mrokuDFE napisał(a):
mam pytanie dotyczące hamulców w Audi Q5 2,0 TFSI. Zgodnie z dokumentacją występują w tym modelu dwie wersje przednich hamulców 2LA - 320 mm średnicy i 2LJ 345 mm średnicy. Ja posiadam wersję z 320 mm tarczami i muszę je wymienić wraz z klockami. Chciałbym zapytać czy ktoś może wyjaśnić mi możliwość zamontowania tych większych tarcz do mojego auta. Jak oglądałem w dokumentacji ETKA obie wersje 2LA oraz 2LJ mają te same zaciski hamulcowe (8K0615123D/E), różne tarcze (8k0615301A 320mm lub 8K0615301M 345mm) oraz inne klocki hamulcowe (8K0698151L dla 345 mm i 8K0698151C dla 320 mm). To sugerowało by, że różnica tkwi gdzieś w mocowaniu samych zacisków i (o ile moja wiedza techniczna dobrze mi podpowiada) wymieniając ich mocowanie można by "przejść" na system z tarczami 345 mm (pamiętając oczywiście aby zmieściły się one w felgach - ale ja i tak mam większe felgi). Czy ktoś posiada wiedzę pozwalającą zweryfikować moje "nieprofesjonalne" dywagacje o wymianie tych tarcz na większe i czy faktycznie ograniczało by się to do wymiany jakiegoś elementu mocującego same zaciski ?
Piotr
Na 99% wymiana ogranicza się tylko do zmiany jarzma na takie jakie jest przy zacisku 345 (jeżeli zaciski są rzeczywiście takie same) i wymianie osłony termicznej tarczy.
Jarzmo to element do którego przykręcony jest zacisk. Osłonę termiczną masz przykręconą po wewnętrznej stronie tarczy hamulcowej.
Zdajesz sobie sprawę, że 345 tarcze są sporo droższe od 320? Dodatkowo przy 345 rośnie masa nieresorowana auta, jak też opory toczenia/bezwładność.
Lepiej poprawić skuteczność wymianą zacisków na inne (np. jakiś wielotłoczek w systemie porsche).
No chyba, że sobie zamówisz/zrobisz customowe 345 skręcane - ważą mniej od 320, kosztują około 3-4 tyś zł.