.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.lut.2025 08:03:29

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [C4 AEL] Problem z hamulcami.
PostNapisane: 20.maja.2011 18:21:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.wrz.2005 11:57:51
Posty: 1859
Lokalizacja: Wrocław
Auto: noo... ford :]
Sprawa ma się tak.

W tatowym aelu przepuszczały tłoczki tylnych zacisków. Tata zorientował się w temacie dopiero po całkowitym opróżnieniu zbiorniczka. Dojechał tak do domu robiąc kilkanaście km.

Zaciski zostały wymienione na nowe, mimo prób odpowietrzania na wszystkie sposoby pedał opada do podłogi. Podpompowując można jedynie zwolnić.

Serwo suche, podciśnienie również ok.

Co teraz sprawdzić? :) Z góry dziękuję za wszelkie sugestie.

_________________
100 C4 2.0 2004-2007, 80 B3 1.8, 90 q NG
A6 C4 2,5 AEL Quattro 2007-2008 ;(
S6 PLUS C4 4.2 V8 2008-2012
JEST: F Explorer, A8 D2 i 80 B4
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.maja.2011 20:06:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.sty.2008 13:55:30
Posty: 1324
Lokalizacja: lubelskie
Odpowietrzałeś z włączonym zapłonem? Chodzi mi o pompę ABS-u, może ona jest zapowietrzona?

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
(staram się)
A6 C6 Allroad 3.0TDI Q+TIP 2009r 239KM - jest :) :) :)
A3 8L 1.9TDI 130KM 02r. 5D - jest
Peugeot 307 2.0HDI 90KM 03r. - jest
Peugeot Partner Multispace 1.6Pb 05r. - jest
Peugeot Partner Multispace 1.6Pb 03r - jest
Obrazek

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.maja.2011 20:26:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Opis zwiastuje zapowietrzenie całego układu, a bombel powietrza może być dokładnie wszędzie - od pompy hamulcowej aż po tylne przewody.
Zacznij od odpowietrzenia obu sekcji pompy, a jeśli nie pomoże - czeka się cierpliwa wymiana całego płynu hamulcowego, z odpowietrzeniem pompy ABS włącznie

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.maja.2011 20:47:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10347
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Pompa padła miałem tak kiedyś w B3.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.maja.2011 13:28:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.wrz.2005 11:57:51
Posty: 1859
Lokalizacja: Wrocław
Auto: noo... ford :]
Pompa absu też była odpowietrzana.

Mały jak sprawdzić pompe inaczej, jak przez podmianke?

_________________
100 C4 2.0 2004-2007, 80 B3 1.8, 90 q NG
A6 C4 2,5 AEL Quattro 2007-2008 ;(
S6 PLUS C4 4.2 V8 2008-2012
JEST: F Explorer, A8 D2 i 80 B4
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.maja.2011 18:04:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10347
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
No nie wiem , ale komplet naprawczy to jakieś 20-25 pln, w B3 to nawet jej nie rozbierałem tylko kupiłem drugą sprawną za 40 pln i założyłem.Ogólnie po odkręceniu odpowietrzników zalałem denaturat , i przelałem go bez pompowania przez cały układ a potem normalnie wlałem płyn i czekałem aż przeleci, i normalnie wszystko odpowietrzyłem. Na starej pompie nie chciało lecieć .

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.maja.2011 20:58:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.wrz.2005 11:57:51
Posty: 1859
Lokalizacja: Wrocław
Auto: noo... ford :]
`Niestety` pompa okazała się być ok. Wszystko zostało jeszcze raz dobrze odpowietrzone i dalej kicha.

_________________
100 C4 2.0 2004-2007, 80 B3 1.8, 90 q NG
A6 C4 2,5 AEL Quattro 2007-2008 ;(
S6 PLUS C4 4.2 V8 2008-2012
JEST: F Explorer, A8 D2 i 80 B4
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.maja.2011 06:02:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.gru.2005 07:45:23
Posty: 672
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kurde mam tą samą zagwozdkę - zmieniałem tarcze z przodu i musiałem wcisnąć tłoczki. Po tej operacji hamulec jest na maks. gumowy i schodzi prawie do podłogi. Przewody elastyczne są wymienione na nowe, układ porządnie odpowietrzony. Myślałem właśnie o zmianie pompy bo jeszcze tego nie robiłem ...
Może u mnie to pomoże.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.maja.2011 06:52:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.lut.2007 21:05:21
Posty: 2801
Lokalizacja: WWL
a zaciski ci nie stoja ja mmialem takiego delikwenta z tylu i papral caly uklad skonczylo sie regeneracja i dziala.

_________________
życie jest za krótkie żeby jeździć diesel'em
BEZ TRANSPORTU NIE MA NIC
..........................................................................
100C4/S4 4.2 V8...było
accord V .....było
Łoś V70 w AEL'u było
w211 3.2lpg 2003r czarny sedan było
A6c6 3.0 tdi było
s124 605.911 pojechał dalej nabijać km


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.maja.2011 07:33:24 
Klubowicz

Dołączył(a): 07.sie.2003 16:20:52
Posty: 4190
Lokalizacja: Wroclaw
wlasnie robilem u siebie wymiane reperaturek w zacisku tylnym + porzadne odpowietrzenie + wymiana Dot-4. Do tego przetoczylem tarcze dotarlem klocki bo z tylu hamulcow nie bylo. Teraz hamulce igla.

_________________
było Audi 80 B4 2.0 16v ACE
było Audi A3 1.9 TDi
było Audi A6 C4 AEL Avant quattro
Audi A6c4 Ael Avant Quattro ECO Power by' To JA !
Audi 100 C4 red
Audi A3 1.9 8L
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.maja.2011 18:31:06 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
odpowierzałeś pedałując czy grawitacyjnie ?

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.maja.2011 19:35:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.gru.2005 07:45:23
Posty: 672
Lokalizacja: okolice Krakowa
U mnie jeden zacisk tylny jest nowy (no ma 2 lata ale nówka kupiony), drugi działa bez zarzutu. Z przodu zaciski sprawdzone i chodzą bez problemu. Jeden wymieniony bo urwał się odpowietrznik a pozostałości nie udało się wykręcić. Jeden elastyczny przewód nie wymieniony - centralny pod samochodem idący do tyłu - nie było szans bez ukręcenia przewodów ale został oglądnięty i nie jest spękany i raczej trzyma. Do zacisków elastyczne wymienione. Przed wymianą tarcz i wciśnięciu tłoczków wszystko śmigało poprawnie.

Odpowietrzałem pedałując.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.maja.2011 17:59:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Odkręć jeszcze raz te zaciski i sprawdź czy pod gumą ochronną na tłoczku nie jest mokro. Ja regenerowałem swoje i okazało się, że na nowych uszczelkach cieknie. Musiałem jeszcze raz je rozebrać i dokładnie wyczyścić rowek pod uszczelkę z odrobiny rdzy. Te Twoje też pewnie nie są nowe tylko regenerowane i może też odrobina rdzy tam została. Jeśli pod tą gumą jest sucho to wciśnij kilka razy pedał przy zdjętych zaciskach tak by tłoczki wysunęły się mniej więcej do połowy. Następnie odkręć odpowietrzniki (trzymając je do góry i poczekaj aż wypłynie trochę płynu bez bąbli (z założonym wężykiem). Zakręć odpowietrznik i wciśnij tłoki do końca uważając, żeby nie przelało się w zbiorniczku wyrównawczym. W ten sposób od spodu wydmuchasz całe powietrze przez pompę do zbiorniczka. U mnie to pomogło (wcześniej spuściłem prawie 3 l płynu a i tak gdzieś siedziało powietrze.

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 55 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: