.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.lut.2025 16:55:34

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Audi 100 c3 87r przerobka na servo.
PostNapisane: 06.sty.2016 14:17:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.cze.2015 09:58:49
Posty: 113
Lokalizacja: Kutno
Auto: 100 C3 2.2 KZ
Witam zamierzam przerobić w swojej audicy wspomaganie hamulców na podcisnieniowe.Pompa już przygotowana.Muszę jeszcze kupić servo od b4 i tu mam pytanie czy takie może być ?http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=5904377684
Lub
http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=5904590462
Czy jest różnica czy auto jest z absem ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 100 c3 87r przerobka na servo.
PostNapisane: 07.sty.2016 08:28:32 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
Pompa z ABS ma 2 wyjścia, pompa bez ABS ma 4 wyjścia. Jeśli u siebie masz układ bez ABS, a chcesz założyć pompę od układu z ABS, to potrzebujesz dodatkowo dwa trójniki na przewody hamulcowe i dwa krótkie (10 cm wystarczy) rurki hamulcowe.
Możesz potrzebować sworzeń łączący popychacz pompy z pedałem hamulca, ale to stwierdzisz dopiero jak przymierzysz - w zależności od rodzaju pedału i popychacza, bo były dwie średnice. Potrzebujesz jeszcze nowy płyn i to w zasadzie tyle.

Po odkręceniu przewodów hamulcowych, przed ich całkowitym zdjęciem nie dotykaj pedału hamulca. Po zamontowaniu nowej pompy zalej zbiornik płynem, poczekaj aż płyn zacznie się pojawiać w wyjściach pompy i dopiero wtedy wkręć przewody. Odpowietrz najpierw pompę (konieczny pomocnik). Procedura: przewody hamulcowe na pompie poluzowane około 1 obrót, wciskamy do końca pedał hamulca i trzymamy w podłodze. Dokręcamy przewody, poszczamy pedał. Luzujemy przewody, wciskamy pedał itd. Tak około 10 razy, aż przestanie się wydostawać powietrze. W większości przypadków nie ma wtedy potrzeby odpowietrzania układu przy kołach.

Musisz zaślepić wejście do zbiornika pompy wspomagania (od wspomagacza hamulców), zaślepić wyjście z gruszki na wspomagacz (zaślepka od pomp hamulcowych) i wyjąć dwa tłoczki (bliżej koła pasowego, ten od góry i od dołu) z pompy wspomagania.
Robotę zacznij od spuszczenia płynu z układu wspomagania i wyjęcia zbiornika wspomagania oraz uchwytu zbiornika wspomagania - bez tego nie dasz rady wcisnąć serwa podciśnieniowego. W przypadku serwa z C4 może być konieczne delikatne wklepanie fartucha nadkola w miejscu styku serwa z fartuchem.

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 100 c3 87r przerobka na servo.
PostNapisane: 07.sty.2016 21:31:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.cze.2015 09:58:49
Posty: 113
Lokalizacja: Kutno
Auto: 100 C3 2.2 KZ
Dzięki za super opis kupiłem jednak servo na szrocie od b4 z ABS.Po weekendzie będę walczył.Da rade to wszystko montować bez wyjmowania deski??Słyszałem że operacja ta wymaga umiejętności ala kaskaderskich ??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 100 c3 87r przerobka na servo.
PostNapisane: 08.sty.2016 12:39:42 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
Trzeba zdjąć kierownicę, półkę od strony kierowcy i kawałek tunelu powietrza przed pedałami. Potrzebujesz nasadową 13 z przedłużką około 50 cm, żeby odkręcić śruby mocujące wspomagacz/serwo. Trochę gimnastyki jest, ale nie ma tragedii.

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 100 c3 87r przerobka na servo.
PostNapisane: 08.sty.2016 16:06:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.cze.2015 09:58:49
Posty: 113
Lokalizacja: Kutno
Auto: 100 C3 2.2 KZ
Servo już mam u siebie tylko ze bez przewodu podcisnieniiwego I nie wiem czy powinien byc na nim jakis zaworek.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 100 c3 87r przerobka na servo.
PostNapisane: 08.sty.2016 17:44:36 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
Popatrz na zdjęcia, zaworek dobrze widać np. na pierwszym: http://allegro.pl/listing/listing.php?o ... i-1-4-1218

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 100 c3 87r przerobka na servo.
PostNapisane: 09.sty.2016 09:56:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.cze.2015 09:58:49
Posty: 113
Lokalizacja: Kutno
Auto: 100 C3 2.2 KZ
Już wszystko mam.Płyn do wspomagania lac czerwony czy zielony febi?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 100 c3 87r przerobka na servo.
PostNapisane: 09.sty.2016 10:25:01 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
Wyłącznie mineralny. Zielony Febi 6162 jest OK.

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 100 c3 87r przerobka na servo.
PostNapisane: 13.sty.2016 12:22:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.cze.2015 09:58:49
Posty: 113
Lokalizacja: Kutno
Auto: 100 C3 2.2 KZ
Otóż przeróbka prawie zakończona (okazało się ze servo jest nieszczęsne i muszę wymienić na drugie)hamulce bez porównania pedal chodzi dużo lżej.Po samej przerobce doszedłem do wniosku ze lepiej było założyć od b3 poniwaz od b4 klepania było sporo i pompa abs też nie pomogła a raczej jej przewody.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 100 c3 87r przerobka na servo.
PostNapisane: 13.sty.2016 18:18:11 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
Niby łatwiej od B3, ale z serwem od C4/B4 wspomaganie jest znacznie lepsze.

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 100 c3 87r przerobka na servo.
PostNapisane: 25.sty.2016 00:48:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.cze.2015 09:58:49
Posty: 113
Lokalizacja: Kutno
Auto: 100 C3 2.2 KZ
Wszytko już zrobione działa jak należy.W hamulcach z abs odpowietrzanie zaczynamy od najbliższego czy najdalszego koła??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 100 c3 87r przerobka na servo.
PostNapisane: 26.lip.2016 14:26:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.kwi.2016 13:12:31
Posty: 25
Lokalizacja: Wrocław
Auto: 100 C3 2.2 KZ
Hej!

Aby nie mnożyć tematów - planuję jak najszybciej zmienić jednak wspomaganie hydrauliczne na podciśnieniowe u siebie. Znalazłem coś takiego: http://allegro.pl/serwo-audi-90-b3-2-3- ... 06874.html
Co, poza wężykiem, będzie jeszcze potrzebne?

Pozdrowienia

P.S.
Czy produkowane były setki z R5 ale bez wspomagania kierownicy?

_________________
Czerwone cygaro z charakterem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 100 c3 87r przerobka na servo.
PostNapisane: 26.lip.2016 18:35:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lip.2013 17:37:52
Posty: 60
Auto: WH, WJ, ALT
W drugim poście i od trzeciego akapitu masz wszystko świetnie opisane gdybyś chciał pozostać przy pompie dwusekcyjnej:-) u siebie w A200 zrobiłem tak samo tylko że założyłem serwo z B3 a maglownice z c4 2.3 (numer maglownicy musi być na końcu z literką "F").
Serwo z ogłoszenia powinno być ok ale najlepiej wymontowanie całość że sprawnego/ kompletnego samochodu :-)
Tak, niektóre c3 r5 były bez wspomagania.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 100 c3 87r przerobka na servo.
PostNapisane: 27.lip.2016 06:38:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.kwi.2016 13:12:31
Posty: 25
Lokalizacja: Wrocław
Auto: 100 C3 2.2 KZ
Serwo od B3 jest o wiele slabsze? U mnie poprzedni wlasciciel zamontował żeliwną pompę hamulcową. Jest szansa, że będzie pasować czy lepiej szukać zestawu serwo + pompa?

Nie chcę zostawać przy wspomaganiu kierownicy bo aktualna pompa jest nieszczelna i nie mam do niej zaufania. Wolę pewniejsze rozwiązanie jak przekładnia bez wspomagania :) czyli maglownice od C4 2.3 z literką F na końcu będą pasować w miejsce oryginalnej, tak?

Pozdrowienia

_________________
Czerwone cygaro z charakterem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 100 c3 87r przerobka na servo.
PostNapisane: 27.lip.2016 12:13:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.kwi.2016 13:12:31
Posty: 25
Lokalizacja: Wrocław
Auto: 100 C3 2.2 KZ
Jeszcze jedno pytanie - czy serwo oraz pompa hamulcowa będzie pasować także z B3 1.8?

Pozdrowienia

_________________
Czerwone cygaro z charakterem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 100 c3 87r przerobka na servo.
PostNapisane: 27.lip.2016 22:30:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lip.2013 17:37:52
Posty: 60
Auto: WH, WJ, ALT
Pewnie jest słabsze bo jest mniejsze ale widziałem kilka takich rozwiązań i było ok, u mnie zresztą też. Serwo z B3 pasuje idealnie i może być z 1.8.
Maglownice z c3 i c4 są takich samych rozmiarów.
W c4 chyba zawsze było wspomaganie więc jeżeli go nie chcesz poszukaj maglownicy bez wspomagania z c3.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 100 c3 87r przerobka na servo.
PostNapisane: 28.lip.2016 17:28:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.cze.2015 09:58:49
Posty: 113
Lokalizacja: Kutno
Auto: 100 C3 2.2 KZ
Myślę że jeśli teraz jeździsz z uszkodzonym wspomaganiem hamulców to po montażu serwa z b3 odczujesz ogromna różnicę .Ja jeżdżę i nie narzekam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 100 c3 87r przerobka na servo.
PostNapisane: 29.lip.2016 06:50:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.kwi.2016 13:12:31
Posty: 25
Lokalizacja: Wrocław
Auto: 100 C3 2.2 KZ
Skąd wziąć podciśnienie do serwa? Na kolektorze dolotowym są dwa małe króćce. W tej chwili są tam podłączone sterownik od LPG i parownik (instalacja LPG wychodzi z samochodu i zostaje tylko benzyna) więc są nieużywane. Pytanie tylko czy taka średnica wystarczy.

Pozdrowienia

_________________
Czerwone cygaro z charakterem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 100 c3 87r przerobka na servo.
PostNapisane: 01.sie.2016 17:41:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.cze.2015 09:58:49
Posty: 113
Lokalizacja: Kutno
Auto: 100 C3 2.2 KZ
Powinienes mieć w instalacji podcisnieniowej miejsce do wpiecia przynajmniej u mnie bylo.Ważne żeby wpiac w kolektor ssący


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 100 c3 87r przerobka na servo.
PostNapisane: 31.lip.2017 12:18:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.kwi.2016 13:12:31
Posty: 25
Lokalizacja: Wrocław
Auto: 100 C3 2.2 KZ
Hej,
Wątek można zamknąć. Udało mi się naprawić obecny układ hamowania - winna była "sławetna" "gruszka". Teraz hamulce są solidne i mocne.
Pozdrowienia

_________________
Czerwone cygaro z charakterem.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 70 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: