Witam serdecznie! Mam pewien problem i mam nadzieje, że mi pomożecie. Chodzi o układ kierowniczy w Audi A4 B5, 1,9 TDI, 116KM, 2000r., kombi. Kupiłem go zimą, jeśli chodzi o koła miał założone 15'' z oponami 195/65/15, ET felgi 45. Po zmianie kól na 16'' ET40 z oponami 205/55/16 (było to już w okresie letnim) auto dziwnie się prowadziło. Przy dużych prędkościach na prostym odcinku wykonując krótkie, dynamiczne ruchy kierownicą (prawo, lewo) auto praktycznie nie reagowało na ruch kierownicy. Miałem wrażenie, że to przez opony, że się ślizgają na asfalcie. Zaprowadziłem do mechanika, wymienił mi amortyzatory (przód, tył) drążki kierownicze z końcówkami i przeguby zew. Oczywiście wyważył na nowo koła bo stwierdził, że były źle wyważone i ustawił zbieżność. Niestety nic to nie dało.Sprawdziłem go również na dwóch stacjach kontroli pojazdów i jest wszystko ok. Pojechałem do drugiego mechanika, powiedział że trzeba poprawić zbieżność bo koła są skierowane za mocno do środka. Również nic nie pomogło, w akcie desperacji kupiłem nowy komplet opon pirelli cinturato, w których podobno jest twardsza guma niż w oponach na których jeździłem poprzednio i powinno to pomóc. Nie pomogło. Ostatnio coś mi zaczęło skrzypieć w układzie kierowniczym podczas skręcania, i jest jeszcze jedna sprawa, jak skręcę koła na maksa np w prawo, puszczę kierownicę i zacznę ruszać to koła powinny same płynnie się wyprostować a tak nie jest, jakby coś było za mocno spasowane ze sobą w układzie kierowniczym. Powiem tyle byłem u 4 mechaników, (wymieniłem już wszystko co można było wymienić) jeden po drugim poprawia ale żaden nie potrafi mi pomóc, kierownica chodzi ciężko, reakcja na ruch kierownicy jest do bani i ogólnie źle się prowadzi. Z gór dziękuje za pomoc.
|