.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 22.sty.2025 22:56:40

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [AUDI A6 C5 2000 r 1.8T] błąd 18014
PostNapisane: 21.lis.2016 10:02:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lis.2016 09:59:05
Posty: 3
WITAM .nie korzystam z tego forum zbyt często wiec proszę wybaczyć jeśli mój problem wstawiam w nieodpowiednim dziale. (dotyczy AUDI A6 C5 2000 r 1.8T, 150KM kod silnika ANB)
Po podpięciu do komputera pojawia się błąd 18014 o treści:[b]Czujnik porowatej nawierzchni, sygnał momentu obrotowego silnika z ABS, uszkodzenie elektryczne -bład ten daje się skasować lecz po kliku dniach powraca
i teraz pytanie co to dokładnie oznacza bo żaden z okolicznych mechaników nie umie mi odpowiedzieć...wszyscy bredzą coś ze to chyba cos z ABS..dobre tylko co..pompa?czujnik?sterownik???. proszę o podpowiedz ...aha może cos zasugeruje dlaczego zdecydowalem sie tu napisać..otóż od pewnego czasu zauwazylem ze przy dohamowywaniu np przed swiatłami przy lekkim hamowaniu auta dziwnie buja przód tyl, przód tył nie jest to silne ale jednak odczuwalne (ma się wrazenie jak gdyby opona była wybrzuszona -taki delikatny przeskok..( tu nadmienie ze opony sa nowe -dzialo sie to tez przed ich wymiana -a wszytkie tarcze, klocki, cylinderki prowadnice i usczelki oraz plyn hamulcowy sa nowiutkie-jednym slowem hamulce nówki..zauwazylem cos jeszcz i pytanie czy to jest normalne i moze miec zwiazek z w/w sytuacja i tym błędem 18014 ..mianowice po podniesieniu kola z przodu prawa strona i wrzuceniu biegu (konkretnie dwójki lub trójki-na jedynce to się nie dzieje-kolo po przekroczeniu 10 km/h zaczyna samo hamowac-a dokladnie po 3-4 obrotach zacisk lapie i puszcza i potem to samo 3-4 obroty stop i puszcza- podkreslam ze dzieje sie to bez hamowania z mojej strony-czy to jest normalne? bo sa tacy którzy twierdza ze jak najbardziej tak....Dodam jescze ze jezeli na drodze dojezdzam powoli do jakies krzyzowki i nie hamuję to nie czuc aby cos blokowalo kolo-toczy sie do calkowitego wyhamowania...to chyba tyle..bede bardzo wdzięczny za pomoc i sugestie..bo rączki opadają

pzdr. wszystkich


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: błąd 18014
PostNapisane: 21.lis.2016 10:17:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
Błąd jest w okablowaniu od czujników do sterowników. Sprawdź kabelki czy nie pośniedziały gdzieś.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [AUDI A6 C5 2000 r 1.8T] błąd 18014
PostNapisane: 21.lis.2016 10:31:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lis.2016 09:59:05
Posty: 3
wielkie dzięki..a czy podpowiesz co z rezta tzn..to bujanie przód tył przy dohamowywaniu i czy to normalne ze koło podniesione w górę na lewarze powyzej 10 km/h zacisk sam co klika obrotów koł blokuje kolo i puszcza?

Maciek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [AUDI A6 C5 2000 r 1.8T] błąd 18014
PostNapisane: 21.lis.2016 11:17:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lis.2016 09:59:05
Posty: 3
???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [AUDI A6 C5 2000 r 1.8T] błąd 18014
PostNapisane: 24.lis.2016 23:44:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.wrz.2016 13:49:57
Posty: 74
maciek123 napisał(a):
wielkie dzięki..a czy podpowiesz co z rezta tzn..to bujanie przód tył przy dohamowywaniu i czy to normalne ze koło podniesione w górę na lewarze powyzej 10 km/h zacisk sam co klika obrotów koł blokuje kolo i puszcza?

Maciek


Generalnie skupmy się jak działa ABS
Cytując
Cytuj:
ABS na bieżąco mierzy obrotową prędkość kół. Gdy rozpoczynamy hamowanie, elektroniczny system monitoruje ich zachowanie. W ten sposób szybko wychwytuje moment, kiedy koło zostanie zablokowane, a tym samym straci przyczepność. Gdy do tego dojdzie, ABS natychmiast zmniejszy siłę hamowania odblokowując koło. Do zablokowania dochodzi częściej na śliskiej nawierzchni, ponieważ stawia ono mniejszy opór i hamulcom łatwiej całkowicie je zatrzymać


I na dwoje Babka wróżyła, albo sam czujnik, albo sterownik

Stawiałbym na czujnik, ponieważ jest to element który ciągle jest używany, ma styczność z wieloma czynnikami zewnętrznymi, natomiast sterowniki zazwyczaj są robione metodą starych radii, czyli padają jak już muszą, ale lepiej żeby nie padły, bo nie fajnie wpłynie na wizerunek marki że sterownik zdechł i komuś zafundował pobocze z trójką dzieci na pokładzie.


W przypadku systemów samochodowych szukamy od dołu, bezpieczniki--->czujniki--->okablowanie----Sterownik


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: