Witam po przerwie, może kogoś to zainteresuje
:
Hamulce już są na samochodzie. Dla przypomnienia: założyłem do AUDI V8 4.2 quattro 93' zestaw przednich hamulców od Audi A8 D2 99-2002.
1. Na początek należało zebrać trochę gratów:
- zaciski przednie nr. 4B0615107B/4B0615108B. Kupiłem używane na allegro. Ważne aby miały sprężynki dociskające klocki. Należy pamiętać, aby koniecznie rozruszać tłoczki przed założeniem. Przegapiłem to, okazało się że wszystkie były zapieczone i musiałem dwa razy rozbierać.
- Tarcze 323x30 nr. 4D0615301A(J):
- Klocki hamulcowe nr. 4D0698151P(R). Przelutowałem od razu przewody czujników zużycia klocków na oryginalne od V8:
- kupiłem w "Metalzbycie" śruby M14x1,5x30 klasy 10.9 do przykręcenia zacisków hamulcowych do kolumny. Potrzeba 4 sztuki.
- nowe przewody hamulcowe. Oryginalne od V8 będę za krótkie. Kupiłem od Renault Laguna 2, bo akurat takie były w sklepie na miejscu. Musiałem przetoczyć ich końcówki ze średnicy Ø15 na Ø14, bo nie przechodziły przez otwory w blaszkach przy zaciskach Audi.
2. Przeróbki:
Oryginalne zaciski hamulcowe w V8 przykręcone są trzema śrubami M12 do kolumny. Zaciski od A8 mocowane są dwiema śrubami M14x1,5x30. Aby je zamocować w V8 trzeba odciąć górne ucho w kolumnie od V8 i rozwiercić dwa pozostałem do średnicy Ø15:
Kolejną sprawą jest przetoczenie piast V8 na średnicę zewnętrzną ok. Ø130mm oraz usunięcie kołnierza, na którym siedziała tarcza UFO. Jak ktoś nie chce wybijać piasty z kolumny i zakładać nowego łożyska, może potraktować piastę szlifierką:
Najważniejszą rzeczą w całej zabawie jest TULEJA DYSTANSOWA pomiędzy piastę, a tarczę hamulcową:
Tuleja ustawia tarczę hamulcową w odpowiednim położeniu między klockami, centruje tarczę oraz felgę. Bez niej nie ma możliwości założenia hamulców od A8 bez ingerencji mechanicznej w zaciski i kolumny. Trzeba byłoby je szlifować.
Będę musiał ją skrócić ok 5mm, bo zrobiłem za długą i nie można założyć dekielków od felg. Widać to na ostatnich zdjęciach.
3. Montaż
- próbny:
- jeżeli wszystko pasuje, to można zakładać. Ja dodatkowo wszystkie elementy piaskowałem i malowałem:
Tak to wygląda na samochodzie:
Mam jeszcze jakiś kłopot z ABS-em. Trochę świruje, jeszcze nie wiem dlaczego. Ale i tak hamulce są bardziej skuteczne od UFO.
4. Koszta:
Bez piaskowania, malowania, itd. można zamknąć się w kwocie ok 1000-1200 zł. Ja robiłem dodatkowo całe przednie zawieszenie (piaskowanie/malowanie) + przekładnia kierownicza, więc kosztowało mnie to ok 3500-4000 zł
Zdjęcia w lepszej rozdzielczości:
https://picasaweb.google.com/1157203436 ... roCzescII#