi A6 C4 ma być ZBIEŻNOŚĆ 2mm z dokładnością +-1mm, czyli od +1 do+3 i ja osobiście uważam, że fabryki tu nie ma po co poprawiać ani dawać wartości"uniwersalne (dla FWD na - a dla RWD na + - to utarte przez lata nieposiadania katalogów mniemanie mechaników).
Mierzymy TYLKO i wyłącznie na rantach felgi , na wysokości osi koła, NIGDY na oponie. Z racji że posiadasz 18' (punkty pomiarowe troszkę dalej leżą niż w standardowych dla C4 15'), można pokusić się o zmniejszenie wartości +2 na 0 do +1. Jak pisałem ustawienie zbieżności na "0" w większości samochodów osobowych (broń Boże w ciężarowych, tu musi być "dokładnie") gwarantuje bardzo mały błąd.

_________________
A6 C5 1997 ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4] Ustawienie zbieżności - pływanie w koleinach.
PostNapisane: 02.mar.2012 23:45:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.gru.2010 10:40:55
Posty: 108
Lokalizacja: Śmigiel
Ustawiłem zbieżność jak kazaliście czyli zbieżne +1mm i jedzie się źle auto raz ściąga w prawo a raz w lewo jest nadsterowne dziwnie reaguje na ster. Na poprzednim ustawieniu czyli rozbieżne o 2mm jechało się o niebo lepiej więc od razu dziwne wydawało mi się żeby auto na przód napęd miało mieć ustawioną zbieżność na zbieżną ku przodowi jazdy. Wiem że w autach na tył napęd zbieżność ustawia się na zbieżne ku przodowi jazdy a w napędach na przód rozbieżne.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4] Ustawienie zbieżności - pływanie w koleinach.
PostNapisane: 03.mar.2012 07:04:49 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
1. Jeżeli kąty pochylenia kół są właściwe (w audi spory "-" w przodzie tzn. rozkraczone, w S6 nawet do 1,5st) to wówczas ujemny promień zataczania jest realnie jeszcze większy i przód musi być ustawiony zbieżnie. Jeśli ustawiłeś koła idealnie do pionu to masz kłopot - będzie siła oporu toczenia i ew. napędu "przeskakiwać" z prawej na lewą krawędź opony i auto będzie cholernie pływać szczególnie na koleinach. Poszukaj czy nie ma gdzieś luzów w układzie, jak są usuń bądź daj opony o wyższym profilu np 195/65 R15 lub max 205/55 R16 na feldze z ET minimum 45.
2. Sprawdź czy tylne koła nie mają luzów na łożyskach - nadsterowność sugeruje słabe trzymanie tyłu, chyba że mylisz ją z zawężaniem skrętu podczas przyspieszania w zakręcie przy znacznym przechyle nadwozia - wówczas opony kół napędzających przednich pracują na zewnętrznej krawędzi i muszą "zaciągać" skręt (chyba że ustawisz bardzo duży "-" w pochyleniu koła).
3. Sugerowałbym wszystkie ustawienia geometrii wsiąść z S6 lub S6 plus gdyż tam były najpodobniejsze do twoich opony/koła.
4. Sprawdź geometrię tyłu - zdarza się krzywa tylna belka, powinien być zbieżny i lekko "rozkraczony".


Co do twierdzeń odnośnie napędu danej osi i zbieżności wszystko zależy od realnego promienia zataczania, a ten jest uzależniony od:
- konstrukcji układu zwrotnicy,
- ET obręczy
- szerokości i profilu opony
- pochylenia koła.

tak więc nie da się uogólnić, oczywiście jak wiemy czy promień zataczania jest dodatni czy ujemny to możemy oszacować jak opory toczenia bądź siła napędowa będzie kasować luzy w układzie i czy ustawić bazowo zbieżnie czy rozbieżnie. W nowoczesnych samochodach dochodzi jeszcze "pływające" mocowanie wahaczy co może całkowicie zmienić charakterystykę zmian zbieżności w funkcji przyłożonych sił wzdłużnych.

Pozdrawiam!

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4] Ustawienie zbieżności - pływanie w koleinach.
PostNapisane: 03.mar.2012 09:04:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.gru.2005 07:45:23
Posty: 672
Lokalizacja: okolice Krakowa
Ja ogólnie nie rozumiem tej dywagacji na temat robienia zbieżności "w domu". Są od tego zakłady wyspecjalizowane - weź z sobą rozpiskę co i jak i ci ustawią. 7 dyszek to nie jest jakiś wielki wydatek.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4] Ustawienie zbieżności - pływanie w koleinach.
PostNapisane: 03.mar.2012 09:36:46 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
DaroV8 napisał(a):
Ustawiłem zbieżność jak kazaliście czyli zbieżne +1mm i jedzie się źle auto raz ściąga w prawo a raz w lewo jest nadsterowne dziwnie reaguje na ster. Na poprzednim ustawieniu czyli rozbieżne o 2mm jechało się o niebo lepiej więc od razu dziwne wydawało mi się żeby auto na przód napęd miało mieć ustawioną zbieżność na zbieżną ku przodowi jazdy. Wiem że w autach na tył napęd zbieżność ustawia się na zbieżne ku przodowi jazdy a w napędach na przód rozbieżne.


Jakie kazaliście... :D Pisałem, że z doświadczenia wynika że 0 do -1 mm. Ale wiem, że elektronika, instrukcja itp. itd. i po fabryce nie poprawiać... Po prostu na 0 do -1 prowadzi się lepiej, that is all... A co do ustawiania na feldze, czy na oponie - jak masz przyrządy, to sobie możesz ustawiać na feldze, jeżeli używasz miarki, to znacznie lepiej zrobisz to tak jak pisałem, na oponie.

Do zakładu można jechać, pewnie... Ale co z duchem w narodzie? Fajnie jest coś zrobić samemu i wiedzieć, że jest dobrze...

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4] Ustawienie zbieżności - pływanie w koleinach.
PostNapisane: 03.mar.2012 18:41:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.wrz.2005 20:59:51
Posty: 863
Lokalizacja: Białystok
Po 1 Madness zmień avatar, bo wali jakimś syfem (eset go blokuje -

Strona:
http://members.multimania.co.uk/

Uwagi:
Dostęp do strony został zablokowany przez ESET Smart Security.
Strona znajduje sie na liście stron zawierających wirusy i inne niebezpieczne
aplikacje. Lista jest definiowana przez producenta.).
Po 2 dywagacje występują w liczbie mnogiej.
Po 3 zbieżność da się świetnie ustawić w warunkach domowych, a kolega musi zacząć od prawidłowego pochylenia, bo dla prowadzenia ono jest ważniejsze (dlaczego napisał To_JA_!, a jak to zrobić w warunkach domowych napisałem wcześniej).
Po 4 czy -1, czy 0 czy +1 to jest bez różnicy :) Najważniejsze jest prawidłowe pochylenie.
Ciut za szybko przejrzałem dane :)
dla zwykłego S6 i C4 pochylenie -0,67mm, dla sportów -0,83mm(dokładnie wg To_JA_!).


Zresztą spójrzcie sobie sami:
Obrazek
a tu opis co która rubryczka zawiera:
Obrazek

_________________
A6 C5 1997 ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4] Ustawienie zbieżności - pływanie w koleinach.
PostNapisane: 03.mar.2012 19:52:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.gru.2010 10:40:55
Posty: 108
Lokalizacja: Śmigiel
Ok koledzy ale mi tylko chodzi o to faktycznie że jak miałem ustawione jako rozbieżne o 2mm to jechało się o niebo lepiej więc ciekawe dlaczego skoro ma się ustawiać zbieżne na 0 do +1 a jedzie się źle a ustawione odwrotnie jak miałem wcześniej to było ok (no nie super ale jak na kole 18cali to nieźle się prowadziło).
Ja mam przyrząd zrobiłem sobie sam do ustawiania zbieżności który jest bardzo masywny i dokładnie idzie zmierzyć. W sumie to jestem jakby to powiedzieć samoukiem i siedzę w tym już ładnych pare lat i wszystkie naprawy wykonuje sam nawet silnikowe sobie i wielu kolegą i znajomym i zawsze ustawiona zbieżność przynosiła poprawę prowadzenia auta więc dlatego chciałem znać parametry jak ma byc ustawione w a6 c4.
Dzisiaj ustawiłem z powrotem na rozbieżne -1mm ale jeszcze nie jechałem więc nie wiem jak będzie. Jutro napiszę jak jest.


Ostatnio edytowano 03.mar.2012 20:07:30 przez DaroV8, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4] Ustawienie zbieżności - pływanie w koleinach.
PostNapisane: 03.mar.2012 20:07:05 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
Ten typ tak ma. To takie nasze ustawienie regionalne :D . Widziałeś kiedyś koleiny w Niemczech? :peace: Wróć do poprzedniego ustawienia i ciesz się życiem... Możesz też wypuścić dół bardziej na zewnątrz, powinno się jeszcze trochę poprawić. Ale i tak powyżej szerokości opony 205 nie będzie idealnie.

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4] Ustawienie zbieżności - pływanie w koleinach.
PostNapisane: 03.mar.2012 21:33:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.wrz.2005 20:59:51
Posty: 863
Lokalizacja: Białystok
Darku w ogóle nic nie piszesz o pochyleniu kółek, jak one są u Ciebie ustawione? Z reguły nikt nie życzy źle w swoich poradach :)
Ja mam +2 i na 16"205 oraz na 15" 195 mam tak samo dobrze (jedzie idealnie i nie drze opon - FWD :)

_________________
A6 C5 1997 ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4] Ustawienie zbieżności - pływanie w koleinach.
PostNapisane: 03.mar.2012 23:03:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.gru.2010 10:40:55
Posty: 108
Lokalizacja: Śmigiel
Znaczy się kąty pochylenia kół ustawiłem poziomicą ale zrobiłem tak żeby koła jak najprościej stały bo wydawało mi się że stoją jak ciapy (złudzenie starego zarwanego samochodu a to może przez to komfort prowadzenia się obniżył??? Powiedzcie jak ustawiacie kąty pochylenia kół ja ustawiałem na poziomicę.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4] Ustawienie zbieżności - pływanie w koleinach.
PostNapisane: 04.mar.2012 09:46:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.gru.2005 07:45:23
Posty: 672
Lokalizacja: okolice Krakowa
makaon
ad.1 Dzięki za info o avatarze
ad.2 Czepiasz się, do tego bezpodstawnie.

Sorry za OT.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4] Ustawienie zbieżności - pływanie w koleinach.
PostNapisane: 04.mar.2012 12:04:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.wrz.2005 20:59:51
Posty: 863
Lokalizacja: Białystok
Kol Madness jeśli uraziłem, to wierz mi nie o to chodziło i przepraszam.
Kol DaroV8 przygotuj 2 listewki tak przycięte, aby mogły oprzeć się na rantach na górze i na dole. Pod górną podłóż podkładkę o grubości 0,67 lub 0,83 mm(w zależności jakie pochylenie chcesz uzyskać). Miedzy górną i dolna daj równą poprzeczkę. Do poprzeczki przyłóż poziomicę i taki zestaw ustaw DOKŁADNIE do piony(pochylenie zapewnią Ci te podkładki umieszczone pod górnymi listewkami).

_________________
A6 C5 1997 ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4] Ustawienie zbieżności - pływanie w koleinach.
PostNapisane: 04.mar.2012 14:51:11 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Dwie strony, jak ustawić zbieżność w jednym aucie...

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4] Ustawienie zbieżności - pływanie w koleinach.
PostNapisane: 04.mar.2012 16:30:46 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
rodzynek napisał(a):
Dwie strony, jak ustawić zbieżność w jednym aucie...


:peace: Ale przyznasz, że dyskusja tym razem kulturalna i bicia piany nie ma ;).

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4] Ustawienie zbieżności - pływanie w koleinach.
PostNapisane: 04.mar.2012 19:17:02 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Jak ten wózek ma fajnie wchodzić w zakręty, a niekoniecznie optymalnie zużywać kapcie to ja ustawiam u siebie obie kolumny max rozkraczone a następnie bardziej pochylone koło reguluję do symetrii z tym mniej pochylonym. Na niskim profilu daje to optymalne trzymanie boczne przy ostrej jeździe na asfalcie (oczywiście mówię o A6 C4 bez podpiłowywania zakresu regulacji u mnie udało się 1st30' = 1.5st).
Zbieżność przodu ustawiam na ~2mm przy 16" kołach.

dla potomnych używających Quattro:
Pochylenie kół tylnych 0st 50' większe daje stabilniejszy tył ale większą asymetrię zużycia przy spokojnej jeździe - przy ostrej trudno oceniać.
Zbieżność tyłu ~2mm choć jak ktoś bardzo nie lubi nadsterowności to można nawet do ~4mm (wzrosną troszkę opory toczenia szczególnie na niskich szerokich oponach)

To oczywiście tylko moje doświadczenia ale jakoś to działa, testowałem kilka różnych set'upów.

Oczywiście przy zmianach wysokości "zawiasu" trzeba odpowiednie parametry dopasować do zmian w ułożeniu geometrii. Dla normalnej wysokości i sport (-20mm) parametry bierzemy wprost z tabel.

Dla tych co to poziomicą: pochylenie przednich kół max S6 czyli 1.5st daje na średnicy 18" (na rantach ~19") ~12.5mm wężej u góry niż na dole oczywiście na poziomej powierzchni i koniecznie przy kołach na wprost.

Pozdrawiam Tomek.

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4] Ustawienie zbieżności - pływanie w koleinach.
PostNapisane: 04.mar.2012 20:16:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.wrz.2005 20:59:51
Posty: 863
Lokalizacja: Białystok
Cytuj:
pochylenie przednich kół max S6 czyli 1.5st daje na średnicy 18" (na rantach ~19") ~12.5mm wężej u góry niż na dole

na pewno miałeś na myśli 1,25 mm :)

_________________
A6 C5 1997 ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4] Ustawienie zbieżności - pływanie w koleinach.
PostNapisane: 05.mar.2012 10:27:10 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
makaon napisał(a):
Cytuj:
pochylenie przednich kół max S6 czyli 1.5st daje na średnicy 18" (na rantach ~19") ~12.5mm wężej u góry niż na dole

na pewno miałeś na myśli 1,25 mm :)


Nic z tych rzeczy, dopuszczalny kąt pochylenia S6 w przednich kołach to -1.5st a to właśnie daje około 12.6mm na obręczach 18"(mierząc na rancie - średnica ~19").
Naprawdę tak mocno może być. Minimalny kąt to -0.5st czyli ~4.2mm.

Oczywiście nie mylić ze zbieżnością :diabel:

Pozdrawiam Tomek.

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4] Ustawienie zbieżności - pływanie w koleinach.
PostNapisane: 05.mar.2012 11:35:08 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
Fascynował mnie fragment o listewce grubej na 0,67 mm i 0,83 mm... Zniszczyłeś moje złudzenia ;)

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4] Ustawienie zbieżności - pływanie w koleinach.
PostNapisane: 05.mar.2012 13:04:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.gru.2010 10:40:55
Posty: 108
Lokalizacja: Śmigiel
wordeck nie chodzi o listewki o grubości 0,67 mm i 0,83 mm tylko listewki proste i długości takiej aby opierała się na rantach felgi (długość zależna od wielkości kół) , maja być podkładki dopasowane tej grubości 0,67 mm i 0,83 mm zależnie jak pochylone chcesz koła.
Ja podobnie to robiłem więc przyznam że chyba przy tym sposobie zostanę.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 77 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: