maciek123 napisał(a):
wielkie dzięki..a czy podpowiesz co z rezta tzn..to bujanie przód tył przy dohamowywaniu i czy to normalne ze koło podniesione w górę na lewarze powyzej 10 km/h zacisk sam co klika obrotów koł blokuje kolo i puszcza?
Maciek
Generalnie skupmy się jak działa ABS
Cytując
Cytuj:
ABS na bieżąco mierzy obrotową prędkość kół. Gdy rozpoczynamy hamowanie, elektroniczny system monitoruje ich zachowanie. W ten sposób szybko wychwytuje moment, kiedy koło zostanie zablokowane, a tym samym straci przyczepność. Gdy do tego dojdzie, ABS natychmiast zmniejszy siłę hamowania odblokowując koło. Do zablokowania dochodzi częściej na śliskiej nawierzchni, ponieważ stawia ono mniejszy opór i hamulcom łatwiej całkowicie je zatrzymać
I na dwoje Babka wróżyła, albo sam czujnik, albo sterownik
Stawiałbym na czujnik, ponieważ jest to element który ciągle jest używany, ma styczność z wieloma czynnikami zewnętrznymi, natomiast sterowniki zazwyczaj są robione metodą starych radii, czyli padają jak już muszą, ale lepiej żeby nie padły, bo nie fajnie wpłynie na wizerunek marki że sterownik zdechł i komuś zafundował pobocze z trójką dzieci na pokładzie.
W przypadku systemów samochodowych szukamy od dołu, bezpieczniki--->czujniki--->okablowanie----Sterownik