.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.lut.2025 07:48:01

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: A6C4 tłoczek hamulcowy tył/problemik
PostNapisane: 15.kwi.2011 17:52:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.mar.2008 22:05:44
Posty: 2633
Lokalizacja: EPWA
Witam Kolegów.
Dzisiaj zabrałem się do wymiany tarcz i klocków z tyłu. Bardzo się zdziwiłem gdy "wkręcałem" tłoczek - a on się tylko obracał - nie chował :/

Złożyłem starocie do kupy i piję...
Proszę o podpowiedź co źle robiłem. Czytałem na forum temat i byłem przekonany, że działam zgodnie z prikazami...

Proszę o poradę - jutro chcę to zrobić.
Dięki

_________________
Problem jaki AELa spotyka, to łapy mechanika.
Jest Touareg 7P lift 3.6.
Jest Audi 100 1990, 2.2 KU, manual + klimatronic, elektryka.
Hobbystycznie Tecnam 2006T, Cessna 150/152, Wilga, Piper.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.kwi.2011 17:56:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.mar.2004 21:36:17
Posty: 1946
Lokalizacja: Zielona Góra/Łuków...jak spot będzie to przyjadę
trzeba obracać i jednocześnie wduszać...jak ciężko idzie to popuścić odpowietrznik

_________________
stary dobry góral


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.kwi.2011 18:53:30 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Najlepiej zawsze popuszczać odpowietrznik, zdarzyło mi się pewnego razu bez popuszczania że wraz z płynem z zacisku, powędrował z układu do pompy jakiś paproch, przykleił się na zaworku wewnątrz tłoka pompy. W efekcie skończyło się na konieczności wymiany pompy gdyż nie chciał się wydmuchać/wypłukać pomimo rozebrania całej pompy (sam zaworek wewnątrz tłoka jest nierozbieralny).
Wniosek jest taki że można bardzo łatwo uszkodzić pompę, moduł ABS itp. Lepiej dolać troszkę płynu nowego bo najczęściej nie wymieniamy co 2 lata/60 000km tak jak zalecają producenci.
Powodzenia!

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.kwi.2011 20:43:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.mar.2008 22:05:44
Posty: 2633
Lokalizacja: EPWA
Ja płyn wymieniam co 2 lata na ori, więc paproch raczej odpada...Natomiast czy dobrze kumam, że jeśli odkręcę troszkę odpowietrznik, to pozostanie mi odpowietrzenie tylnych zacisków? Na wszelki przypadek zakupię rano płyn...

_________________
Problem jaki AELa spotyka, to łapy mechanika.
Jest Touareg 7P lift 3.6.
Jest Audi 100 1990, 2.2 KU, manual + klimatronic, elektryka.
Hobbystycznie Tecnam 2006T, Cessna 150/152, Wilga, Piper.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.kwi.2011 21:22:00 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Paproch może się pojawić z dowolnego elementu w układzie, tudzież z osadów w jakiejś złączce (normalnie płyn nie "idzie" w stronę pompy).
Jeżeli bezpośrednio po "wciśnięciu/wkręceniu" tłoczka zakręcisz odpowietrznik to powietrze nie dostanie się do zacisku więc nie będzie konieczności odpowietrzania.

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.kwi.2011 07:25:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.mar.2008 22:05:44
Posty: 2633
Lokalizacja: EPWA
Dzięki Tomek. Żonka zobaczyła słońce i muszę ją zabrać na działkę, więc jak tak, to siądzie za kierę i podepcze troszkę w pedał - odpowietrzymy ;)

20:40 Znowu piję piwko - tym razem opijam :D Wkręcając tłoczek wciskałem go kluczem do kół, przy lekko odkręconym odpowietrzniku. Żonka się przydała - odpowietrzyliśmy hamulce i jest tak jak powinno!
P.S. Tarcze i klocki były z jeszcze z fabryki...
Dzięki chłopaki - pomogliście.

_________________
Problem jaki AELa spotyka, to łapy mechanika.
Jest Touareg 7P lift 3.6.
Jest Audi 100 1990, 2.2 KU, manual + klimatronic, elektryka.
Hobbystycznie Tecnam 2006T, Cessna 150/152, Wilga, Piper.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: