.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 09.lut.2025 23:02:00

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [100 C4 2.6 ABC] Nierówne hamowanie na tylnej osi.
PostNapisane: 20.lut.2010 12:59:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2004 21:59:22
Posty: 644
Lokalizacja: szczecin
Auto: C4 2.6 ABC AVANT
Różnica hamowania na tylnej osi 50% - nie chcą mi dać przeglądu.
Rozebraliśmy z mechaniorem hamulce na słabiej łapiącym kole i tarcza była przegrzana (kolor) - szczęki hamulcowe i klocki w normie. Czy przyczyną może być ta tarcza, czy coś jeszcze? Jakieś sugestie ?

_________________
był: Audi 90 B3 '89 2.0i 115KM 5 cyl. code: PS+cat.
jest: Audi 100 C4 Avant '92 2.6i v6 150KM ABC
jest: VW Passat Variant '99 1.8T 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lut.2010 13:06:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.mar.2004 21:36:17
Posty: 1946
Lokalizacja: Zielona Góra/Łuków...jak spot będzie to przyjadę
Może zapieczony cylinderek ?

_________________
stary dobry góral


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lut.2010 13:11:31 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.kwi.2006 22:22:18
Posty: 2434
Lokalizacja: Radomsko
Auto: AUDI
J@rek napisał(a):
Może zapieczony cylinderek ?


J@rek - tłoczek, cylinderek jest w hamulcach bębnowych...

Co do problemu: wymień przewód hamulcowy gumowy- ten od nadkola do zacisku. Zdarza się często, że przewód ten "puchnie" w środku uniemożliwiając przepływ płynu hamulcowego. Objawem jest właśnie przegrzana tarcza i mocno zużyty klocek hamulcowy względem drugiego koła na tej samej osi. Koszt takiego przewodu to 25PLN, do tego DOT4 i odpowietrzenie. Całość prac to jakieś 50 minut dla sprawnych rąk.
P.S. Jeżeli tarcza jest przegrzana to wymień tarcze i klocki na całej osi...dla bezpieczeństwa.

_________________
AUDI a6 C5 2,8 QUATTRO Avant
AUDI A6 C5 2,4 QUATTRO - SWAP na 1,8T ->poszło w dobre ręce
AUDI B3 QUATTRO 2.3 NG - było...
AUDI C4 AVANT QUATTRO 2.8 AAH - sprzedane...
AUDI 80 Cabrio 1Z :-)
AUDI A4 B6 1,8TQ OETTINGER


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lut.2010 13:58:33 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
ArtHurO napisał(a):
Jeżeli tarcza jest przegrzana to wymień tarcze i klocki na całej osi...dla bezpieczeństwa.


Jeżeli tarcza jest prosta to nie ma sensu jej wymieniać - tarcze przy długich hamowaniach osiągają b.wysokie temperatury na powierzchni, często wręcz świecą. Problem zaczyna się jak taka mocno przegrzana tarcza zostanie schłodzona i się zdeformuje wówczas tylko wymiana ratuje sprawę.
Wymiana wkładek i owszem, zawsze obie strony na raz. Po ciągłym przegrzewaniu się warto wymienić bo będą "zeszklone" na powierzchni i mogą słabo hamować, dodatkowo mogą mieć tendencję do odwarstwienia się od stalowej płytki prowadzącej.

Powodzenia!

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lut.2010 14:53:22 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
jezeli masz 3 sekcyjny uklad hamulcowy ( do tylu idzie 1 przewod ) to sprawdz z tylu pod autem miedzy kolami jest regulator sily hamowania miedzy kolami. byc moze sie poluznl i jest zle przykrecony lub coz mu dolega. jezeli masz 4 sekcyjny uklad hamulcowy to tak jak wyzej koledzy pisza, wzglednie korektor sily hamowania calej tylniej osi

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lut.2010 15:15:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2004 21:59:22
Posty: 644
Lokalizacja: szczecin
Auto: C4 2.6 ABC AVANT
wątpię by był to korektor siły hamowania, który przecież odpowiada za całą oś, a nie oddzielnie na prawą i lewą strone osi...

_________________
był: Audi 90 B3 '89 2.0i 115KM 5 cyl. code: PS+cat.
jest: Audi 100 C4 Avant '92 2.6i v6 150KM ABC
jest: VW Passat Variant '99 1.8T 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lut.2010 15:50:35 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
ale korektor ma 2 oddzielne kanaly , poza tym jest jeszcze w 3- sekcyjnym ukladzie regulator miedzy kolami

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lut.2010 16:20:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2004 21:59:22
Posty: 644
Lokalizacja: szczecin
Auto: C4 2.6 ABC AVANT
wymieniłem te przewody elastyczne - bez zmian... więc pozostaje korektor?

i jeszcze jedno - jaka jest zasada działania takiego korektora?
Bo mi się wydaje, że jego zadaniem jest popuszczać hamulca, a nie je wspomagać. A więc walnięta nie jest strona lewa, tylko prawa, mocniej hamująca?

_________________
był: Audi 90 B3 '89 2.0i 115KM 5 cyl. code: PS+cat.
jest: Audi 100 C4 Avant '92 2.6i v6 150KM ABC
jest: VW Passat Variant '99 1.8T 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lut.2010 17:24:04 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
korektor sily hamowania tylniej osi dziala w ten sposob ze w nim sa 2 tloki na ktore naciska sprezyna. im mocniej zaladujesz auto tym mocniej sprezyna naciska na te tloki. jak depniesz po hamulcach a auto bedzie zaladowane to cala sila pojdzie na kola a jak bedzie puste to sila rozlozy sie i czesc wypchnie tloczki w regulatorze a czesc pojdzie na kola. korektor to taki dodatkowy pedal hamulca tyle ze zalezny od obciazenia tylniej osi.
zdemontuj korektor i sprawdz czy tloczki nie sa zatarte

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lut.2010 18:19:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2004 21:59:22
Posty: 644
Lokalizacja: szczecin
Auto: C4 2.6 ABC AVANT
ok jeśli tam są dwa tłoki - po 1 na każdą stronę, to ma to sens. W przypadku gdyby był tylko jeden tłok to korektor na pewno by tego nie powodował. Wymiana jest dosyć problematyczna bo korektor jest aluminiowy i czuję że będzie wielkim problemem odkręcić te przewody. Masz jakiś pomysł jak je odkręcić?

_________________
był: Audi 90 B3 '89 2.0i 115KM 5 cyl. code: PS+cat.
jest: Audi 100 C4 Avant '92 2.6i v6 150KM ABC
jest: VW Passat Variant '99 1.8T 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lut.2010 18:55:04 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
powiem tak, raz w swojej karierze mialem z tym problem i jakos nie wspominam zle opracji rozkrecenia. zasadniczo to nie musisz odkrecac tego. zacznij od sciagniecia sprezyny i zdemontowania tego pedalu co naciska na te tloczki. bedziesz mial dostep do nich i sprawdzisz czy sie przemieszczaja i czy mniej wiecej maja ten sam opor

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lut.2010 19:17:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2004 21:59:22
Posty: 644
Lokalizacja: szczecin
Auto: C4 2.6 ABC AVANT
dzięki Hans :) będę próbował

powiedz mi tylko czy czymś spryskać te śruby, żeby łatwiej wyszły,
czy je np. podgrzać? :)

_________________
był: Audi 90 B3 '89 2.0i 115KM 5 cyl. code: PS+cat.
jest: Audi 100 C4 Avant '92 2.6i v6 150KM ABC
jest: VW Passat Variant '99 1.8T 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: