.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 10.lut.2025 07:02:37

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A3 8L1 2001] Zawieszenie i hamulce do oceny
PostNapisane: 07.maja.2008 20:34:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.maja.2007 10:54:53
Posty: 138
Lokalizacja: Gdańsk
Robiłem ostatnio badanie techniczne auta i zgarnąłem wydruki z wyników. Oczywiście samochód przeszedł bez problemu przegląd, ale mi oczywiście zrodziły się jakieś pytania. W związku z tym prezentuję poniżej wyniki i pytania :-)

Kontrola wstępna geometrii kół:
Oś przednia: + 0 m/km
Oś tylna: - 1 m/km

1) Czy ten wynik dla osi tylnej to tak ma być, czy coś jest do poprawienia?

Oś przednia (masa 718kg) - amplituda drgań:
Lewa: 31mm
Prawa: 32mm

Oś przednia - tłumienie drgań:
Lewa: 73%
Prawa: 72%

Oś tylna (masa 431kg) - amplituda drgań
Lewa: 40mm
Prawa: 42mm

Oś tylna - tłumienie drgań:
Lewa: 73%
Prawa: 72%

2) Przy jakich wartościach amplitudy drgań i tłumieniu drgań powinno się myśleć o wymianie amortyzatorów? Stwierdza się to na podstawie wyników takiego badania, czy też w inny sposób (jaki?) się o tym decyduje?

Hamulec roboczy - oś przednia:
Opory toczenia kół [kN]:
Lewe: 0.09
Prawe: 0.04
Maksymalna siła hamowania [kN]:
Lewe: 3.14
Prawe: 2.32
Różnica sił hamowania [%]: 27

Hamulec roboczy - oś tylna:
Opory toczenia kół [kN]:
Lewe: 0.08
Prawe: 0.02
Maksymalna siła hamowania [kN]:
Lewe: 1.87
Prawe: 1.82
Różnica sił hamowania [%]: 3

Hamulec postojowy:
Maksymalna siła hamowania [kN]:
Lewe: 1.83
Prawe: 1.59
Różnica sił hamowania [%]: 14

3) Czy te różnice między oporami toczenia i sił hamowanianie (27% i 14%) nie są trochę duże?

Ostatnio zmieniając kółka zmierzyłem też grubość klocków hamulcowych:
Przedni lewy: 17,1mm
Przedni prawy: 17,2mm
Tylny lewy: 15,1mm
Tylny prawy: 15,2mm
Wartości razem z płytką podłoża, ale tu się nie muszę na razie martwić.

Ostatnio pojawił mi się jednak pewien problem. Słyszę jakieś piszczenie na tylnej osi, nie wiem czy prawa czy lewa strona, bo od środka ciężko wyczuć. Brzmi tak, jakbym ruszał na zaciągniętym ręcznym. Głównie słyszę ten dźwięk przy cofaniu, przy ruszaniu do przodu raczej nie dociera on do mnie.

4) Co może być przyczyną takiego dźwięku piszczenia/tarcia?

_________________
A3 8L1 LZ9W ASV


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: