.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.lut.2025 00:20:35

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sie.2007 09:59:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.gru.2006 18:18:25
Posty: 475
Lokalizacja: Olsztyn
Góral napisał(a):
Po rownej drodze, jadac prosto np po autostradzie mozna przekroczyc predosc 140 km/h, jednakze gdy bedzie luk na autostradzie w prawo i skrece kolami to auto wprada w te dramatyczne wibracje, czuje to z lewego przodu. Auto traci kontrole, pozostaje jedynie gwaltowne przyhamowanie do predkosci 120km/h.

Po zwyklej wyboistej drodze lokalnej to jadac prosto predkoscia 140km/h wystarczy, ze lewy przod wpadnie w minimalne zaglebienie to znow sie zaczyna.


Wspominasz o zmianie kierunku jazdy więc pomyślałem sobie coś o półosi i uszkodzeniu przegubu wewnętrznego.

Czy jak dynamicznie ruszasz z miejsca prawie że strzelając ze sprzęgła też masz takie objawy ?

_________________
Było --- B4 2,0 ABK, Quattro

Nie wiem co będzie ale będzie AWD.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sie.2007 11:14:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 02:56:05
Posty: 1270
Lokalizacja: Wrocław
Kovic napisał(a):
Góral napisał(a):
Po rownej drodze, jadac prosto np po autostradzie mozna przekroczyc predosc 140 km/h, jednakze gdy bedzie luk na autostradzie w prawo i skrece kolami to auto wprada w te dramatyczne wibracje, czuje to z lewego przodu. Auto traci kontrole, pozostaje jedynie gwaltowne przyhamowanie do predkosci 120km/h.

Po zwyklej wyboistej drodze lokalnej to jadac prosto predkoscia 140km/h wystarczy, ze lewy przod wpadnie w minimalne zaglebienie to znow sie zaczyna.


Wspominasz o zmianie kierunku jazdy więc pomyślałem sobie coś o półosi i uszkodzeniu przegubu wewnętrznego.

Czy jak dynamicznie ruszasz z miejsca prawie że strzelając ze sprzęgła też masz takie objawy ?


Nie mam jak strzelic ze sprzegla, bo to automat ;)

Przeguby rowniez sprawdzialem...jutro wymienie lewy wahacz i zobaczymy jakie beda rezultaty...

_________________
DS, AAH, JS, AVF, PJ, ANJ, AXG, PM"Q", ACK, ANJ, CAHA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sie.2007 18:59:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
Góral napisał(a):
jarekle napisał(a):
mi tu przychodzi na myśl pekniety oplot w oponie, przy wiekrzej prędkości siła odćrodkowa powoduje wówczas powstanie garba na bieżniku i mogą takie wibracje mieć miejsce... zamień opony z tyłu na przud i spraw czy objaw jest nadfal i czy dalej z przodu


sprawdzalem to, zalozylem nawet 2gi komplet 18nastek i to samo...


18-nastki na polskich drogach to głupota w czystej postaci :-D

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sie.2007 19:13:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Skoro koncowki drazkow i wahacze nie maja luzow i amortyzatory tez nie lataja na boki a lozyska gorne takze to wina lezy po stronie piasty kola. Mozesz miec wywalone lozysko i nie bedzie go slychac ale na zakrecie wspoosiowosc jego uklada sie zle i zaczyna wpadac kolo w wibracje.Masz zalozone dystanse to tym bardziej bedzie to widoczne. Nawet minimalne odksztalcenie felgi nie dowazy jej tak jak trzeba i przy dystansach dostaje wibracji.Czym opona szersza a srednica felgi wieksza tym potrzeba wiekszej dokladnosci. Sprawdz sobie tez poduszki od kolyski tam gdzie jest ona przykrecona do podluznic. Bedzie luz a wiadomo guma parcieje z wiekiem, wiec bedzie taka telepawka i to najprawdopodobniej wina. Jak nie pomoze nic innego to wymien te 4 sztuki .

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sie.2007 23:43:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 02:56:05
Posty: 1270
Lokalizacja: Wrocław
kosma_sz napisał(a):
Góral napisał(a):
jarekle napisał(a):
mi tu przychodzi na myśl pekniety oplot w oponie, przy wiekrzej prędkości siła odćrodkowa powoduje wówczas powstanie garba na bieżniku i mogą takie wibracje mieć miejsce... zamień opony z tyłu na przud i spraw czy objaw jest nadfal i czy dalej z przodu


sprawdzalem to, zalozylem nawet 2gi komplet 18nastek i to samo...


18-nastki na polskich drogach to głupota w czystej postaci :-D


prosilem o wypowadanie sie na temat :!: zbedne komentarze sie niepotrzebne :!:

_________________
DS, AAH, JS, AVF, PJ, ANJ, AXG, PM"Q", ACK, ANJ, CAHA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sie.2007 06:39:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
Góral napisał(a):
kosma_sz napisał(a):
Góral napisał(a):
jarekle napisał(a):
mi tu przychodzi na myśl pekniety oplot w oponie, przy wiekrzej prędkości siła odćrodkowa powoduje wówczas powstanie garba na bieżniku i mogą takie wibracje mieć miejsce... zamień opony z tyłu na przud i spraw czy objaw jest nadfal i czy dalej z przodu


sprawdzalem to, zalozylem nawet 2gi komplet 18nastek i to samo...


18-nastki na polskich drogach to głupota w czystej postaci :-D


prosilem o wypowadanie sie na temat :!: zbedne komentarze sie niepotrzebne :!:


Może rozwinę. Zawieszenie przy takich felgach dostaje porządnie w dupę. Będziesz wymieniał drążki, tuleje i wahacze co 10tys km, a potem z płaczem będziesz się na forum pytał co ci wibruje. Polska jest dziurawa stary i źle Ci nie życzę. Krótko mówiąc, jestem pewien, że twoje problemy są pośrednio wynikiem niskiego profilu opony. No chyba, że jeździłeś na 15-stkach to przepraszam ;)

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sie.2007 10:15:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lut.2007 00:46:01
Posty: 1347
Lokalizacja: Chełmno-Coventry
Auto: Audi Q7 4L 3.0 TDI
kosma_sz napisał(a):
Może rozwinę. Zawieszenie przy takich felgach dostaje porządnie w dupę. Będziesz wymieniał drążki, tuleje i wahacze co 10tys km, a potem z płaczem będziesz się na forum pytał co ci wibruje. Polska jest dziurawa stary i źle Ci nie życzę. Krótko mówiąc, jestem pewien, że twoje problemy są pośrednio wynikiem niskiego profilu opony. No chyba, że jeździłeś na 15-stkach to przepraszam ;)

i tu sie mylisz kolego bo w mojej C5 zaczynam odczuwac to samo ale nie az tak mocno i mam 15-ki. W mojej niuni sprawdzalem zawieszenie,lozyska wymienilem lewy przegub, prawy byl rozebrany wyczyszczony i nasmarowany, opony wymienione, jednym slowem wszystko sprawdzone po dwa razy i nic a objaw jest. stawiam na przegub wewnetrzny bo w momencie kiedy hamuje silnikiem tez zaczynam odczuwac drgania.

_________________
Pozdrawiam :diabel:
Obrazek

Bylo
AUDI A6 C5 2.4 98r AGA LPG
Mercedes CL 500 W215
Mercedes E320 CDI S211
Jest
Audi Q7 4L 3.0 TDI 12r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sie.2007 12:14:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
MiKev napisał(a):
i tu sie mylisz kolego bo w mojej C5 zaczynam odczuwac to samo ale nie az tak mocno i mam 15-ki. W mojej niuni sprawdzalem zawieszenie,lozyska wymienilem lewy przegub, prawy byl rozebrany wyczyszczony i nasmarowany, opony wymienione, jednym slowem wszystko sprawdzone po dwa razy i nic a objaw jest. stawiam na przegub wewnetrzny bo w momencie kiedy hamuje silnikiem tez zaczynam odczuwac drgania.


Idę w zaparte. A jakie masz ciśnienie w oponach?

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sie.2007 12:26:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 02:56:05
Posty: 1270
Lokalizacja: Wrocław
kosma_sz napisał(a):
MiKev napisał(a):
i tu sie mylisz kolego bo w mojej C5 zaczynam odczuwac to samo ale nie az tak mocno i mam 15-ki. W mojej niuni sprawdzalem zawieszenie,lozyska wymienilem lewy przegub, prawy byl rozebrany wyczyszczony i nasmarowany, opony wymienione, jednym slowem wszystko sprawdzone po dwa razy i nic a objaw jest. stawiam na przegub wewnetrzny bo w momencie kiedy hamuje silnikiem tez zaczynam odczuwac drgania.


Idę w zaparte. A jakie masz ciśnienie w oponach?


jakos jezdzilem pol roku na 18nastkach nie bylo zadnego problemu, nie jezdze jak szaleniec, w miescie uwazam na kazda dziure. Nie zdarzylo mi sie jeszcze skrzywic felgi, a zawieszenie sie zuzywa, wiec powstaja potem problemy, ale mam znajomych co jezdza od kilku lat i nie ma problemow. Wiec mysle, ze trzeba wyeleminowac uszkodzona czesc i jezdzic nadal.

_________________
DS, AAH, JS, AVF, PJ, ANJ, AXG, PM"Q", ACK, ANJ, CAHA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2007 06:43:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.paź.2005 19:33:05
Posty: 120
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Jeżeli problem dotyczy wersji quattro to sprawdź czy tylne drążki kierownicze nie są wywalone. Jeżeli dodatkowo coś Ci skrzypi w tylnym zawiasie to z dużym prawdopodobieństwem jest to właśnie ta przyczyna.

_________________
Audi A6 C4 2.8 30V Quattro automat


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2007 08:33:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 02:56:05
Posty: 1270
Lokalizacja: Wrocław
krzynios napisał(a):
Jeżeli problem dotyczy wersji quattro to sprawdź czy tylne drążki kierownicze nie są wywalone. Jeżeli dodatkowo coś Ci skrzypi w tylnym zawiasie to z dużym prawdopodobieństwem jest to właśnie ta przyczyna.


tez tak mysalem, ale sprawdzialem tylne zawieszenie, bo podjerzewalem, ze moze akurat od tylnego, ale tez nic :(

_________________
DS, AAH, JS, AVF, PJ, ANJ, AXG, PM"Q", ACK, ANJ, CAHA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2007 13:34:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.paź.2005 19:33:05
Posty: 120
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Góral napisał(a):
krzynios napisał(a):
Jeżeli problem dotyczy wersji quattro to sprawdź czy tylne drążki kierownicze nie są wywalone. Jeżeli dodatkowo coś Ci skrzypi w tylnym zawiasie to z dużym prawdopodobieństwem jest to właśnie ta przyczyna.


tez tak mysalem, ale sprawdzialem tylne zawieszenie, bo podjerzewalem, ze moze akurat od tylnego, ale tez nic :(

Co znaczy sprawdziłeś? Na szarpakach najczęściej nic nie widać. Zdejmij koło, odkręć drążek i zobacz czy nie ma luzów.

_________________
Audi A6 C4 2.8 30V Quattro automat


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2007 14:14:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 02:56:05
Posty: 1270
Lokalizacja: Wrocław
krzynios napisał(a):
Góral napisał(a):
krzynios napisał(a):
Jeżeli problem dotyczy wersji quattro to sprawdź czy tylne drążki kierownicze nie są wywalone. Jeżeli dodatkowo coś Ci skrzypi w tylnym zawiasie to z dużym prawdopodobieństwem jest to właśnie ta przyczyna.


tez tak mysalem, ale sprawdzialem tylne zawieszenie, bo podjerzewalem, ze moze akurat od tylnego, ale tez nic :(

Co znaczy sprawdziłeś? Na szarpakach najczęściej nic nie widać. Zdejmij koło, odkręć drążek i zobacz czy nie ma luzów.


dokladnie mozolnie rozbieralem zawieszenie i sprawdzalem :(

_________________
DS, AAH, JS, AVF, PJ, ANJ, AXG, PM"Q", ACK, ANJ, CAHA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2007 15:13:11 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.sty.2005 09:35:57
Posty: 466
Lokalizacja: Pruszków
wtrącę się w sprawie sprawdzania tylnych drążków/wahaczy skrętnych górnych w q. Wystarczy podlewarować samochód i ruszyć kołem góra/dół. Wydaje mi się, że wtedy mamy większą dźwignię niż gdy zdejmiemy drążek i mamy go w ręku :diabel:

_________________
A100 C4 Avant 2.8 quattro
A200 2.2T quattro - od początku do końca -> 10/2006


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2007 16:20:56 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Przyjżyj się jeszcze raz przegubom wewnętrznym - u mnie jak zaczynało telepać autem to aż w szoku byłem - objawy identyczne. Też nie podejrzewałem tego, ale że miałem kiepskie zewnętrzne to zmieniłem całe półośki na regenerowane i było juz po temacie - nigdy więcej takiego telepania. A wcześniej też szukałem luzu w zawieszeniu i dziury w całym (kole :P ) :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sie.2007 13:41:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 02:56:05
Posty: 1270
Lokalizacja: Wrocław
Wg moich przypuszczen wymienilem lewy wahacz i koncowke, choc nie wykazywaly luzow, no moze koncowka tak, ale sworzen byl jeszcze dobry.
Wkocnu moge sie wreszcie rozkoszowac moca auta.
Ale taki sam zabieg uczynie z prawej strony, aby miec doslowna cisze ;)

_________________
DS, AAH, JS, AVF, PJ, ANJ, AXG, PM"Q", ACK, ANJ, CAHA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sie.2007 20:39:28 
Wulkanizator

Dołączył(a): 31.paź.2005 15:35:35
Posty: 1950
Lokalizacja: Orzesze
Góral napisał(a):
Wg moich przypuszczen wymienilem lewy wahacz i koncowke, choc nie wykazywaly luzow, no moze koncowka tak, ale sworzen byl jeszcze dobry.
Wkocnu moge sie wreszcie rozkoszowac moca auta.
Ale taki sam zabieg uczynie z prawej strony, aby miec doslowna cisze ;)


Co wygrałem :?: :D

_________________
dawniej:
A100 C2 2,0 D 2000-2001 RIP
A100 C3 2,3 B+G 2001-2004
A80 B3 1,8 JN B+G 2004-2005
w AKP:
S4 AVANT 2,2T + LPG 2005-2008 (sprzedana :( )
A90q B3 2,3 NG/ABH 2008-2013
A6 C5 2,8 B+G avant q tip 2008 -


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sie.2007 23:10:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 02:56:05
Posty: 1270
Lokalizacja: Wrocław
arthurr napisał(a):
Góral napisał(a):
Wg moich przypuszczen wymienilem lewy wahacz i koncowke, choc nie wykazywaly luzow, no moze koncowka tak, ale sworzen byl jeszcze dobry.
Wkocnu moge sie wreszcie rozkoszowac moca auta.
Ale taki sam zabieg uczynie z prawej strony, aby miec doslowna cisze ;)


Co wygrałem :?: :D


dziekowac :D :piwo:

a co najlepsze, sworzen nie mial zadnych luzow ;)

_________________
DS, AAH, JS, AVF, PJ, ANJ, AXG, PM"Q", ACK, ANJ, CAHA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sie.2007 23:24:36 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4399
Lokalizacja: Wrocław
Góral napisał(a):
a co najlepsze, sworzen nie mial zadnych luzow ;)


Miał, ale nie tą siłę przykładałeś ręcznie. Kilka takich wahaczy już wymieniłem, które niby były sztywne, a tłukły na drodze dokumentnie...

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sie.2007 20:04:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.gru.2005 23:06:53
Posty: 568
Lokalizacja: Olsztyn
mialem taki sam objaw, u mnie problem znikanl po wymianie amortyzatorow na gazowe. W starych pojawil sie luz pomiedzy tlokiem a dolem amora - na polaczeniu. Problem pojawial sie przy 120-130 a pozniej od 200-210 w tedy bylo to juz niebezpieczne. Jednak gazowa KYB`y zalatwily sprawe :) Problem powrocil po ok. 30 000km :) okazalo sie ze i KYB dostaja po dupie na naszych drogach ]:->

_________________
B4 1992 1z bylo
C4 1994 aat bylo
C4 1996 ael bylo
B5fl x2 bylo
A3 2004 BKD bylo
A4 2006 ASB quattro
A6 c4 quattro XYS ael 30.12.1997
A6 C6 CDYA
A6 C7 CDUD @ 320/700
S4 B5 AGB @ 320/460


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 52 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: