.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 22.sty.2025 23:16:11

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 73 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Audi 80 B4 Quattro z EDS?
PostNapisane: 19.paź.2016 21:26:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.kwi.2012 15:53:06
Posty: 2172
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
Auto: 100 C4 Avant Quattro 2.8E Automat
U mnie tylny nie rozłoży auta na łopatki, ze względu na "DIFF". Ale przód... Faktycznie, nie jest wesoło...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 80 B4 Quattro z EDS?
PostNapisane: 20.paź.2016 11:09:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
Energy napisał(a):
Jeżeli centralny dyferencjał nie jest konwencjonalnym (otwartym) dyferencjałem, to "Torsen" nie zna pojęcia "rozpina się".




Zapomniałeś o przednim otwartym różnicowym.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 80 B4 Quattro z EDS?
PostNapisane: 20.paź.2016 14:53:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.kwi.2012 15:53:06
Posty: 2172
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
Auto: 100 C4 Avant Quattro 2.8E Automat
Chodzi mi o to, że (teoretycznie) mając "torsen" w centralnym dyfrze, gdzie tył i przód to mosty "otwarte", nie może dojść do tego że tył stoi twardo na ziemi a jedno przednie koło w powietrzu unieruchamia samochód. Torsen powinien skierować nieszczęsne 25% w stronę tylnego mostu. Z czym jak zauważyłem jest problem...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 80 B4 Quattro z EDS?
PostNapisane: 20.paź.2016 17:01:55 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Otwarte dyfry zawsze będą powodować, że moc idzie na tą oś gdzie któreś z kół ma najlżej. Blokada tylnego mostu miała to poprawić ale wyszło jak wyszło. Więcej w tym fanu niż praktyczności. Stąd wkładanie torsena z V8 lekko poprawia sytuacje.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 80 B4 Quattro z EDS?
PostNapisane: 20.paź.2016 17:09:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.kwi.2012 15:53:06
Posty: 2172
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
Auto: 100 C4 Avant Quattro 2.8E Automat
Ale centralny nie jest "otwarty"... To właśnie ten paradoks. Dla przykładu: Tył z blokadą diff stoi na twardym podłożu, centralny torsen niby nad wszystkim panuje a podniesienie przedniego koła rozpitala cały system. Niby torsen powinien coś przenieść na tył...
Przecież to torsen!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 80 B4 Quattro z EDS?
PostNapisane: 20.paź.2016 20:33:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
No mówię, ze nie przeniesie, i jak widzisz, torsen bez obciążenia się "rozpina" , dlatego napisałem w cudzysłowu, bo chodzi mi o efekt. Torsen bez wstępnego napięcia, jak w 4 generacji bodajże 60/40, nie ruszy z miejsca z jednym kołem podniesionym, koniec kropka. Nie chce mi się już więcej gadać na ten temat bo działania nie zmienimy.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 80 B4 Quattro z EDS?
PostNapisane: 21.paź.2016 19:29:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.paź.2016 18:25:58
Posty: 7
Podsumowując :) jest sens pakować do quattro EDS na przednia os ? Samochód nie będzie oszczędzany w zimie. :) proszę juz o klarowna odpowiedz ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 80 B4 Quattro z EDS?
PostNapisane: 21.paź.2016 19:35:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.kwi.2012 15:53:06
Posty: 2172
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
Auto: 100 C4 Avant Quattro 2.8E Automat
Sam sobie Odpowiedz, ja już wiem, co mam z tym zrobić...



Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 80 B4 Quattro z EDS?
PostNapisane: 21.paź.2016 19:40:07 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Trzeba było jeszcze zrobić test z lewą nogą na heblu...oczywiście nie na opór a na wyczucie ;-)

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 80 B4 Quattro z EDS?
PostNapisane: 21.paź.2016 19:42:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.kwi.2012 15:53:06
Posty: 2172
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
Auto: 100 C4 Avant Quattro 2.8E Automat
Szczerze, to były momenty gdy chciało jechać. Zrobię lepszy test, na takiej połówce europalety z kółkami. Coś jak deskorolka :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 80 B4 Quattro z EDS?
PostNapisane: 28.paź.2016 08:28:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.kwi.2012 15:53:06
Posty: 2172
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
Auto: 100 C4 Avant Quattro 2.8E Automat
QuattroNG napisał(a):
Podsumowując :) jest sens pakować do quattro EDS na przednia os ? Samochód nie będzie oszczędzany w zimie. :) proszę juz o klarowna odpowiedz ;)



Co do sensu, pewnie już się dogadaliśmy, teraz pora na konkrety: Rezasz już coś w tym temacie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 80 B4 Quattro z EDS?
PostNapisane: 31.paź.2016 17:12:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
No dobra pany....a kto i gdzie znalazl informacje o podizale momentu przez torsen? Wszyscy pisza 75/25 lub 60/40 albo 50/50%...ale z tego co zauwazylem sam torsen jest tak zbudowany ze musi dostac na tyle duzy moment aby auto ruszyc. Czyli inaczej mowiac trseba dac w palnik by zebaki sie pozornie zaczely zakleszczac. Myle sie?

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 80 B4 Quattro z EDS?
PostNapisane: 31.paź.2016 22:25:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.kwi.2012 15:53:06
Posty: 2172
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
Auto: 100 C4 Avant Quattro 2.8E Automat
Wygląda to tak jakby wyjąć korek z wanny, jak moment obrotowy ma którędy sp***dolić, to pójdzie w powietrze. Trudno to dociera do człowieka który sobie tłumaczy: przecież to Audi! Quattro! Torsen! A prawda boli...

Ps. Kupiłem już graty, brakuje mi jeszcze plastikowego zbiorniczka z dodatkowym króćcem przelewowym pod EDS.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 80 B4 Quattro z EDS?
PostNapisane: 31.paź.2016 23:06:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
Jakby nie było to jak torsen dostanie odpowiednich obrotów / momentu to zakleszcza się samoistnie - czyli stara się rozdzelić moment równo przód/tył. Ucieknie mu część na którąś oś ale nadal na drugiej pozostanie napęd... czyli jeżeli jedno koło w powietrzu i momentu jest na tyle dużo by powodować zakleszczenie to pojedzie.

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 80 B4 Quattro z EDS?
PostNapisane: 01.lis.2016 08:40:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.kwi.2012 15:53:06
Posty: 2172
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
Auto: 100 C4 Avant Quattro 2.8E Automat
Nie darmo później pakowali EDS seryjnie... Żeby to ruszyło bez EDS, trzeba by pewnie na max obroty dać.
Dużo pomaga skręcenie przednich kół, wtedy opór na przegubach rośnie i "coś tam" momentu na tył idzie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 80 B4 Quattro z EDS?
PostNapisane: 01.lis.2016 10:46:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
ten EDS za wiele chyba to nie daje, A4ka quattro z ukręconą półoślą z tyłu ani drgnęła


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 80 B4 Quattro z EDS?
PostNapisane: 01.lis.2016 10:48:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.kwi.2012 15:53:06
Posty: 2172
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
Auto: 100 C4 Avant Quattro 2.8E Automat
Bo czujnik ABS się nie obracał... Ja bym zamienił wtyczki od ABS, z lewej na prawą, wtedy by pojechało :) Dobrze jest wozić w aucie jeden dobry czujnik, albo coś zrobić a`la emulator obracającego się koła, lub możliwość ręcznego włączenia hamulca dla danego koła w sterowniku eds. :) Już ja to zrobię porządnie :)

No i zostawię do tego ręczny DIFF z tyłu. Nawet z ukręconą półosią - pojedzie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 80 B4 Quattro z EDS?
PostNapisane: 01.lis.2016 10:56:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
właśnie patrzę na innym forum temat w A4 B5 to w sumie za dużo roboty nie ma w kablach, 5 przewodów trzeba dołożyć i jeden przepiąć


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 80 B4 Quattro z EDS?
PostNapisane: 01.lis.2016 10:59:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.kwi.2012 15:53:06
Posty: 2172
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
Auto: 100 C4 Avant Quattro 2.8E Automat
Mam całą wiązkę z komputerem, mam pompę. Na tygodniu, jak obrobię się z robotą to wstawię do warsztatu gdzie założą pompę i dołożą przewód hamulcowy na tył. Elektryka, to będzie pryszcz.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 80 B4 Quattro z EDS?
PostNapisane: 01.lis.2016 11:01:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
Energy napisał(a):
Mam całą wiązkę z komputerem, mam pompę. Na tygodniu, jak obrobię się z robotą to wstawię do warsztatu gdzie założą pompę i dołożą przewód hamulcowy na tył. Elektryka, to będzie pryszcz.


ale Ty masz z tyłu na przycisk i dokładasz teraz na przód EDS


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 73 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 51 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: