.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.lut.2025 07:51:51

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [80 B4] Drgania na kierownicy
PostNapisane: 24.wrz.2006 19:31:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.sie.2006 14:25:43
Posty: 194
Lokalizacja: Wrocław
Witam.
Od początku mam problem z drganiami na kierownicy. Dziś jadąc stwierdziłem ,że nie ma na to reguły. Raz trzęsie przy 120 na równej drodze raz nie a drgania odczuwalne są w całym samochodzie. Nie wiem czy to mogą być tarcze ,bo fakt ,że przy hamowaniu bardziej drga kierownica ale przy zwykłej jeździe też. Czy to może być zawieszenie albo jakieś łożysko? Wiem ,że ten temat był już poruszany wielokrotnie ale nie ma na to odpowiedzi bo zawsze jest jakaś alternatywa.

_________________
Było Audi 80 B3 1.8 1989 2001-2006
Było Audi 80 B4 2.8 V6 1994 2006-2009
Było Audi 80 B3 1.8 113KM 1988 2009-2013
Jest Skoda Octavia 1.8 1997 2009-
oraz
Matiz, Mondeo TDDi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.wrz.2006 19:56:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.sty.2006 06:02:46
Posty: 178
Lokalizacja: Lubon
Ja bym jechał na ściezke.... MIałem tez problem z zaiweszeniem..bił w mi w 3 ....pupy :peace: pojechałem.. grosze zapłaciłem ( kumpel to wytargowałem :diabel: ) a wyszlo wszystko co jest nie tak..aż za duzo :diabel: Bo mialem dosc takiego gdybania..moze to, moze tamto....

_________________
Audi Coupe 2.3 NG... i jej fochy :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.wrz.2006 20:10:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.sie.2006 14:25:43
Posty: 194
Lokalizacja: Wrocław
A co tam u ciebie było do wymiany? Wiem ,że w przyszłym roku będe musiał wymienić tylne amortyzatory bo już je słychać natomiast co to może być z drganiem kierownicy to nie mam pojęcia.

_________________
Było Audi 80 B3 1.8 1989 2001-2006
Było Audi 80 B4 2.8 V6 1994 2006-2009
Było Audi 80 B3 1.8 113KM 1988 2009-2013
Jest Skoda Octavia 1.8 1997 2009-
oraz
Matiz, Mondeo TDDi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.wrz.2006 20:21:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lip.2006 21:34:35
Posty: 153
Lokalizacja: Biała Podlaska
cześć
kolega ma rację . ścieżka albo pożądny mechanik . pzryczyn drgań może być wiele (opony , końcówki drążków, gumy w zawieszeniu , amory, rozwalona maglownica, itd) u mnie powybijane gumy powodowały że waliło przodem na każdym dołku , przy okazji okazało się że końcówki też do wymiany . wymieniłem , auto prowadzi się o wiele lepiej tylko że ... teraz czuje że amortyzatory też do wymiany
pozdrawiam

_________________
audi 80 b3 1.9e 113ps


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.wrz.2006 20:23:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.sty.2006 06:02:46
Posty: 178
Lokalizacja: Lubon
u mnie to wogule byl kocioł :diabel: Gumy wachacza, sworznie, zwrotnica... i amorek jeden puscił :diabel: Jak nie chcesz jechac do speca to sprawdz czy masz luzy na kołach?? wejdz w kanał, dobra brecha i zobacz w jakim stanie sa tuleje... no a stan tarcz i klocków tez warto sprwadzić , chociesz według mnie to one nie powinny bic przy jezdzie..one to raczej przy hamowaniu.........

_________________
Audi Coupe 2.3 NG... i jej fochy :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.wrz.2006 20:28:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.sie.2006 14:25:43
Posty: 194
Lokalizacja: Wrocław
Luzy na kołach sprawdziłem na samym początku i nic nie czuje. Na kierownicy też nei ma luzu. Jade na diagnostyke zawieszenia w piątek więc zobacze co się dzieje. Robie kompleksowy przegląd. Silnik pod komp, poduszki bo się świecą, szyba będzie wymieniana, no i diagnostyka zawieszenia.

_________________
Było Audi 80 B3 1.8 1989 2001-2006
Było Audi 80 B4 2.8 V6 1994 2006-2009
Było Audi 80 B3 1.8 113KM 1988 2009-2013
Jest Skoda Octavia 1.8 1997 2009-
oraz
Matiz, Mondeo TDDi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2006 08:18:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.maja.2005 15:38:09
Posty: 86
Lokalizacja: sosnowiec
W moim misiu też trzepało kierą a zwłaszcza przy hamowaniu pow. 90 km/h
jak wiadomo podstawa tego to tarcze - nie pomogło [kpl.ATE]
tuleje wachaczy - nie pomogło [kpl. po 50 pln szt]
diagnosta powiedział po kturymś badaniu > idż pan stąd w tym zawieszeniu jest wszystko wręcz idealne nie ma się do czego przyczepić <
a trzepało dalej ; :036: :zly2: :039: przestało po dokręceniu o ćwierć obrotu śruby kasującej luz na maglownicy :?: :?: :?:

pozdrawiam Marek :peace:

_________________
B3 1,6 PP 91' [98 - 04]

B4 2,8 AAH 92' [04 - .... ]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2006 13:22:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.sie.2006 14:25:43
Posty: 194
Lokalizacja: Wrocław
oooo to to moge nawet zaraz posprawdzać.

_________________
Było Audi 80 B3 1.8 1989 2001-2006
Było Audi 80 B4 2.8 V6 1994 2006-2009
Było Audi 80 B3 1.8 113KM 1988 2009-2013
Jest Skoda Octavia 1.8 1997 2009-
oraz
Matiz, Mondeo TDDi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.wrz.2006 06:25:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.sie.2006 14:25:43
Posty: 194
Lokalizacja: Wrocław
Zdaje mi się ,że znalazłem powód drgania kierownicy. Kiedy wczoraj jechałem zacząłem słyszeć przegub po stronie kierowcy. I tu jest pytanie. Czy powodem może być wspomniany przegub i czy cena 750zł za przegub do wersji z abs-em to dużo czy mało? Znalazłem też te http://katalog.fota.pl/Katalog/(S(aynxo ... 55faraqc45))/Samochod3.aspx?GenArtNr=5 przeguby kompletne ale nie wiem czy to to.

_________________
Było Audi 80 B3 1.8 1989 2001-2006
Było Audi 80 B4 2.8 V6 1994 2006-2009
Było Audi 80 B3 1.8 113KM 1988 2009-2013
Jest Skoda Octavia 1.8 1997 2009-
oraz
Matiz, Mondeo TDDi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2006 14:41:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.sie.2006 14:25:43
Posty: 194
Lokalizacja: Wrocław
czy nie ma ani jednej osoby ,która mogła by odpowiedzieć na moje pytanie :?:

_________________
Było Audi 80 B3 1.8 1989 2001-2006
Było Audi 80 B4 2.8 V6 1994 2006-2009
Było Audi 80 B3 1.8 113KM 1988 2009-2013
Jest Skoda Octavia 1.8 1997 2009-
oraz
Matiz, Mondeo TDDi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2006 18:36:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.cze.2006 20:33:20
Posty: 74
Lokalizacja: Płock
w ten sposób przyczynę ustalić ciężko. Drgania mogą być wywołane przez końcówki drążków skrętnych, krzywe tarcze hamulcowe - co się zdarza, jak kosmonauta na słońcu :P , wybite któreś tuleje wahaczy, krzywe lub niewyważone (źle wyważone) felgi. Przeguby nie będą powodować drgań kierownicy, taki urok homokinezy. Jak już wcześniej wspominali koledzy, najlepiej pojechać na szarpaki i będzie wszystko widać (oczywiście, jeśli jesteś pewien, że koła są dobrze wyważone), bo szarpaki są droższe od wyważenia. Powodzenia i skutecznej naprawy :peace:

_________________
A - agresywny
U - uprzywilejowany
D - dezaprobacyjny
I - ... i nie wiem, co jeszcze


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2006 20:11:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2004 22:33:12
Posty: 1207
przyczyna drgań kierownicy :
1 wyważenie kół przód i tył .
tył nawet bardziej trzepie niż przednie ze wzg na nadwozie samonośne
2 brak pierścieni redukcyjnych przy felgach alu lub nie orginalne felgi stalowe np od forda
3 krzywa felga
4separacja opony nie do wykrycia w warunkach warsztatowych
5uszkodzenie osnowy tzw guz na oponie
6uszkodzenie opasania opony tzw jajo lub ósemka
7spalenie opony- w czasie nagłego hamowania.
jeśli drgania w czasie chamowania- to wina tarcz lub ich montażu na brudną piastę lub również możę być separacja opony tzw rozwarstwienie
z wieloletniego doświadczenia wiem żę luzy w układzie nie mają większego znaczenia( no chyba żę krzywa półoś napędowa)na generowanie drgań.powiem więcej im gorszy wrak tym kierownica spokojniejsza .
najgorzej jest z autami młodymi te wychwytują każdą niedoskonałośc opon felg lub złe wyważenie

_________________
A6 c5 2.8 quattro limo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.paź.2006 11:44:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.sie.2006 14:25:43
Posty: 194
Lokalizacja: Wrocław
enduro7777 możesz mieć racje. Zauważyłem ,że mam na oponach z tyłu guzki i wklęsłe. Opony nie mają nawet 2 lat ale będzie trzeba wymienić wszystkie i tak więc zacznę od sprawdzenia tej wersji:)

_________________
Było Audi 80 B3 1.8 1989 2001-2006
Było Audi 80 B4 2.8 V6 1994 2006-2009
Było Audi 80 B3 1.8 113KM 1988 2009-2013
Jest Skoda Octavia 1.8 1997 2009-
oraz
Matiz, Mondeo TDDi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.paź.2006 12:50:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2004 22:33:12
Posty: 1207
wklęsłości na oponie to tzw zakładki technologiczne po prostu w tych miejscach zachodzą na siebie nitki kordu i miejscę gdzie podwójny kord jest miej rozciągliwe niż pozostałe miejsca jest to normalne pod warunkiem żę mięśći się to w granicach normy.ale tego bez obejrzenia nie stwierdzę- w przypadkach drastycznych zakładek możę to powodować bicie kół nasilające się szczególnie na łukach.
widoczne zakładki występują najczęściej w oponach z indeksem T rzadziej H w oponach o wysokiej ściance bocznej.(wysoki profil)
nie jest to wada opony jeśli są w normie.

_________________
A6 c5 2.8 quattro limo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.paź.2006 12:57:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.sie.2006 14:25:43
Posty: 194
Lokalizacja: Wrocław
Zakładka ma chyba z 4cm ale o to chodzi że mam guzki o średnicy 3cm i to kilka na oponie.

_________________
Było Audi 80 B3 1.8 1989 2001-2006
Było Audi 80 B4 2.8 V6 1994 2006-2009
Było Audi 80 B3 1.8 113KM 1988 2009-2013
Jest Skoda Octavia 1.8 1997 2009-
oraz
Matiz, Mondeo TDDi


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 72 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: