.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 22.sty.2025 23:13:57

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Audi A6 C5
PostNapisane: 21.kwi.2016 09:59:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.kwi.2016 09:55:29
Posty: 5
Witam. Mam następujący problem...
Od jakiegoś czasu zauważyłem że po przejechaniu kilku kilometrów samochód sam zaczyna hamować (któryś hamulec hamuje/trze) nie wiem dokładnie co tam się dzieje a co najgorsze nie wiem czym to jest spowodowane bo się na tym nie znam - dlatego pytam was.
Może ktoś miał taki przypadek?
- Czytałem trochę o tym i przyczyn są miliony...
- jednym z najczęściej wymienianych jest zapowietrzony ukł. hamulcowy
- inni piszą że pompa hamulcowa
- inni, że przewód od servo
- jeden pisze że lewe powietrze łapie i w momencie rozgrzania powietrza układ zaczyna wypychać klocek i hamuje.
- jeden mi mówił że klocek może jest już do wymiany i abs hamuje (lecz czego nie swiecii się kontrolka ABS?) Nie wiem...
- inni że VACUpompa...

Ja - zauważyłem tylko że mam pękniętą tarczę hamulcową po str. kierowcy (więc ona klasyfikuje się do wymiany) druga pewnie też + nowe klocki.
Nie sądzę jednak że to wina hamowania... a wygląda to tak:

http://www.fotosik.pl/zdjecie/162a8436828dc254
http://www.fotosik.pl/zdjecie/17bb4e4cccebb983


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 C5
PostNapisane: 21.kwi.2016 11:46:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.kwi.2016 09:55:29
Posty: 5
odświeżam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 C5
PostNapisane: 21.kwi.2016 12:12:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.sty.2013 19:47:02
Posty: 102
Lokalizacja: trójmiasto
Auto: A6C5 2.4Q/ clio-wife
Wymień najpierw tarcze i klocki. Potem oceń czy dalej hamuje(może się nagrzewa i zaczyna trzeć i się grzać i tak w kółko)
A nie bije kierownica przy hamowaniu z większych prędkości?

_________________
a4 b5 98' 1,8T Q 150KM - był...
a6 c5 01' 2,4 Q Tip 170KM - był...
a6 c5 02' 2,4 Q Man 170KM


Widzieliście kiedyś kod kreskowy na prezerwatywie?
Nie?
Czyli też nie rozwijacie jej do końca?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 C5
PostNapisane: 21.kwi.2016 12:16:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.kwi.2016 09:55:29
Posty: 5
Nie bije za to bije przy hamowaniu w okolicach 20km/h


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 C5
PostNapisane: 21.kwi.2016 12:24:44 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Zacznij od rozebrania zacisków przy okazji wymiany tarcz. Dobrze odśwież prowadnice zacisków bo mogą być zapieczone - jak płyn się rozgrzeje to lekko wysuwa tłoczek i zaczyna blokować zacisk.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 C5
PostNapisane: 21.kwi.2016 12:26:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.kwi.2016 09:55:29
Posty: 5
a czemu ustaje to po wyłączeniu silnika i ponownym uruchomieniu?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 C5
PostNapisane: 21.kwi.2016 12:29:31 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Spada ciśnienie w układzie.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 C5
PostNapisane: 21.kwi.2016 12:30:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.kwi.2016 09:55:29
Posty: 5
i to nie vacu? tak samo czasem jade i brakuje mocy - turbo się włącza a nie przyspiesza....
a jak naciskam hamulec to słychac charakterystyczny dźwiek powietrza....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 C5
PostNapisane: 21.kwi.2016 16:05:17 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Jeśli słyszysz uciekające powietrze no to od razu powinieneś sprawdzić. Też może powodować blokowanie się hebli.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 C5
PostNapisane: 23.kwi.2016 12:43:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.kwi.2016 11:41:04
Posty: 4
Lokalizacja: Warszawa
Może po prostu tarcze masz krzywe? Daj na przetoczenie. A jak słychać syk, to od razu do mechanika. Jak masz nieszczelny układ, łatwo o wypadek.

_________________
Zarabiaj z ioriflame.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 C5
PostNapisane: 24.kwi.2016 21:21:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.maja.2006 02:10:21
Posty: 57
obejżyj lepiej gumki wokół tloczków, pewnie sparciały, przetarły sie, woda sie dostała pomiędzy i tloczek przestał wracać gdy przychamujesz- to najczestsza przyczyna gdy auto starsze już... jak czujesz że hamuje to zatrzymaj się i sprawdź każde koło, które najmocniej rozgrzane te jest przyblokowane, drugi sposób to gdy hamuje zatrzymaj się po jakimś czasie, najlepiej noca i sprawdź jak tarcze świecą na czerwono :P to też przyczyna ich mikropęknięć....


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 68 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: