Witam
Moje aspiracje sportowe, niejednokrotnie przewyższające umiejętności jeździeckie, doprowadziły do podjętej decyzji w sprawie wymiany hamulców w eSce.
Kilka informacji technicznych:
Przód:
-zaciski sześcio-tłokowe Porsche Cayenne
-tarcze - wiercone Zimmermanny 351mm średnicy, 34mm grubości
-klocki Zimmermann
-przewody w stalowym oplocie ECS Tuning
-nawiewy na tarcze VW Phaeton 3D0615311C,3D0615312C,3D0615447E,3D0615448E
Tył:
-zaciski RS6
-tarcze - wiercone Zimmermanny 330mm średnicy, 22mm grubości
-klocki ceramiczne Hawk
-przewody w stalowym oplocie ECS Tuning
Robotę żeby zacząć, oczywista sprawa, trzeba furacza rozebrać
Zestaw tarcza+zacisk idealnie nie pasują, konieczne jest podszlifowanie zwrotnic od spodu, oraz rozwiercenie otworów montażowych (śruby M16)
Dukty powietrze również nie pasują idealnie, trzeba było podciąć, oraz "sprzedać" kilka gumowych młotków
Tarczka
Gotowy produkt
Wszystko zmieściło się pod 17 cali
Opisana modyfikacja nie wymagała szlifowania zacisków, dorabiania tulejek, czy dystansów, jedynie zwrotnice trzeba podszlifować
Na tyle rzecz się ma podobnie
Jarzmo zacisków nie pasuje wraz z tarczą idealnie, w miejscu styku trzeba było "zdjąć" 2mm
Tarcza+klocki
Gotowy zestaw
No i mieści się pod siedemnastkę
Pytanie 1: Czy warto?
Oczywiście że tak
Pytanie 2: Jak hamuje?
Rewelacyjnie, szczególnie z dużych prędkości kilkukrotne hamowanie nie robi większego wrażenia na tym zestawie.
Polecam