.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.lut.2025 05:16:29

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 58 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 08.paź.2011 15:06:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sie.2010 21:32:33
Posty: 491
Lokalizacja: okolice lublina
dzięki. napisałem do niego. :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.paź.2011 19:48:41 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
Zioolko, to nie jest drutowanie tylko modernizacja. Nic nie spawasz, nic nie sztukujesz.... Przykręcasz, odkręcasz i tyle.
Były wersje C3 ze wspomaganiem podciśnieniowym, a w C4 już nie zakładano wspomagania hydraulicznego. Gdyby było takie dobre, to by je zostawili. W aucie, które ma więcej niż 20 lat można zrobić tak jak Ty - czyli wymienić wszystko i wydać tyle, ile kosztuje cały samochód, albo wstawić układ podciśnieniowy, jaki ma 99,9% samochodów. Nawet zakładając, że kupimy nową pompę, to całość zamknie się w 300 zł. W zamian spokój i zero problemów.


Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.paź.2011 20:52:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
wordeck napisał(a):
Zioolko, to nie jest drutowanie tylko modernizacja. Nic nie spawasz, nic nie sztukujesz....

Wszystko Ok. pod warunkiem, że zachowujesz średnicę tłoczka pompy. Jak wstawisz serwo i pompę od auta z mniej wydajną pompą (mniejszy tłoczek) to to jest dla mnie drut i tyle - a tak większość tu robi.
Pozatym ja na siłę i jakość hamowania (po wywaleniu ufo) nie narzekam (na HP2 auto staje dęba), więc nie widzę sensu wymiany hydrauliki na serwo.

wordeck napisał(a):
W aucie, które ma więcej niż 20 lat można zrobić tak jak Ty - czyli wymienić wszystko i wydać tyle, ile kosztuje cały samochód
Pozdrawiam


nie możesz jednak odmówić mojemu rozwiązaniu eleganckości :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.paź.2011 11:52:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sie.2010 21:32:33
Posty: 491
Lokalizacja: okolice lublina
też wolę dobrze sprawujący się oryginał, od dobrze sprawującego się nie oryginału ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.paź.2011 15:28:50 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
pawelec napisał(a):
też wolę dobrze sprawujący się oryginał, od dobrze sprawującego się nie oryginału ;)


Ale ja nie namawiam :peace:. Powodzenia w walce....

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2011 18:24:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lip.2007 14:07:59
Posty: 22
Lokalizacja: Bydgoszcz
OK, chce poszukac pompy i mam do wyboru:
893 611 021 ATE, srednica 23,81 ABS
893 611 021 A stalowa srednica 22,2
893 611 021 B stalowa srednica 22,2

lub
441 611 021 A ATE 25,40 dla pojazdow ze wzmocniontym zawieszeniem ale to chyba nie to.

Pytanie czy te 3 pierwsze - szczegolnie ich srednica - ma wielki wplyw, ktora znajde i zamontuje? Moje auto ma ABS, ale niesprawny.

Pozdrawiam,
Łukasz


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2011 19:12:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lut.2004 08:38:37
Posty: 3695
Lokalizacja: Bydgoszcz
wordeck bez wymiany listwy nie da rady
prędzej czy później zagotujesz płyn
tam są różne wielkości zaworów na listwie i należy razem z wywaleniem bebechów i wstawieniem serwa i jednosekcji wymienić listwę od C4

_________________
Pozdrawiam
Buba
_________________
Bestia 2,2 T 20 V Q pod kołderką w garażu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2011 16:32:36 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
Dlaczego ma się gotować? Przecież ciśnienie będzie niższe (przy zmianie pompy na jednosekcyjną) albo bez zmian (przy wyłączeniu jednej sekcji).
Mam teraz w C3 7a pompę 100 bar na oryginalnej listwie od C3, a w drugim C3 wyjęte tłoczki od wspomagania hamulców (zostawiłem gruchę i powrót do zbiornika (zaślepka od pompy hamulcowej zamiast rurki do wspomagacza), ale dlatego, że akurat nie miałem zaślepki na wyjście z pompy- i tak już zostało ;)). Nic się nie gotuje, nic się nie dzieje złego, jest tak już wiele tys. km. Płyn się gotuje, jeżeli w układzie będzie nieszczelność po stronie dopływu oleju - wtedy "lewe" powietrze robi bąbelki :peace: , albo kiedy układ nie jest drożny.
Układ nr 1 i nr 2 jest przećwiczony w kilku Cygarach i nic się nie gotuje. Kiedyś czytałem na Forum, że na pompie jednosekcyjnej 100 bar kierownica na oryginalnej listwie kręci się ciężko - to prawda, jeżeli pompa nie jest 100% sprawna. Przy sprawnej, kręci się troszkę ciężej, ale nadal lekko. Przy układzie nr 2 (2 sekcje 150 bar, bez tłoczków od obwodu hamowania) nie ma żadnej różnicy.

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2011 16:42:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sie.2010 21:32:33
Posty: 491
Lokalizacja: okolice lublina
wordeck, a jak sprawdzic bez wyjmowania czy pompa nadal jest sprawna i daje dobre cisnienie? sprawdzic cisnienie na wyjsciu poszczegolnych sekcji?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2011 19:30:38 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
A masz czym zmierzyć? Jeśli nie cieknie, nie wyje, nie ma wyczuwalnego luzu na wałku i kierownica lekko się obraca, to możesz przyjąć, że jest sprawna.
Wracając do poprzedniego postu, wymiana na pompę jednosekcyjną wymaga zakucia nowych węży, albo zaadoptowania (w tym wygięcia części metalowej) węży z C4. Rozwiązanie z pozostawieniem pompy dwusekcyjnej, jest technicznie prostsze (wymiana serwa, wyjęcie tłoczków, zaślepka na gruchę, zaślepka na zbiorniczek na powrocie ze wspomagacza i gotowe).

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2011 05:49:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.kwi.2007 20:32:17
Posty: 1158
Lokalizacja: Zgorzelec
Auto: ACOQ NG
Sprawa dotyczy 7A.
Mam pytanie szczególnie do Ciebie Ziółek.
Wymieniłem gruchę na nową, bo przy naciskaniu hamulca wyskakiwał mi wykrzyknik. Po zimie wykrzyknik migał już cały czas. Hamulce działały bez problemu. Po wymianie akumulatora, zregenerowaniu zacisków, nowe tarcze, klocki, przewody i płyn wykrzyknik mrugaj tylko rano i gasł po chwili pracy piknikach. Potem już w ogóle się nie zapalał aż do teraz kiedy znów zapala się prawie przy każdym uruchamianiu silnika.
Wydaje mi się jakby układ wspomagania nie trzymał ciśnienia. Jak zdiagnozować nieszczelność bez wymiany wszystkich elementów?

_________________
była Pantera na A80KP
Kamei


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2011 06:28:49 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Serwo do wymiany. Ew. regeneracji.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2011 07:07:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
Jak mnie pamięć nie myli to kilka lat temu pompę wspomagania w B4 znajomy mi sprawdzał wkręcając w nią manometr.
Druga sprawa, ze jak pompa wspomagania pada to jest powinna być conajmniej zapocona, jak nie lejąca. (ubywa ci płynu?)
No i jeżeli płynu ubywa a pompa jest sucha to trzeba sprawdzic który wąż cieknie (bo i tak może być) i końcówkę zakuć na nowo.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2011 20:52:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2008 21:47:51
Posty: 2910
Lokalizacja: łuków -->UK
Auto: 80 b3 2.0 16v q
zioolko napisał(a):
svider napisał(a):
- grucha - co to jest? ten element wzmacniajacy sile hamowania?


grucha to akumulator cisnienia - wspomaga hamowanie tym, że jest już zakumulowane cisnienie w układzie. Dodatkowo powoduje, że hamulce (ich wspomaganie) działają po zgaszeniu silnika (aż do rozprężenia gazu w gruszce). Grucha, która jest uwalona powoduje między innymi to, iż pompa wspomagania non stop działa na pełnym zakresie i szybicej ją szlag trafia, dodatkowo wspomaganie wariuje.

grucha jest nabita azotem i tak się zastanawiam czy ten azot po prostu się ulatnia z biegiem lat czy następuje jakieś mechaniczne uszkodzenie uniemożliwiające ponowne nabicie azotem, bo
jeżeli można ją ponownie nabić nawet montując jakiś dodatkowy zawór w gruszce , zmniejszyło by to koszty wymiany na śmieszne koszta przeróbki i nabicia azotem

_________________
bmw e39 530d
80 b3 2.0 16v quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lis.2011 21:07:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
mariuszj0808 napisał(a):
grucha jest nabita azotem i tak się zastanawiam czy ten azot po prostu się ulatnia z biegiem lat czy następuje jakieś mechaniczne uszkodzenie uniemożliwiające ponowne nabicie azotem, bo
jeżeli można ją ponownie nabić nawet montując jakiś dodatkowy zawór w gruszce , zmniejszyło by to koszty wymiany na śmieszne koszta przeróbki i nabicia azotem


Nie opłaca się kombinować - kupić nową i zapomnieć o porblemach (na kilkaset tysięcy kilometrów)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lis.2011 22:42:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.gru.2008 10:32:31
Posty: 135
mnie się wydaję, że nie tyle , że się grucha rozszczelnia na zewnątrz i azot ulatuje, lecz gumowa membrana w środku przepuszcza i idzie azot w układ. Wtedy nabicie z zewnątrz nic Ci nie da bo i tak masz uszkodzoną w środku membranę...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lis.2011 08:12:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2008 21:47:51
Posty: 2910
Lokalizacja: łuków -->UK
Auto: 80 b3 2.0 16v q
muszę dorwać gdzieś zepsutą gruchę w celach eksperymentalnych ,nabić azotem i sprawdzić którędy się ulatnia

_________________
bmw e39 530d
80 b3 2.0 16v quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lis.2011 08:16:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.gru.2008 10:32:31
Posty: 135
mariuszj0808 napisał(a):
muszę dorwać gdzieś zepsutą gruchę w celach eksperymentalnych ,nabić azotem i sprawdzić którędy się ulatnia


to lepiej jak chcesz experymentować to dobierz jakiś akumulator hydrauliczny pęcherzowy...wtedy w razie czego jak pójdzie pęcherz to go wymienisz sobie :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 58 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 61 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: