.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 23.sty.2025 14:19:01

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Audi 100 C3 2.3 w czasie jazdy twardszy hamulec
PostNapisane: 04.mar.2014 21:35:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.maja.2013 15:18:05
Posty: 35
Witam! znowu mam problem z hamulcami na wolnych obrotach hamulec jest miękki i po wyłączeniu silnika tez wiec akumulator ciśnienia działa w trakcie jazdy hamulec nie jest już taki miękki robi się twardszy po zatrzymaniu auta po ok 1 minucie robi się znowu miękki wymieniłem pompę hamulcową pompę wspomagania później została uszczelniona wymieniłem pompę podciśnienia(wspomagacz hamowania) i akumulator ciśnienia(niestety używany) i teraz pytanie jest takie czy to wina pompy wspomagania czy gdzieś jest jakiś zaworek na wężach? np do regulacji ciśnienia. Z góry wielkie dzięki za info:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 100 C3 2.3 w czasie jazdy twardszy hamulec
PostNapisane: 04.mar.2014 22:04:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.maja.2009 01:14:06
Posty: 879
Lokalizacja: Łobez ZLO
Auto: 2x C3, 2x A6 C4
Pompa wspomagania chyba ma regulację jakąś ale nie wiem do czego i jak to działa. W jednym z węży jest dławik.
viewtopic.php?f=28&t=121748&start=20
Patrz pierwszy post na górze. W porównaniu do innych aut np. cygaro z 2.3, Peugeot 406 czy Laguna II to u mnie w cygarze jest dość twardy pedał hamulca ale hamuje dobrze. Twardość jest taka sama na uruchomionym silniku jak i wyłączonym.

_________________
Było:100 C3 2.5 TDI 1T x3, 406 1.9TD XUD, 80 B3 Sport Edition 1.8PM, 100 C4 2.3 NG, 100 C3 2.0 TD NC, A6 C4 2.6 ABC, A6 C4 2.5TDI AEL, 406 2.0HDI RHZ, Octavia 1.8T AUM, A4 B5 1.8 ADR, A6 C4 2.6 quattro, 80 B3 1.6TD SB, Passat B5FL 1.9TDI AWX, A6 C4 2.5TDI AEL
Renault Laguna II 1.9 dCI F9Q 750 2008-...
Honda Shadow VT600 `96 2012-...
Audi 100 C3 2.5 TDI 1T 2009-...
Audi A6 C4 2.6 ABC quattro 2015-...
Audi 100 C3 1.8 4B 2018-...
Audi A6 C4 2.5 TDI AEL + czips 2019-...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 100 C3 2.3 w czasie jazdy twardszy hamulec
PostNapisane: 04.mar.2014 22:40:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.maja.2013 15:18:05
Posty: 35
no właśnie u mnie zmienia się twardość hamulca:/ jak zgaszę silnik to jest bardzo dobry:) jak jest wąż od od gruchy(pierwszy od strony koła, paska) to obok(od strony rozrządy) z góry i z dołu jest imbus 5 albo 6 to jest ta regulacja? w jedno sekcyjnej jak wspomaganie działało tylko na wysokich obrotach to grzebało się przy tłoczkach i sprężynach a tutaj to nie wiem już o co chodzi:/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 100 C3 2.3 w czasie jazdy twardszy hamulec
PostNapisane: 05.mar.2014 17:15:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.maja.2013 15:18:05
Posty: 35
Wykręciłem ten przewód i jak dmuchałem w rurke to prwie w ogóle nie idzie powietrze:/ między dwoma przewodami jest ta spirala z miedzianą końcówką i jest tak splaszczona że jak dokręce przewód to dociska sie i nie ma przepływu i co teraz zrobić?:) przypominam że na wolnych obrotach hamulec jest dobry tylko w czasie jazdy robi się twardszy:/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 100 C3 2.3 w czasie jazdy twardszy hamulec
PostNapisane: 07.mar.2014 16:09:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.maja.2013 15:18:05
Posty: 35
Ten dławik moge wyjąć? On ma chodzić w rurce czy ta spirala czy co to jest ma chodzić w tym dławiku?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 100 C3 2.3 w czasie jazdy twardszy hamulec
PostNapisane: 08.mar.2014 22:30:12 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
Przerób na normalne serwo podciśnieniowe, 200 zł kosztów (serwo od C4 lub B4, najlepiej razem z pompą, kawałek węża fi 12, dwa zaciski, butelka płynu hamulcowego i zaślepka do wyjścia z pompy dwusekcyjnej) i spokój na zawsze. Było o tym na Forum, mam tak w dwóch autach i zero problemów.

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 100 C3 2.3 w czasie jazdy twardszy hamulec
PostNapisane: 09.mar.2014 00:19:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.maja.2013 15:18:05
Posty: 35
Wordeck na forum jest bo pisałeś:)) ale pytanie mam takie ktòre tłoczki wyciągnąć? Jeden duźy z góry i jeden jest chyba do wyrównania ciśnienia ale który? Bo tego już nik nie opisał:/ wole oryginał ale jak bd trzeba to podciśnienie zrobie:) z góry wielkie dzięki pozdro!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 100 C3 2.3 w czasie jazdy twardszy hamulec
PostNapisane: 09.mar.2014 09:14:47 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
Dwa od strony przodu pompy (kółka pasowego), jeden jest na dole, drugi na górze, zakryty rurką ciśnieniową. Najprościej, po wyjęciu tłoczków, zaślepić wyjście z gruchy na wspomagacz, dzięki temu olej nie mieli się bezproduktywnie w pompie i jest "jakieśtam" chłodzenie.

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 100 C3 2.3 w czasie jazdy twardszy hamulec
PostNapisane: 09.mar.2014 13:38:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.maja.2013 15:18:05
Posty: 35
Dzięki wielkie wordeck! Servo z c4 ok 120zł:) mam druga pompe do mojej sety więc bd działał:) na tej drugiej to mam hamulec twardy więc moge działać:) jak będą problemy to się odezwe:) Pozdro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 100 C3 2.3 w czasie jazdy twardszy hamulec
PostNapisane: 09.mar.2014 15:17:08 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
Pompa może nie pasować do serwa - kwestia długości popychacza, poza tym na pompie od C4 hamulce są znacznie lepsze (większa średnica tłoczków).

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 100 C3 2.3 w czasie jazdy twardszy hamulec
PostNapisane: 09.mar.2014 16:38:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.maja.2013 15:18:05
Posty: 35
Mam drugą pompe od wspomagania to wyjme z niej tloczki no i mam też drugi komplet wspomagacza z pompą hamulca więc zobacze jakie sa wymiary popychacza co idzie od pedału hamulca między tą ze spomagaczem a servem podcisnieniowym a za 120zł moge kupić servo z pompą od c4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 100 C3 2.3 w czasie jazdy twardszy hamulec
PostNapisane: 09.mar.2014 20:25:37 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
Popychacz od pedału sobie ustawisz jak będziesz chciał, masz tam widełki na gwincie i przeciwnakrętkę. Chodziło mi o popychacz z drugiej strony membrany, tzn. od strony pompy. Najlepiej założyć komplet od c4, bo za długi popychacz będzie powodował blokowanie hamulców, a za krótki brak hamulców. Membrana serwa w stanie spoczynku nie może być napięta, więc tego nie ustawisz. Ucinanie i przedłużanie popychacza sobie daruj.

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 100 C3 2.3 w czasie jazdy twardszy hamulec
PostNapisane: 09.mar.2014 21:06:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.maja.2013 15:18:05
Posty: 35
Wiem o co chodzi kupie komplet i będe walczył:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 100 C3 2.3 w czasie jazdy twardszy hamulec
PostNapisane: 09.mar.2014 23:51:11 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
Zapomniałem napisać, że trzeba delikatnie (2-3mm) wklepać fartuch w miejscu gdzie przeszkadza w prawidłowym osadzeniu serwa. Trzeba też zdjąć zbiornik płynu wspomagania razem z uchwytem, ale po założeniu serwa można go założyć na oryginalne miejsca mocowania.

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 100 C3 2.3 w czasie jazdy twardszy hamulec
PostNapisane: 10.mar.2014 10:14:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.maja.2013 15:18:05
Posty: 35
Dzięki wielkie Wordeck za info! Pozdro!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 100 C3 2.3 w czasie jazdy twardszy hamulec
PostNapisane: 10.mar.2014 13:29:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.maja.2013 15:18:05
Posty: 35
No i mam lipe:( moja seta nie ma ABSu a jest 89r a pompa do c4 bez ABSu ok250zł + servo od 50-100zł:/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 100 C3 2.3 w czasie jazdy twardszy hamulec
PostNapisane: 10.mar.2014 14:10:42 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
To kup dwa trójniki po 5 zł i dwie krótkie rurki po 12 zł...

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 100 C3 2.3 w czasie jazdy twardszy hamulec
PostNapisane: 10.mar.2014 14:32:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.maja.2013 15:18:05
Posty: 35
Pompa hamulcowa z opcją ABS to jedną rurke ma na przód a drugą na tył a jak zrobie taka opcje z trójnikami to będzie normalnie hamował? Nie będzie opóźnienia na drugie koło?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 100 C3 2.3 w czasie jazdy twardszy hamulec
PostNapisane: 11.mar.2014 08:10:42 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
Nie, podziel obwody tak jak masz u siebie, czyli prawy przód z lewym tyłem i lewy przód z prawym tyłem (tak jest w oryginale). Opcjonalnie można zrobić tak jak w Polonezie, czyli przód do sekcji bliżej serwa, tył do drugiej (ale nie odwrotnie). Nie będzie opóźnienia.

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 100 C3 2.3 w czasie jazdy twardszy hamulec
PostNapisane: 11.mar.2014 09:05:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.maja.2013 15:18:05
Posty: 35
Ok już wszystko wiem dzięki wielkie!:)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 71 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: