.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 12.lut.2025 22:23:48

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sie.2007 22:32:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.gru.2003 19:22:12
Posty: 663
Lokalizacja: Olsztyn
Miałem podobną przygodę rok temu.W nocy najechałem prawym kolem na podstawę znaku robót drogowych (taka czarna kostka) - leżała prawie na środdku pasa.
Była 4 nad ranem i 400 km od domu więc nie wzywałem policji.
Okazało się że drga kierownica, która dodatkowo skręciała się w lewo przy jeździe na wprost. Po dojechaniu do domu, następnego dnia zdjąłem felgę i okazało się żę jest podgięta od wewnątrz.
Po zmianie na zapas byo lepiej ale nie do końca. Lekkie drgania od 110-120. Przy hamowaniu z dużej prędkości mocno drga kierownica.

Zrobiłem geometrie, zbieżność. Zmieniłem tarcze hamulcowe. Kierownica prosto ale drgania nie ustąpiły.
Zawieszenie sprawdzali mechanicy i nic nie znaleźli.
Do tej pory jeżdżę i nie wiem gdzie pojechać w Olsztynie aby mi jednoznacznie zdiagnozowano co poszło.
Coś się musiało poddać i coś nadal jest nie wporządku.
Myślałem że może kolumna się podgięła, ale teraz czytając posty sam nie wiem.
Może wahacz.
Kołą pożyczałem też od innego C4 idelanie wyważone, nowe i nic nie pomogło.
Szkoda mi kasy wymieniać po kolei elementy.
Pozdrawiam
Darp

_________________
Batymetria jezior


A6 C4 2.5TDI 115KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sie.2007 20:18:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
Darp napisał(a):
...Lekkie drgania od 110-120. Przy hamowaniu z dużej prędkości mocno drga kierownica.

Zrobiłem geometrie, zbieżność. Zmieniłem tarcze hamulcowe. Kierownica prosto ale drgania nie ustąpiły.
Zawieszenie sprawdzali mechanicy i nic nie znaleźli.
Do tej pory jeżdżę i nie wiem gdzie pojechać w Olsztynie aby mi jednoznacznie zdiagnozowano co poszło.
Coś się musiało poddać i coś nadal jest nie wporządku.

Drgania oznaczają bicie. Stawiam na skrzywioną piastę. Spróbuj przystawić czujnik zegarowy do felgi z boku i zakręć kołem. Jeśli bije, najtaniej i najszybciej będzie zmienić całego McPhersona (lub zwrotnicę, jeśli górna część kolumny jest u Ciebie odkręcana (nie wiem jak jest w Twoim aucie)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.wrz.2007 21:13:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.gru.2003 19:22:12
Posty: 663
Lokalizacja: Olsztyn
Zastanawiałem się nad piastą, ale to bicie jest odczuwalne dopiero przy 120 km/ha, bardzej przy hamowaniu, a po zdarzeniu przestawiła się trochę kierownica, więc może to kolumna się skrzywiła
Pozdrawiam
Darp

_________________
Batymetria jezior


A6 C4 2.5TDI 115KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.wrz.2007 08:14:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
jeśli skrzywisz kolumnę, bicia nie bedzie. Koło będzie pochylone nienormalnie, ale cały czas tak samo. Skrzywić musiało się coś, co spowodowało że płaszczyzna koła nie jest równoległa do płaszczyzny łożyska koła.
Albo masz skrzywioną felgę, pęknięty kord w oponie lub coś takiego


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.wrz.2007 22:21:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.gru.2003 19:22:12
Posty: 663
Lokalizacja: Olsztyn
Koła (felgi i opony ) odpadaja.
Wymienialem na nóweczki i nic.
U mnie bije a w innej C4 nie biją.
:-)
Pozdrawiam
Darp

_________________
Batymetria jezior


A6 C4 2.5TDI 115KM


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: