.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.lut.2025 16:49:29

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [all] rozdział mocy hamowania przód / tył
PostNapisane: 18.maja.2010 21:11:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Heloł :607:
Czy ktoś wie jak w poszczególnych modelach, w zależności od typu zastosowanych tarcz / klocków / zacisków rozdziela się procentowo siła hamowania przednia oś konta tylna oś?
Wiem, że można to mniej więcej policzyć znając średnicę tłoczka w zacisku, średnicę tarczy i szerokość okładziny ciernej, ale może ma ktoś szczegółowe dane, np dla B2, C3 (tarcze went / tarcze) i C4 (tarcze went 288mm / tarcze 245mm)

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.maja.2010 22:02:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lip.2006 21:34:35
Posty: 153
Lokalizacja: Biała Podlaska
na to ma jeszcze wpływ korektor siły hamowania (jeżeli jest) , tył intensywniej hamuje pod wpływem obciążenia (obniżenia)

_________________
audi 80 b3 1.9e 113ps


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.maja.2010 06:20:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.wrz.2005 20:59:51
Posty: 863
Lokalizacja: Białystok
Hmmm fizyka mówi jasno że około 80% siły idzie na przód (po to daje się duże heble z przodu, aby nie było mniej niż 80%) i jeślibyś chciał oszukać fizykę to i tak tył się uślizgnie. To moje zdanie. Dohamowywanie korektorem tyłu auta obciążonego jest po to wprowadzone, aby skorygować rozkład masy.
Obliczenia to czysta teoria (jak obliczysz reakcje opon z podłożem, opon z felgami, felg z piastami ?).

_________________
A6 C5 1997 ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.maja.2010 07:30:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
makaon napisał(a):
Obliczenia to czysta teoria (jak obliczysz reakcje opon z podłożem, opon z felgami, felg z piastami ?).

Tego nie muszę liczyć
Ale jeśli nie ma korektora, to mogę założyć takie samo ciśnienie płynu hamulcowego we wszystkich zaciskach, znając średnicę tłoczka (inny przód i tył, np 54 / 38) policzę nacisk klocków na tarczę, a po pomnożeniu przez współczynnik tarcia (taki sam z przodu i tyłu) dostanę siłę hamującą na tarczy. Ta siła pomnożona przez odległość środka klocka od osi koła (inna dla tyłu / przodu) daje mi moment siły, który następnie podzielony przez promień koła (taki sam z przodu i tyłu) da mi siłę hamującą na styku opony i nawierzchni.
Niedługo mam przegląd machin i chciałbym porównać wydajność hamulców z tym co być powinno. Tak czysto w celach poznawczych. :)

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Ostatnio edytowano 19.maja.2010 07:59:43 przez cygaro-avant, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.maja.2010 07:35:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
nie kłóćcie się z cygaro-avant na temat matematyki, nikt z nas więcej nie ma doktoratu z tej branży ;)

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.maja.2010 08:22:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
quattrowentylator napisał(a):
nie kłóćcie się z cygaro-avant na temat matematyki, nikt z nas więcej nie ma doktoratu z tej branży ;)

:jezor: ale ja nie mam doktoratu z tej branży.....no nie mam....
nikt z nikim - przyszły nasz ojcze Adamie - tu się nie kłóci. Rzeczowa, dżentelmeńska dyskusja, prawda?

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.maja.2010 10:00:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.wrz.2005 20:59:51
Posty: 863
Lokalizacja: Białystok
No jasne :) Nie zapomnij że co by nie było to tył i tak się podniesie w czasie hamowania (mniejszy styk opony z nawierzchnią da mniejszą siłę potrzebną do zerwania przyczepności - poślizgu). Chcę pomóc :) Na przeglądzie rolki prawdę powiedzą (hmm przy zawrotnej prędkości liniowej rolek to będzie ten trzeci rodzaj prawdy 1.cała prawda 2.tylko prawda 3. g.... prawda) ;)

_________________
A6 C5 1997 ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.maja.2010 14:22:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
makaon napisał(a):
(hmm przy zawrotnej prędkości liniowej rolek to będzie ten trzeci rodzaj prawdy 1.cała prawda 2.tylko prawda 3. g.... prawda) ;)

Mam tego świadomość. Statyka statyką, a dynamiczna zmiana nacisku osi i tak decyduje o wszystkim...

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 100 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: