.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 23.sty.2025 07:48:13

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [A6 C5] Upgrade przednich tarcz 288 na 312
PostNapisane: 22.mar.2013 18:03:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
jest jeszcze opcja z AP albo Brembo z Cupry, http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=65813

czy ktoś sie orientuje czy we wszystkich 2.7 nawet przedlifotwych zwrotnica miała rozstaw mocowań 146mm, bez względu czy była na tarczy 320 i jeden tłoczek czy 321 na dwóch tłoczkach?

zaciski z Porsche jak ktoś szuka to tu zawsze coś jest, sprawdzone http://www.s4sid.pl/7685.html ceny nie rozpieszczają, zaciski z Cayenne/Q7/Pasują p&p do większości aut VAGa po 2000r, mają taki sam rozstaw mocowań, ale to na tarczy większej niż 312, za to mamy 6 tłoczków


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5] Upgrade przednich tarcz 288 na 312
PostNapisane: 22.mar.2013 18:16:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
sid już nic nie ma poza tym co na allegro. Dzwoniłem dzisiaj do niego już się tym nie zajmuje.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5] Upgrade przednich tarcz 288 na 312
PostNapisane: 22.mar.2013 18:28:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
na sidmotorsport są ale chyba nowe :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5] Upgrade przednich tarcz 288 na 312
PostNapisane: 26.mar.2013 20:55:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.kwi.2006 15:01:42
Posty: 33
Lokalizacja: Będzin
Witam,
OK, wymienimy tarcze na 320mm, wymienimy jarzma i co dalej... No, kupimy klocki, które pasują pod tarcze 288 i pod 312. Czyli powierzchnia tarcia jest dokładnie ta sama, a wydamy pieniądze.
Ma to sens?
Chyba, że się mylę i są klocki tylko pod tarcze 312. Jeśli tak jest proszę o podpowiedź jakie to klocki trzeba zakupić.

Dziękuje i pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5] Upgrade przednich tarcz 288 na 312
PostNapisane: 26.mar.2013 20:57:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
Czy to musi być zacisk z numerem 541, czy możliwe są inne kombinacje?

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5] Upgrade przednich tarcz 288 na 312
PostNapisane: 26.mar.2013 21:43:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
musi być jarzmo z nr 451, innej opcji nie ma, nie możesz znaleźć? :) ja w tym tygodniu kupiłem dwa komplety pod 312 za śmiesznie pieniądze, jak chcesz komplet za 120zł to jeszcze jeden mam upatrzony na allegro mogę dać Ci linka na PW, widać nr 451, najwyżej napiszesz do gościa o lepsze fotki :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5] Upgrade przednich tarcz 288 na 312
PostNapisane: 27.mar.2013 20:47:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
kejek napisał(a):
Witam,
OK, wymienimy tarcze na 320mm, wymienimy jarzma i co dalej... No, kupimy klocki, które pasują pod tarcze 288 i pod 312. Czyli powierzchnia tarcia jest dokładnie ta sama, a wydamy pieniądze.
Ma to sens?
Chyba, że się mylę i są klocki tylko pod tarcze 312. Jeśli tak jest proszę o podpowiedź jakie to klocki trzeba zakupić.

Dziękuje i pozdrawiam.

Ma sens.
Primo - dźwignia nacisku na tarczę się zmienia, wydłuża się jej ramie, więc hamowanie staje się skuteczniejsze
Secundo - większa tarcza wolniej się nagrzewa.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5] Upgrade przednich tarcz 288 na 312
PostNapisane: 30.mar.2013 18:36:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Nie tyle dźwignia nacisku na tarczę, ale ramię działania (tej samej) siły względem osi koła. Czyli ta sama siła x większe ramie = większy moment hamujący koło.

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5] Upgrade przednich tarcz 288 na 312
PostNapisane: 30.mar.2013 20:02:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
cygaro-avant napisał(a):
Nie tyle dźwignia nacisku na tarczę, ale ramię działania (tej samej) siły względem osi koła. Czyli ta sama siła x większe ramie = większy moment hamujący koło.

Ująłem to samo, ale słowami humanisty :)

A wracając do tematu taki mod 288 na 312 bez wymiany zacisku najlepszy jest z wymianą tarczy na nawiercaną, klocków i płynu na semi-wyczynowe, przewodów na takie w oplocie. Wtedy można mówić od dużej poprawie.
Same 288 > 312 będzie poprawą, ale nie będzie kosmosu.

Ja teraz szukami info nt. rozstawu śrub w jarzmie i et tarczy w zaciskach AP Racing z cupry, tych zintegrowanych z jarzmem.
Ma ktoś możność ich policzenia?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5] Upgrade przednich tarcz 288 na 312
PostNapisane: 31.mar.2013 23:27:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
A z innej beczki - czy ktoś z Was próbował zwalić winę za złe hamowanie na pompę ABSu? To przecież jedyny złożony element między pompą hamulcową, a zaciskiem. Jeśli np w pompie niedomknięty jest jeden z zaworów upuszczających ciśnienie podczas działania ABSu, to ciśnienie płynu wytworzone przez pompę hamulcową nie dotrze w całości do zacisku, ale "rozejdzie się" po pompie....
Czy ktoś porównywał skuteczność hamulców, jesli pompa hamulcowa połączona jest "na krótko" z zaciskami, czyli żadnych dodatkowych cudów między pompą a zaciskiem?
U mnie np skuteczność hamulców jest odwrotnie proporcjonalna do wieku auta, Coupe'87 hamuje lepiej od cygara'90, a ono znnnacznie lepiej niż A6'96.... Dodam, że Coupe ma maleńkie tracze, do felgi 14"
Coś mi to śmierdzi zamuloną od starego płynu pompą ABSu....

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5] Upgrade przednich tarcz 288 na 312
PostNapisane: 01.kwi.2013 20:13:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
:!!: Z ostatniej chwili :!!:
Przeczyściłem dziś styki na obu końcach grubego przewodu masowego idącego do silnika pompy ABS (1 styk przy silniku, 2 styk na podłużnicy) Przeczyściłem także wtyczkę idącą do pompy (tę dużą, no wiecie którą....) I wiecie co? Hamulce są znacznie lepsze! Poza tym pali mi się na autochecku symbol hamulców i żółta kontolka ABS AUS
Czy ABS wróci do służby po podłączeniu VAGa i skasowaniu jakiśtam błędów?

Tu jeszcze filmik, który może oświecić mniej oświeconych
http://www.youtube.com/watch?v=d2tp3YXb ... 8AF354A650

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5] Upgrade przednich tarcz 288 na 312
PostNapisane: 01.kwi.2013 20:27:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
zioolko napisał(a):
cygaro-avant napisał(a):
Nie tyle dźwignia nacisku na tarczę, ale ramię działania (tej samej) siły względem osi koła. Czyli ta sama siła x większe ramie = większy moment hamujący koło.

Ująłem to samo, ale słowami humanisty :)

A wracając do tematu taki mod 288 na 312 bez wymiany zacisku najlepszy jest z wymianą tarczy na nawiercaną, klocków i płynu na semi-wyczynowe, przewodów na takie w oplocie. Wtedy można mówić od dużej poprawie.
Same 288 > 312 będzie poprawą, ale nie będzie kosmosu.

Ja teraz szukami info nt. rozstawu śrub w jarzmie i et tarczy w zaciskach AP Racing z cupry, tych zintegrowanych z jarzmem.
Ma ktoś możność ich policzenia?


trzeba sprawdzić w ETCE czy zwrotnica jest taka sama przy AP Racing/Brembo i 312, jeśli tak to rozstaw 94mm, w nowszych VAGach jest 146mm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5] Upgrade przednich tarcz 288 na 312
PostNapisane: 30.maja.2013 10:49:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
Panowie, jeszcze nie ogarnąłem tematu bo ostatnio kiepsko z czasem, ale w tym miesiącu chcę to już zrobić. Dlatego jeszcze jedno pytanie.

Oprócz jarzma muszę chyba też kupić osłonę tarczy hamulcowej na te większe tarcze?

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5] Upgrade przednich tarcz 288 na 312
PostNapisane: 07.lip.2013 20:06:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
No więc tak. Zakupiłem rzeczone zaciski z jarzmami i osłonami tarcz, do tego nowe tarcze i klocki. Piwo kupione, ściągam koło, a tam na zacisku, który jest na aucie symbol 451 :D. Przykładam jeszcze dla pewności tarczę 312mm do tej na aucie - identyczna. Czyli moja albo wyjechała z salonu z większymi heblami, albo pierwszy właściciel coś rezał.

Chce ktoś komplet na swapa? :D

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5] Upgrade przednich tarcz 288 na 312
PostNapisane: 11.sie.2013 20:49:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.sie.2011 11:45:04
Posty: 13
Lokalizacja: Łódź
Zestaw od kolegi jmm już przeszczepiony do C4 ,

dzieki wielkie

_________________
koła moga być 4... cylindrów musi być 5


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5] Upgrade przednich tarcz 288 na 312
PostNapisane: 18.sty.2015 20:42:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.sty.2009 11:19:33
Posty: 310
Lokalizacja: Warszawa
Pytanie w temacie.
Czy osłony tarcz przednich 312 z C5 podejdą do C4?

_________________
JEST: AUDI 100 C4 Avant ABC '94
JEST: AUDI 100 C3 Avant 2.3 B-G '89/'94
BYŁ: AUDI S4 C4 '93 AAN [*]
Obrazek Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5] Upgrade przednich tarcz 288 na 312
PostNapisane: 01.lut.2015 10:43:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.sty.2014 10:34:38
Posty: 7
Lokalizacja: Skrzynki/Poznań
Auto: A6, C5, quattro, 2.7 BITURBO
Tak dla informacji. 2.7T ma tarcze 321mm i dwutłoczkowe zaciski. Może to i fajne ale trudniej dostać tarcze i klocki, no i oczywiście cena odpowiednio wyższa. Ale jak to mówią: "kto bogatemu zabroni" ;)

_________________
było - różnie
jest - dobrze
będzie - lepiej


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5] Upgrade przednich tarcz 288 na 312
PostNapisane: 08.mar.2015 15:46:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.sie.2011 11:45:04
Posty: 13
Lokalizacja: Łódź
ma ktoś jeszcze komplet jarzm 451 na zbyciu?? byłbym zobowiązany...

_________________
koła moga być 4... cylindrów musi być 5


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5] Upgrade przednich tarcz 288 na 312
PostNapisane: 08.mar.2015 18:34:21 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5398
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
Jakoś wcześniej nie interesowałem się tym tematem....ale w zeszłym roku chciałem założyć "płaty" 5-ramienne 16-tki do C5-tki. Pojechałem do wulkanizatora, przekładka opon - letnie 16-tki na płaty (notabene zakupione kilka lat temu jeszcze do A6 C4 ACK od A6 C5 FL "Anglika"), zimowe 16-tki na ori felgi z którymi kupiłem auto (7-otworowe brzydale). Obie felgi 7J x 16J ET45. Płaty już na aucie, zimówki w bagażniku, wsiadam, odpalam, wkładam R......auto ani drgnie :galy: pierwsza myśl - Tip padł :D okazało się, że felga oparła się o zacisk i nie pozwala się autu toczyć. Tak wiec, zimówki na auto (by w ogóle można było odjechać). Sezon dokończyłem na Avusach od Eski, które miałem dodatkowo, na wszelki wypadek razem z oponami w garażu. Ori felga 7-otworowa jest bardziej wypukła, płaty środkiem wciągnięte, dlatego pewnie pomimo takich samych parametrów powstała różnica i nie udało się ruszyć.
Teraz pytanie - czy w takim razie u mnie w ASN-ie też seryjnie założone są tarcze 321mm :?: Skoro u Ciebie jmm wchodzą płaty na 312mm.... Jakie ori 16tki wejdą na taką tarczę/zacisk :?: Robiłem przymiarkę do felg 6-ramiennych od A6 C5 4.2 o rozmiarze 7Jx16J ET35 (chyba) - wystepują jako zimówki lub 8Jx16J ET38 (znów nie jestem tego pewien) - letnie, ale nie znalazłem nic w zadowalającym stanie.

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5] Upgrade przednich tarcz 288 na 312
PostNapisane: 08.mar.2015 19:31:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
No ja mam 312mm i na zimę te standardowe 5ramienne 16tki. Wcześniej miałem durslaki 16tki i tez ok

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: