.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.lut.2025 16:58:37

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [C3 100] tylne jedno koło słabo hamuje
PostNapisane: 21.kwi.2010 18:24:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.paź.2008 17:22:35
Posty: 69
Lokalizacja: Steyr A / Kraków PL
Auto: Audi A6 C6 2.0TDI Avant `09
Jestem po częściowej regeneracji tylnych hamulców. Ręczny oraz nożny działa bardzo słabo na lewy tył. Są tarcze. Wymienione klocki, gumki i tłoczki. Tarcze zużyte na całej powierzchni.
Po ponownym obejrzeniu przez mechesa stwierdził że tarcza jest krzywa i bije. Co myślicie ?

_________________
A6 C6 Avant 2.0TDI CAHA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.kwi.2010 18:34:55 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lip.2006 13:50:12
Posty: 365
Lokalizacja: Gdynia
ja w c4 miałem tak samo ostatnio, u mnie powodem była linka ręcznego po wymianie OK

_________________
Jest: Audi A6 C4 2.8 AAH Avant Quattro '95 było: Audi 80 B3 1.8 '90
Poza tym w rodzinie: Audi 80 B4 2.0E '92 , Audi A3 1.9TDI '01 , Audi A4 B5 1.8 '95 , Audi 80 B3 1.8S '89 , Audi A6 C5 2.4 '00 , VW Lupo 1.7 SDI '00


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.kwi.2010 18:40:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lip.2006 10:17:35
Posty: 116
tył hamuje słabiej niz przód , i mysle ze sam obejrz tarcze i stwierdz czy sa proste czy krzywe ;) Kiedys jak kupilem auto tez mialem krzywe tarcze i nie czulem tego wcale , nic nie biło itp .U ciebie jesli sa krzywe przyda sie wymiana jesli sa tylko minimalnie znieksztalcone moim zdaniem mozesz jezdzic .I jak kolega pisał sprawdz linki recznego i w razie czego je wymien.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.kwi.2010 22:45:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.paź.2008 17:22:35
Posty: 69
Lokalizacja: Steyr A / Kraków PL
Auto: Audi A6 C6 2.0TDI Avant `09
Ale identycznie słabo hamuje na hamulcu nożnym. Jeżeli wyłączę ABS i zablokuje koła na np. ubitym śniegu to auto mi stawia bokiem. Natomiast włączony ABS koryguje tor hamowania prawidłowo. Na mój rozum linka nie ma chyba nic wspólnego z układem hydraulicznym ?

_________________
A6 C6 Avant 2.0TDI CAHA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.kwi.2010 20:18:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.paź.2005 20:55:39
Posty: 131
Lokalizacja: Lublin
Spróbuj wymienić elastyczne (gumowe) przewody hamulcowe, dość często rozwarstwiają się blokują przepływ płynu.

_________________
typ 43 2.2 5E 2000-2006
S4 AAN Avant 2005-2007
S6 AAN Avant 2009-2012
S4 AAN Avant 2012...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.maja.2010 21:25:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
zacznij od poprawnego odpowietrzenia zacisku.
Potem: czy na hamulcu ręcznym oba koła równo biorą? Jeśli tak - to nie mam dalszych pomysłów.
Jeśli nie - to tłok w "chorym" zacisku jest zapieczony / zablokowany

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.maja.2010 22:45:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.paź.2008 17:22:35
Posty: 69
Lokalizacja: Steyr A / Kraków PL
Auto: Audi A6 C6 2.0TDI Avant `09
cygaro-avant napisał(a):
zacznij od poprawnego odpowietrzenia zacisku.
Potem: czy na hamulcu ręcznym oba koła równo biorą? Jeśli tak - to nie mam dalszych pomysłów.
Jeśli nie - to tłok w "chorym" zacisku jest zapieczony / zablokowany


Nieważne czy ręczny czy nożny. Lewe hamuje zdecydowanie słabiej.
Tłoczki i uszczelki wymienione jak i klocki. Tarcze te co były...
Jak wymienię przewód hydrauliczny to dlaczego na ręcznym jest to samo ?

_________________
A6 C6 Avant 2.0TDI CAHA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.maja.2010 19:43:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Widzisz, regeneracja zacisku nie równa regeneracji zacisku.
Po wymienie gumek miałeś zacisk w ręku i sprawdzałeś jak chodzi popychacz od linki ręcznego? Czy podczas montażu tłoczek zacisku dawał lekko wkręcać na popychacz od ręcznego?
Obawiam się, że masz po prostu źle złożony zacisk.....
- odkręć zacisk od jażma, odłącz linkę ręcznego i wykręć przewód hamulcowy
- ruszając dźwigienką od linki hamulcowej, poczekaj aż zacisk "wypluje" tłoczek wraz z osłoną przeciwpyłkową (to ta harmonijka)
- sprawdź stan dużej uszczelki o-ring oraz gładzi w cylindrze zacisku
- ponownie POPRAWNIE zamontuj tłoczek. Najpierw zakładasz osłone przeciwpyłkową na tłok (na jego tylną część), potem oprawiasz rant uszczelki w rowku w zacisku, potem Z CZUCIEM wkręcasz tłok na popychacz od ręcznego. Wszystko musi być dobrze zwilżone płynem hamulcowym. Tłok wkręca się na popychacz specjalnym przyrządem (ewentualnie "rozkraczonymi" wąskimi kombinerkami - masz do tego dwa nacięcia na obwodzie tłoka)

.....albo podjedź na Rzemieślniczą do Quattro-Service'u to Ci to zrobią

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 88 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: