spayki10 napisał(a):
Witam, audi ociera tylko z prawej strony na chopkach czy innych nierownosciach. Zauważyłem, że prawe koło wystaje bardziej niż lewe około 5mm. Prawdopodobnie była jakaś kolizja.. Pytanie brzmi czy jest możliwość przestawienia całej belki? Czy może jest jakiś inny sposób żeby to wyrównać? Wymienilem już sprezyny, amortyzatory były sprawdzane i mają po 60%, koła 18 cali.Wszyscy mechanicy u których byłem rozkładają ręce, więc proszę was O pomoc.
Dodam jeszcze, że lewe koło bylo tak jakby pod delikatnym kątem I pojechałem na ustawienie kątów 3d, ustawili mi wszystko tak jak ma być, ale po jakims czasie znów zauważyłem ,że to koło wróciło do poprzedniej pozycji...
Jeżeli tylna oś nie współgra z linią tylnych błotników to zaczynają się schody , więc zacznij od :
sprawdź jak masz ustawioną ławę silnika , czy nie jest przesunięta w którąś stronę , bo jeżeli tak po podług niej może być ustawiony tył . jeżeli ława silnika jest wypchnięta na którąś stronę , to automatycznie tył też pójdzie w daną stronę aby ustawić zbieżność i geometrię . Jeżeli auto nie ma oznak z przodu jakiejś grubszej kolizji , tudzież nie zaryło przednią osią o krawężnik to to już jest fajnie .
skupmy się teraz na tylnej osi .
trzeba skontrolować całe zawszenie tył , gumy na wszystkich elementach połączeniowych , wahaczach , śruby mimośrodowe .może najnormalniej coś się luzuje i dochodzi do takich "cudów"
Niestety ale quattro jest napędem który daje sporo frajdy , ale z tytułu posiadania 4x4 tylni zawias jest troszkę skomplikowany . jeżeli któreś koło ucieka w stosunku do obrysu błotnika tył to podpytaj mechanika czy dało by się to poprawić poprzez poluzowanie całego tylnego mostu - sanek na śrubach którymi są zamocowane do budy i lekką kalibrację na otworach montażowych . Na tych śrubach jest dosłownie delikatny luz także można by coś tam zdziałać .
Najlepiej by było gdyś dał auto do mechanika , który ma od razu stanowisko do ustawiania geometrii , wtedy szybciej by szło dojść co jest nie tak .